F1 wdroży przepisy utrudniające celowe spalanie oleju
Zespoły Formuły 1 porozumiały się w sprawie ograniczeń mających ukrócić ewentualne wykorzystywanie oleju silnikowego do poprawy osiągów jednostek napędowych.FIA potwierdziła, że takie praktyki są niezgodne z regulaminem i wdrożyła własne procedury mające na celu uważniejszą obserwację anomalii związanych ze zużyciem przez poszczególne zespoły olejów silnikowych.
Do tej pory nic nadzwyczajnego w tym obszarze nie zostało zauważone, a ekipa Mercedesa szybko zaproponowała Red Bullowi wdrożenie odgórnego limitu ilości stosowanego w trakcie weekendu wyścigowego oleju.
Po posiedzeniu Grupy Strategicznej F1 uzgodniono, że od sezonu 2018 w regulaminach zapisane zostaną poprawki, które ograniczą możliwość stosowania takich trików.
Aby upewnić się, że zespoły nie znajdą żadnego sprytnego sposobu na spalanie oleju silnikowego w kwalifikacjach FIA zaproponowała zmiany w trzech obszarach.
Nowe przepisy mówią, że każdy zespół musi podczas weekendu wyścigowego w każdej chwili dostarczać pomiar poziomu oleju FIA.
Masa oleju w każdym zbiorniku, za wyjątkiem głównego zbiornika oleju, musi również być zadeklarowana FIA na godzinę przed startem wyścigu.
Dane te pozwolą wykryć anomalie jeżeli na przykład dodatkowy olej byłby spalony w trakcie kwalifikacji w porównaniu do tego jak jest on spalany w trakcie wyścigu.
Aktywne zawory pomiędzy jakąkolwiek częścią układu napędowego a dolotem powietrza do silnika będą zakazane.
Zespoły będą ograniczone do pojedynczej specyfikacji oleju na silnik w trakcie danego Grand Prix- olej ten musi być zadeklarowany przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego, co ma zapobiegać możliwości zmiany specyfikacji oleju na sesję kwalifikacyjną i powrotu do tradycyjnej specyfikacji na wyścig.
komentarze
1. rsobczuk
Troszkę bez sensu jest te 5 boxów z aktualnościami. Od tygodnia wyświetlane są te same natomiast nowe (w teorii mniej ważne) są dodawane dużo niżej. W zupełności wystarczyłby 1 duży box z czymś nowym natomiast kolejne artykuły powinny być już dodawane w mniejszych kostkach... Opcja druga - zostawić jedynie duży box, a kolejne artykuły już powinny być na liście.
2. mentos11
Zgadzam sie z rsobczuk, powinien być tylko jeden box z aktualnościami a dalej wiadomości teraz trzeba przewijać pół strony aby dokopać się do nowych treści.
3. rascal
Niestety ja tez nie jestem zadowolony z nowej odslony, poprzednia latwiej sie oblygiwalo
4. rsobczuk
Ogólnie odsłona jest ładna, ale potrzebuje tuningu...
5. sliwa007
Również popieram kolegów powyżej odnośnie boxów z newsami.
Jeden główny z czymś ważnym a reszta poniżej na normalnej liście.
Póki co jest mało czytelnie
6. Mateo_R19
Zgadzam się z przedmówcami. W poprzedniej odsłonie było spoko. Jeden box z konkretną informacją a reszta w liście.
7. Heytham1
No i po wprowadzeniu tego zakazu w Mercedesie skończy się magiczne pół sekundy zapasu w kwalifikacjach...
8. KolczastyKaktus
Koledzy wypowiadajacy się u gory maja rację. Powinien być jeden główny nagłówek a reszta powinna byc conajwyzej przesuwana w bok a na dole reszta wiadomosci. Poprawiloby to czytelność. Teraz przesuwanie w dół jest irytujące.
9. Levski
Stawiam ze po tym nagle mercedes przestanie tak szalec w qwalach.
10. Kalor666
Jestem również za tym żeby był tylko jeden główny news
11. rowers
Jeśli chodzi o te newsy, te "kafelki" mogą zostać, tylko żeby wyświetlały kolejne wiadomości, a nie że nowsze są wrzucane na liste poniżej. Rozumiem, że pewnie była wizja żeby wyświetlać kilka "najważniejszych" newsów, ale moim zdaniem to się nie sprawdza, bo trzeba przewijać i sprawdzać czy jest coś nowego i w pewnym momencie człowiek się gubi co jest nowsze, a co starsze.
12. wheelman
http://f1.dziel-pasje.pl/wiadomosci
pozdrawiam
13. kempa007
Te kafle na górze to są dwa najczęściej czytane i dwa najczęściej komentowane newsy z ostatnich dni. Lista aktualnych wiadomości jest zawsze na dole.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz