2016-06-17 GP Europy - #2 trening 15:00 - 16:30
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 L.Hamilton Mercedes 1:44.223 33
2 N.Rosberg Mercedes 1:44.913 26
3 S.Perez Force India 1:45.336 37
4 V.Bottas Williams 1:45.764 35
5 N.Hulkenberg Force India 1:45.920 37
6 C.Sainz Toro Rosso 1:46.027 35
7 M.Verstappen Red Bull 1:46.068 35
8 S.Vettel Ferrari 1:46.219 36
9 J.Button McLaren 1:46.234 32
10 D.Ricciardo Red Bull 1:46.293 32
11 F.Alonso McLaren 1:46.498 27
12 R.Grosjean Haas 1:46.681 29
13 K.Raikkonen Ferrari 1:46.694 32
14 D.Kwiat Toro Rosso 1:46.744 35
15 E.Gutierrez Haas 1:46.830 26
16 F.Massa Williams 1:47.060 28
17 K.Magnussen Renault 1:47.329 38
18 R.Haryanto Manor 1:47.487 33
19 M.Ericsson Sauber 1:47.772 22
20 J.Palmer Renault 1:47.794 35
21 P.Wehrlein Manor 1:48.018 36
22 F.Nasr Sauber 1:48.081 38
komentarze
  • 1. Zirdiel
    • 2016-06-17 16:46:56
    • *.dynamic.chello.pl

    Hamilton wydaje się być nawet szybszy od Rosberga niż w Kanadzie

  • 2. Kalor666
    • 2016-06-17 16:50:52
    • *.197.121.166.threembb.co.uk

    Co się dzieje bz Ferrari?

  • 3. stasek44
    • 2016-06-17 16:51:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    To się dzieje, że to trening, a nie wyścig.

  • 4. popo21
    • 2016-06-17 17:59:37
    • *.gdansk.vectranet.pl

    Ferrari oszczędza silnik

  • 5. elin
    • 2016-06-17 18:26:27
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ze wstępnych informacji wynika, że oba Ferrari miały problem z układem MGU-K.

  • 6. Marek1986
    • 2016-06-17 20:13:28
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Lewis pięknie zaczyna weekend...Siema Kowal popłynąłem ostatnio przez tamtych matołów...

  • 7. kempa007
    • 2016-06-17 20:18:42
    • *.180.189.213

    i zaraz popłyniesz po raz drugi jak nie będziesz potrafił się zachować...

  • 8. Marek1986
    • 2016-06-17 20:19:51
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Usunięty

  • 9. ???
    • 2016-06-17 20:28:43
    • *.ssp.dialog.net.pl

    7.

    Jak już zacząłeś działać to i może zajmiesz się w końcu Blazefuryxem?

  • 10. Marek1986
    • 2016-06-17 20:33:34
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Usunięty

  • 11. Paweł1
    • 2016-06-17 23:28:22
    • *.play-internet.pl

    dosyć słabo wygląda to że Vettel jest za Hamiltonem aż o 2 sekundy :( chociaz wiem ze to trening to jednak sie martwie bo jestem kibicem ferrari!!!! FORZA SEB!!!! FORZA KIMI!!!!! FORZA FERRARI!!!!!

  • 12. Iceman007
    • 2016-06-17 23:35:41
    • *.marsoft.net

    @11 No właśnie to tylko trening no problemo. :)

  • 13. dody
    • 2016-06-17 23:45:22
    • Blokada
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    kto jest najszybszy na nowym torze ten jest najlepszy

  • 14. dexter
    • 2016-06-18 02:06:09
    • *.6.17.210

    Ciezko powiedziec czy to sa prawdziwe problemy czy tylko strategia ktora zostala przez Ferrari wybrana. Zespol z Maranello w tym sezonie wiele razy wykorzystal piatek aby wybadac pare limitow. Tzn. kilka razy probowali z relatywnie duza iloscia paliwa sprawdzic jak dlugo opona wytrzyma. Chodzi o to, aby nauczyc sie troche przewidywac A to byl wlasnie w Montrealu jeden z problemow zespolu Ferrari ktory doprowadzil do dodatkowego zjazdu i tym samym do utraty zwyciestwa. Chodzi o to aby dostarczyc jak najwiecej realistycznych danych dla wydzialu trategicznego. Wtedy dzial strategii ma mozliwosc wykorzstac rzeczywiste dane z toru i nakarmic swoje komputery ktore przeprowadzaja symulacje strategii.

    Dlatego mysle ze w Ferrari nie chodzilo o to jak szybko mozna pojechac, tylko jak dlugo i na jakiej mieszance mozna pojechac. Oczywiscie wszystkiego nie mozna w 100 % przewidziec, poniewaz trzeba uwzglednic takze rozwoj samych warunkow na torze oraz temperature. I tak jak @kempa007 napisal, drugi trening odbyl sie przy dosc niskich temperaturach. Temperatura powietrza wynosila tylko 25°C. Jutro, a wlasciwie dzis wszystko moze wygladac juz inaczej. Ale mimo wszystkiego w takich warunkach mozna sie tez troche rzeczy nauczyc.

    A Mercedes? Mercedes „bezproblemowo“ przeszedl przez trening ;))
    Nico Rosberg przez radio oznajmil ze ma problem z silnikiem i zapytal sie co ma robic?
    A to juz jest dosc powazny problem bo tryb awaryjny wskoczyl.

    Co to oznacza? Wystarczy ze jeden parametr zwiazany gdzies z silnika niebezpiecznie wzrosnie tzn. temperatura albo cisnienie itd. itp. to silnik przeskakuje w tryb awaryjny. To jest takie zabezpieczenie aby calkowicie nie uszkodzic silnika. W momencie gdy inzynier przez radio wypowiedzial trzy razy slowo „stop“, mozna bylo wyciagnac wniosek ze jest to juz troche bardzie tresciwa sprawa. Raczej nie bedzie to blahy problem z elektronika.

    Inzynierowie w garazu dokladnie widza obserwujac w czasie rzeczywistym cala telemetrie co sie dzieje w cyklu zycia jednostki napedowej. Czujniki sa tak dobre ze podczas jazdy mozna juz zobaczyc co sie moze zepsuc albo co jest zepsute. Jesli chodzi o silnik to w sumie na koncu dnia dla Rosberga nic sie nie zmieni, poniewaz troche ich jeszcze ma. Kazdy kierowca ma piec jednostek napedowych. Zobaczymy jak dalej sytuacja sie podczas sezonu rozwinie. Jezeli pod koniec sezonu wczerpia sie takie podzespoly jak: tubosprezarka czy ECU, to wtedy z pewnoscia bedzie pewien problem w walce o mistrzostwo swiata. Ale teraz Rosberg jest jeszcze w zielonym zakresie. Coz, jesli silnik bedzie mial awarie, kierowca dostanie nowy - to nie jest problem. Nico bylby dopiero przy trzecim PU. Jedynie Lewis jest na kroplowce, poniewaz on jedzie juz na czwartej turbosprezarce i czwartym MGU-H.

    Sam tor wyglada dosc ciekawie. Zakret 1 jest juz pierwszym punktem gdzie mozna wyprzedzic. Tam tez jest wyjscie awaryjne tzn. strefa wyjazdowa. Do pierwszego zakretu kierowca na wyhamowaniu czyli na dystansie 133m musi wytracic 226 km/h. Czyli z predkosci 341km/h wyhamowuje do 115km/h. Caly manewr trwa 1,2 s. Kierowca musi z sila 128 kg nacisnac na hamulec. Na kierowce oddzialywuje sila: 4,3 g. Pozniej zakret 3 jest dosc specyficznym lewym zakretem (tam strefa wyjazdowa jest po prawej stronie). Zakret 8-11 bardzo wasko, gdy w tym miejscu auto utknie wyscig bedzie przerwany. Zakret 12 jest takim wiszacym na zewnatrz zakretem, tam kierowcy musza uwazac aby zostac po wewnetrznej stronie. No i na koncu 15, tam tez latwo bedzie o blad, ale wyjscie awaryjne w tym miejscu tez jest.

  • 15. gtv
    • 2016-06-18 12:54:38
    • *.red.bezeqint.net

    Bez J.E. Dextera od którego można się wiele nauczyć nasze Forum nie miałoby sensu. Proponuję zrzucić się na nagrodę, ufundowaną przez nas wspólnym wysiłkiem, coś co mr. D. mógłby postawić na biurku albo powiesić na ścianie by pamiętać o naszej wdzięczności za pobrane lekcje przybliżające istotę F1

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo