komentarze
  • 1. Skoczek130
    • 2015-02-26 13:24:13
    • Blokada
    • *.adsl.inetia.pl

    Na pewno lepiej wyglądają, niż w zeszłym roku. Ale Merc to ideał, do którego każdy powinien dążyć.

  • 2. dexter
    • 2015-02-26 14:39:14
    • *.114.136.131

    Koncowy test w F1 jest zazwyczaj najbardziej interesujacy, poniewaz w ostatnich dniach mozna oczekiwac ze niektore zespoly opuszcza troche swoje gacie.
    Przypatujac sie mozna zauwazyc ze zwlaszcza w dziedzinie aerodynamiki gdzie przed rozpoczenciem sezonu poszukiwany jest limit, dzisiaj wiekszosc bolidow wyglada juz inaczej niz tydzien temu. Bardzo zauwazalne zmiany nastapily w takich zespolach jak: Toro Rosso, Williams i Red Bull, a takze w Mercedesie.
    Williams ma opracowane tylne skrzydlo juz na jednym palu, a wiec konkurencja zostala skopiowana... Do tej pory ich skrzydlo nie posiadalo takiej podpory. Widocznie zespol zrezygnowal z takiej konstrukcji, poniewaz zaden inny Team nie wpadl na taka sama idee i nie przeniosl pomyslu na wlasne auto. A to oznacza ze testy w kanale aerodynamicznym nie przyniosly odpowiednich efektow.

    Oprocz nowego tylnego skrzydla, zespol Mercedesa posiada takze nowy nos. Umocowanie kamery w Mercedesie zostalo zmienione, przypomina teraz rozwiazanie Ferrari. A z umocowaniem kamery byl cyrk. Dziennie setki inzynierow pracujacych w fabrykach zastanawia sie nad tym jak obejsc rygorystyczne reguly ktore wprowadzane sa przez garstka inzynierow pracujacych w Paryzu dla FIA.

    W ubieglym roku Red Bull posiadal kamere ktora byla wbudowana w nos. Ale co z tego jesli po 5 wyscigach takie rozwiazanie zostalo zakazane. Nastepnie modne staly sie takie kamery ktore wyrastaly jak takie uszy na gornej powierzchni z nosa. To bylo oczywiste, ze taka konstrukcja predzej czy pozniej przejdzie ewolucje i zostanie skrzydelkiem. W tym roku inzynierowie FIA zrobili znowu ciecie i od natychmiast dozwolone sa tylko take umocowania ktore nie mogo przekroczyc 25 milimetrow dlugosci w kierunku poziomym. Do tego przystosowana jest taka puszka w ktorej urzadzenie musi byc umieszczone.
    W Toro Rosso kamera wychodzi teraz prosto z nosa, a Mercedes wpadl na inna idee. Zamiast uchwyt zaprojektowac w ksztalcie luku, to teraz sa 2 katy proste. Poziom nie jest szerszy niz 25 mm. I w takim przypadku mozna zamontowac kamere nisko na nosie, ale i nad nosem co automatycznie polepsza aerodynamike.

    Toro Rosso testuje dzisiaj na torze pod Barcelona calkiem nowe auto: nos, boczne skrzynie, podwozie, chlodzenie, skrzydla itd. Nos jest krotszy a wtakim rzypadku zmienia sie cala reszta auta.
    Na dole boczne skrzynie nie maja juz takich wciec, sa o wiele szczuplejsze. Wazne tylko aby silnik Renault dobrze sie spisywal. Teraz dopiero czeka ich niezly program testowy. Aerodynamika musi zostac sprawdzona, trzeba sprawdzic czy dane pomiarowe z tunelu aerodynamicznego pokrywaja sie na wynikami uzyskanymi na torze. Kierowcy musza znalezc dobry Setup. Trzeba wszystko dopasowac. Wyniki ich symulacji pokazuja ze nowe auto powinno byc szybsze o 0,9 sek. Tylko ze to sa tylko symulacje, a tor to juz inna bajka.
    W czasie testow czesto mozna zauwazyc jak wiele zespolow pokonuje swoje okrazenia z urzadzem pomiarowym (taka rama z czujnikami), ktore zamontowane jest na przedniej lub tylnej czesci bolidow i odpowiedzialne jest za dokladny pomiar przeplywu strug powietrza. Dlaczego z takimi urzadzeniami jezdzi sie po torze?

    Odpowiedz jest prosta: Auto na torze jezdzi w zakretach i tutaj warunki atmosferyczne np. wiatr odgywaja duza role. Dane uzyskane z pomiaru wykonanego na torze, mimo tego ze zespoly dysponuja tunelem aerodynamicznym sa bardziej przydatne. W tunelu aerodynamicznym zawsze bedzie rzeczywistosc symulowana, a na torze ta wlasnie realnosc jest zawsze.

  • 3. dexter
    • 2015-02-26 14:53:42
    • *.114.136.131

    Edit: "w takim przypadku"

  • 4. Duke_
    • 2015-02-26 15:16:32
    • *.customers.d1-online.com

    Dexter "Lubię to"

  • 5. racingfan
    • 2015-02-27 00:39:54
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak były brzydkie te bolidy w zeszłym roku tak i dalej sa brzydkie. Okropne te nosy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo