Pirelli obniżyło ciśnienie startowe w oponach przed GP Hiszpanii
Firma Pirelli po piątkowych treningach na torze pod Barceloną postanowiła obniżyć minimalne ciśnienie w oponach po tym jak obawy o poziomy obciążenia wywołany wzrostem siły dociskającej okazały się nieuzasadnione.Po przestudiowaniu wszystkich danych z piątkowych treningów Pirelli stwierdziło jednak, że bezpiecznie może obniżyć ciśnienie w tylnych oponach do 18,5 PSI. W przednich oponach wartość ta spadła z 22,5 do 22,0 PSI.
"Dwa tygodnie temu otrzymaliśmy wyniki symulacji sugerujące, że zespoły spodziewają się znacznie większych obciążeń tylnych opon niż miało to miejsce podczas zimowych testów" mówił szef działu F1 Pirelli, Mario Isola.
"Podczas przedsezonowych testów jeździliśmy z ciśnieniem startowym 18 PSI z tyłu, a tutaj zaleciliśmy 20 PSI."
komentarze
1. dexter
Ogolnie mowiac tak w przyblizeniu cisnienie w przednich jak i tylnych oponach podczas jazdy przewaznie wzrasta o 2 PSI. Z tylu cisnienie jest zasadniczo zawsze mniejsze. W koncu dobrze jest wykorzystac cala powierzchnie ogumienia wyscigowego.
18 PSI = 1,24 bar
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz