Kierowcy Red Bulla mieli problem z oponami
Zarówno Daniel Ricciardo, jak i Max Verstappen mieli problem z pracą opon na pierwszym etapie wyścigu w Baku. Dopiero na ostatnich okrążeniach złapali lepsze tempo i zdołali wyprzedzić Nico Hulkenberga.„Na starcie celem było wyprzedzenie Nico. Udało nam się utrzymać drugą pozycję i czułem się nieźle na pierwszych okrążeniach. Zwłaszcza, że Sebastian mnie nie doganiał. Po trzecim okrążeniu tył naszego bolidu zaczął się ślizgać i nie byłem w stanie tego kontrolować. Nagle straciłem pewność, co do naszego sukcesu. Nie sądzę, że mieliśmy złą strategię. Jeden postój byłby idealny, ale musieliśmy zrobić dwa. Byliśmy wolni w dwóch pierwszych przejazdach, ale w ostatnim zyskałem więcej tempa i wyprzedziłem Nico [Hulkenberga]. Max chyba miał te same problemy. Nie sądzę, by było nas stać dzisiaj na więcej. Musimy się przyjrzeć sytuacji, bo zazwyczaj w tak ciepłych warunkach spisujemy się dobrze. Dzisiejszy dzień przyniósł nam niespodziankę. Wczoraj mówiłem, że to może być wyścig sezonu, a dzisiaj się okazało, że praktycznie nic się nie działo.”
Max Verstappen, P8
„Kłopotliwy start, ale dobry finisz. Zarówno miękka, jak i super-miękka mieszanka ulegały zbyt dużej degradacji, zwłaszcza tylne opony. Potem zmieniliśmy ogumienie na średnie i w końcówce czułem się jakbym latał po torze. Od początku wiedziałem, że trudno będzie złapać czołówkę. Oczywiście, że chciałbym skończyć wyżej, ale dzisiaj nie było to możliwe. Zrobiłem trzecie najszybsze okrążenie, więc nie mogę narzekać.”
komentarze
1. Ananas
Pojedynki kierowców w jednym zespole (sezon 2016)
Ricciardo - Verstappen
Wyścigi
2 - 2
2. fanFelipeMassa3
Czyli jednak mogę rozumieć że porażka Red Bulla to z powodu opon a nie z powodu silnika Renault. Chociaż wcześnie zjeżdzali na pit stopy więc coś było na rzeczy. Red Bull najwcześniej zjeżdżał z całej stawki.
3. dexter
Caly problem na oponie ktora przechodzi degradacje polega na tym, ze na wyjsciu podczas fazy przyspieszenia gdy sie stopa wcisnie pedal gazu do podlogi, to cale auto bedzie tanczyc. Tylne kola beda sie slizgac, a tyl bedzie uciekal i auto doslownie bedzie stalo w poprzek.
A w takiej sytuacji mozna tylko wyciagnac lornetke i patrzec jak przeciwnik na swiezym ogumieniu bezlitosnie bedzie atakowal i odjezdzal.
4. dexter
Dotyczy oczywiscie tego zdania: "Po trzecim okrążeniu tył naszego bolidu zaczął się ślizgać i nie byłem w stanie tego kontrolować".
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz