Miękkie opony 0.4 sekundy szybsze
Grand Prix USA jest drugą - po weekendzie w Melbourne - rundą Mistrzostw Świata Formuły 1, w której kierowcy wykorzystają miękką i średnią mieszankę ogumienia Bridgestone Potenza.We wczorajszej, porannej sesji treningowej, Fernando Alonso uzyskał rezultat 1:11.925 - czyli nieco ponad sekundę gorzej, niż wynik dający w ubiegłym sezonie pierwsze pole startowe Michaelowi Schumacherowi. Zdaniem Keesa van de Grinta, jest to satysfakcjonujący rezultat - biorąc pod uwagę nienajlepsze warunki na Indianapolis Motor Speedway.
"To była bardzo dobra sesja, nie odnotowano problemów z ogumieniem. Stan toru nie był najlepszy - ale podczas pierwszego dnia jazd to normalne - jednak obie mieszanki Potenza sprawowały się dobrze. Patrząc krytycznym okiem, mile widziana byłaby większa przyczepność - jednak patrząc na degradację i trwałość naszych opon, jestem bardzo usatysfakcjonowany."
"Przyczepność poprawi się po nagumowaniu toru - jednak konkurencyjne czasy już zostały osiągnięte, mimo słabych warunków. Jak oczekiwaliśmy, miękka mieszanka jest szybsza - z przewagą rzędu przynajmniej 0.4 sekundy nad średnią. Poziom temperatur nie jest moim zmartwieniem - to wysokie prędkości na owalu są kluczowym aspektem. I choć zaliczyliśmy udany dzień, to na tym torze nigdy nie powinniśmy być do końca zadowoleni."
komentarze
1. sekol12
Ciekawe bo Ferrari na miękkich oponach miało dużo gorszy czas niż na teoretycznie gorszych twardszych. Chyba rzeczywiście coś w tym jest, że Ferrari zdecydowanie najlepiej spisuje się na twardych oponach
2. zawit1
Czyżby kryzys Ferrari?...
3. glider
to nie kryzys ferrari tylko mclaren ma naprawdę świetne bolidy (jeżeli mówimy o kryzysie to dotyczy on raczej tylko Rikkonena)
4. jaros69
tak nie na temat _ Mieliśmy wielu dobrych testerów, ale jeśli chodzi o pracę nad silnikiem, to najlepszy był Kubica - mówił główny inżynier zespołu Willy Rampf - gazeta pl. Robert "podobno" w Szwajcarii
5. Ayrtonsenna
Glider, chyba nie wiesz co dzieje się w formule 1. Na każdym torze jeździ się inaczej. Mclareny tak naprawdę nie są szybsze tylko niezawodne a to jest różnica. Przypomnij sobie ile problemów wcześniej z bolidem miało Ferrari (sporo) a ile Mclaren (żadnych). Jedna mała usterka wystarczy by zawodnik nie liczył się w wyścigu. Ferrari popełnia błędy, Mclaren nie, tak więc nie gadaj mi tutaj o tym, że Mclareny są szybsze. A tak na marginesie słyszałem, że F1 jeździ RAIKKONEN.
6. Pietrzej
To że Ferrari lepiej się spisują na twardszych oponach może mieć przyczynę w tym że bolidy na ten sezon mają bardzo duży rozstaw osi ale to tylko przypuszczenie
7. sekol12
Już to pisałem, to jest jeden z ulubionych torów Ferrrari, oni muszą tu wygrać. W sektorze 2 Massa ma lepszy czas od Maców, muszą jeszcze dobrze popracować nad ustawieniami bolidówi powinno być dobrze,
8. Pietrzej
Obyś miał rację skeol12 . Czas w końcu najwyższy żeby Scuderia przytarła troszkę nosa Mac'Donalds'om ekhm ... przepraszam ... McLaren'om
9. denio1294
buhahahau
10. barteks2
VETTEL WYKRĘCIŁ NAJLEPSZY CZAS NA TRENINGU 1:12:321 !!!
11. Igor14
Vettel 2 tuż za ALonso.
12. jaros69
szybkie okrążenie Vettela klasa, równiutko, szybko. Myślę, że Ferrari pokaże klase w kwalifikacjach i kilku kierowców będzie walczyło o PP
13. barteks2
O 17:45 retransmisja treningu na RTL !!!
14. barteks2
jaros69: z tego co wiem, to zazwyczaj 22 kierowców walczy o pole position ;)))
15. atomic
atomic traci trakcje peprzycie farmazony do zobaczenia na hunga będziemu mieli koszulki "kubica" i bilety za 110 euro pozdro barany
16. glider
Ayrtonsenna a kto tu mówi że maklareny są szybsze? bo ja tego nie napisałem (szybsze a świetne to znacząca różnica jak nie rozumiesz to weź słownik języka polskiego) Jak sam zuważyłeś różnica tkwi w niezawodności bolidu. I nie czepiaj się literówek
17. glider
I jeszcze jedno - jak już koledzy wcześniej zauważyli zmień swój login bo jakoś tak brzmi bez szacunku dla osoby do której to imię i nazwisko należało
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz