Hamilton: nie mam pojęcia co się tam działo
Nico Rosberg wygrywając pierwszy wyścig na ulicznym torze w Baku sięgnął po swoją 19 wygraną w karierze i powiększył przewagę w mistrzostwach świata kierowców nad Lewisem Hamiltonem do 24 punktów, po tym jak jego partner miał problemy z ustawieniem odpowiedniego trybu pracy swojej jednostki napędowej. Nico Rosberg przyznał, że również musiał zmierzyć się z podobnym problemem co w przypadku Niemca udało się znacznie sprawniej.„Jestem bardzo szczęśliwy, że wygrałem tutaj w Baku. Dzisiaj stanowiłem jedność z bolidem i nigdy się tak nie czułem. W żadnym momencie wyścigu nie czułem, że coś może pójść nie tak. Bolid był niesamowity przez cały weekend, tak więc ogromne podziękowania za to dla mojej ekipy. Zacząłem to odczuwać już w kwalifikacjach. To było perfekcyjne uczucie. Spodziewaliśmy się wyjazdu samochodu bezpieczeństwa, ale ja liczyłem, że go nie będzie gdyż z reguły może on sporo namieszać. To było oczywiste popołudnie a ja kontrolowałem wyścig z pierwszej pozycji. W połowie wyścigu pojawił się tylko drobny problem, gdy poczułem, że straciłem nieco moc. Inżynierowie nie mogli mi powiedzieć przez radio co mam z tym zrobić, więc musiałem przejść przez ustawienia na mojej kierownicy i samemu się z tym uporać. Udało się. Sagol! Co znaczy ‘dziękuje bardzo’ Baku za ten wspaniały weekend. Teraz już czekam tylko na Austrię!”
Lewis Hamilton, P5
„Nie mam pojęcia co się dzisiaj tam działo. Straciłem moc. Znalazłem się w trybie pracy silnika, który wydawał się tak jakbym jechał bez systemu ERS i to przez długi czas. Mamy setki różnych kombinacji położenia przełączników na kierownicy i nie ważne jak długo byś je studiował i tak wszystkich nie da się zapamiętać. Krążyłem po torze przeglądając wyświetlacz i starałem się dojść do tego co było nie tak- nie mogłem jednak dostrzec tam nic co bym zrobił inaczej. To skomplikowane kwestie, mamy teraz techniczną formułę i nie widzę żadnych korzyści z tego, że ogranicza się nam możliwość rozwiązania takich rzeczy na torze. Szkoda, że nie mogłem się dzisiaj pościgać. Gdybym zdołał rozwiązać ten problem, przynajmniej stanowiłbym dzisiaj część tego widowiska i powalczył z kierowcami jadącymi przede mną. Na jakieś 10 okrążeń przed metą problem sam się rozwiązał- do tego czasu było jednak już za późno. Nie mogłem ani nic zyskać, ani nic stracić gdyż jechałem około 10 sekund za innym bolidem i o taką samą ilość czasu wyprzedzałem kolejne auto. Pod koniec skręciłem więc swój silnik, aby go oszczędzić, zdając sobie sprawę, że nie mam zbyt wielu jego elementów dostępnych do końca sezonu. Nie miało tak się to potoczyć, a skutki jakie są każdy widzi. Zdobyłem punkty za piąte miejsce i teraz będę starał się odkuć w kolejnym wyścigu.”
komentarze
1. walerian
od poczatku wprowadzenia ograniczenia komunikacji mowilem, ze celebryta sobie nie poradzi - nieprowadzony za raczke miszcz gubi sie i popelnia duzo bledow :)
2. Ananas
Pojedynki kierowców w jednym zespole (sezon 2016)
Hamilton - Rosberg
Wyścigi
2 - 5
3. Wymoderowano
IQ44 nie zna regulaminu i wyzywa przez radio inżyniera aby powiedział mu jak ustawić silnik. Przeglądając fanpage F1 jego wyznawcy również tego nie wiedzą, że jest to zakazane.
4. ekwador15
Wy siedzicie na tym bezsensownym androidzie w telefonach to oczywiście byście sobie poradzili, bo macie IQ po 180 :D Dramat. Kierowca zamiast cisnąć to musi non stop bawić się ustawieniami, dobra ta Formuła :P
5. KowalAMG
Miszcze i celebryci ten sie smieje kto sie smieje ostatni .
6. jogi2
Nie jestem jakimś fanem Hamiltona ale ma rację .To się ścigają Teamy ,a nie kierowcy ...To Team zbudował bolid ,a kierowca jest tylko narzędziem i powinni mieć nieograniczony dostęp do ustawień w trakcie wyścigu.
7. Iceman007
@4 No zajebista. Żeby jeszcze więcej wprowadzili tej elektroniki. Wtedy będzie większe show, bo kierowca cały wyścig zamiast patrzeć przed siebie i w lusterka, będzie patrzył się w wyświetlacz na jaki tu z 274 trybów pracy silnika wybrać. Wtedy będzie większe ryzyko wypadku,kolizji co zwiększy częstotliwość wyjazdu SC. #ajlofit
8. Rudolf50
Ja uważam że ten zakaz to totalna głupota, bo jest to wszystko zbyt skomplikowane, obserwują to analitycy i inżynierowie przy komputerach a kierowca jadąc ma się domyślić sam.
Nie tylko Ham miał ten problem, jak można wyżej przeczytać ROS także rozmawiał o tym z inżynierami i nie wiemy czy tak jak u Hamiltona problem nie rozwiązał się sam.
9. Sasilton
Rosberg miał łatwiej, bo po prostu wrócił do poprzednich ustawień.
10. greyfroot
sytuacja z ustawieniami a raczej z niemoznoscia ustawienia przypominała mi biegunowo odwrotna sytuacje z Fuji '76.... Hunt nie płakał tylko machnął majstra z urwanie drążkiem zmiany biegów. ale wtedy ścigali się faceci.....
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz