Verstappen jeździł po przebudowanym Zandvoort (onboard, galeria)
Red Bull opublikował ciekawe materiały promocyjne GP Holandii, na których można zobaczyć okrążenie przebudowanego obiektu, który zorganizuje wyścig w maju.W środę Max Verstappen odwiedził swoją ojczyznę i zasiadł za kierownicą RB8, który zdobył dwa mistrzowskie tytuły w 2012 roku, by na własnej skórze przekonać się, jak wypadła modernizacja toru Zandvoort.
Gdy spekulowało się o powrocie Holandii do kalendarza F1, pojawiły się głosy krytyki, sugerujące słabe widowisko. Wąska, kręta nitka toru i brak długiej prostej wydawały się nie sprzyjać obecnym bolidom F1.
Holendrzy postanowili jednak zwiększyć swoje szanse na uradowanie kibiców, choć ci w pomarańczowych koszulkach i bez tego będą świetnie się bawić. Największe zmiany dotknęły trzeciego i ostatniego zakręt, które zostały pochylone. Układ toru pozostał bardzo podobny.
Pochylenie przed prostą startową wynosi aż około 18 stopni. Dzięki zastosowaniu takiego zabiegu, kierowcy będą mogli wcześniej wcisnąć gaz w podłogę i zwiększą swoje szanse na skuteczny atak.
Na Zandvoort zmodernizowano również infrastrukturę, która ułatwi wszystkim pracownikom z F1, zespołów i mediów organizację rundy mistrzostw świata. Wyścig będzie początkiem europejskiej części sezonu i odbędzie się 3 maja.
Max Verstappen był pod wrażeniem zmian, które wprowadzono i spędził kilka przyjemnych chwil w kokpicie.
"Miałem świetną okazję, by zostać pierwszą osobą, która pojedzie autem F1 po nowym Zandvoort. Tor jest naprawdę fajny - szczególnie zakręt nr 3, który ma niesamowite pochylenie. Nie spodziewałem się, że będzie ono tak duże. Świetnie jeździ się po nim autem F1. Podobnie jest z ostatnim zakrętem. On również jest pochylony i nowe samochody, razem z otwartym systemem DRS, dadzą nam niezłe wyzwanie i sporo zabawy."
"Cała nitka jest bardzo wymagająca. Jest wiele szybkich zakrętów i niewiele miejsc, w których można szerzej wyjechać. To stworzy spore wyzwanie, gdy pojedziemy na limicie, ale to dobrze, bo takie coś lubimy. Czy mam przewagę z powodu bycia tu dzisiaj? Może delikatną. Zawsze dobrze sprawdzić tor pierwszy raz i sprawdzić, jak będzie. Naprawdę mi się podobało."
Zdjęcia:
komentarze
1. czuczo
Tor jak tor, ale brzmienie bolidu przepyszne :)
2. zzagrobu
I w którym miejscu to "straszne" nachylenie? Z onboard nic przerażającego nie widać.
3. YASHIU
Eeee nie no są przechyłki i to prawie na każdym łuku dość spore. Największa oczywiście na końcowym zakręcie, takim trochę nascar-owym stylu. Dość ciekawie rozwiązane są też pułapki piaskowe, które są w dość dużym nachyleniu wytracającym prędkość. Ale tor albo jest jeszcze w trakcie przebudowy albo ma być w takim trochę oldschoolowym stylu w odróżnieniu do pstrokatego Paul Ricard.
4. Artur fan
Max tak szalał że się bolid zapalił hy hy
5. Raptor202
Mam nadzieję, że nie wyasfaltują wszystkiego dookoła.
6. Frytek
Tor praktycznie nigdzie nie jest prosty, wszędzie są jakieś pochylenia. Wydaje mi się, że musi się po nim super jeździć, wrażenia jak w samolocie
7. jaromlody
Nie mogę się doczekać GP Holandii. Tor zapowiada się znakomicie.
8. jack22
silnik, słychać silnik, muzyka dla uszu
9. ponczkyy_22
Mieszkam w Nl i dzisiaj byłem na wyścigu endurence 4-godzinnym na pierwszym wyścigu na tym torze :) nachylenia zakrętów są bardzo duże, na żywo widać to świetnie. Tor jest świetny a pułapki żwirowe czynią go oldschool'owym :) asfaltowe pobocze jest tylko przy 1 zakręcie i to jedynie na wprost lini start meta oraz w 3 sektorze przy jednym z zakrętów. Widoczne dzisiaj było jak duża jest strata po "przestrzeleniu" hamowania i próbie powrotu ze żwiru, a nawet jedno PORSCHE po wyjechaniu dwoma kołami poza tor wylądowało po drugiej stronie barierki w dodatku na dachu. Tor jest mega ciekawy, techniczny i nie jest wcale taki wąski więc wyścig może byc ciekawy. Są miejsca aby wyprzedzać i zakręty które można pokonywać różnymi torami jazdy. Nic tylko czekać aż "karuzela" ruszy, oby był to dobry sezon pełen walki :) pozdrawiam i proszę bez hejtu, jestem tutaj nowy :)
10. DJ SaM
Jak sądzicie, Red Bull maczał palce w przebudowie nitki toru ?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz