WYNIKI Bahrajn [ 01 marca 2014 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Massa | Williams | 1:33.258 | 99 |
2 | N.Rosberg | Mercedes | 1:33.484 | 103 |
3 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:35.426 | 87 |
4 | K.Magnussen | McLaren | 1:35.894 | 88 |
5 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:36.113 | 81 |
6 | N.Hulkenberg | Force India | 1:36.205 | 115 |
7 | J.Bianchi | Marussia | 1:37.087 | 78 |
8 | M.Ericsson | Caterham | 1:38.083 | 117 |
9 | R.Grosjean | Lotus | 1:42.166 | 33 |
10 | A.Sutil | Sauber | -:--.--- | 1 |
11 | S.Vettel | Red Bull | -:--.--- | 1 |
Bahrajn #3: Massa poprawia wynik Rosberga
Trzeciego dnia testów w Bahrajnie w rolę lidera tabeli wyników przejął Felipe Massa z Williamsa. Brazylijczyk był najszybszy na torze w porannej części sesji, a po południu poprawił swój czas również w „klasyfikacji generalnej”, poprawiając wynik uzyskany w ubiegłym tygodniu przez Nico Rosberga.Niemiec pod sam koniec sesji nawiązał również bezpośrednią walkę o czas z kierowcą Williamsa, kiedy to na chwilę zepchnął go z pierwszego miejsca tabeli wyników. Ostatecznie jednak musiał zadowolić się drugim miejscem.
Czołową trójkę uzupełnił dzisiaj ponownie mający problemy techniczne Kimi Raikkonen. Fin na najlepszym swoim okrążeniu stracił do Felipe Massy przeszło 2 sekundy, pokonując łącznie dystans 87 okrążeń. Zespół Ferrari po południu zdołał nadrobić trochę czasu i częściowo zrealizował zapowiedź symulacji wyścigu.
Za czołową trójką uplasował się Kevin Magnussen (McLaren), który wyprzedził Daniiła Kwiata. Młody Rosjanin, przez chwile był nawet liderem dzisiejszej sesji a jego ekipa w odróżnieniu do zespołu Red Bulla zdołała dzisiaj pokonać 68 okrążeń.
Sebastian Vettel mimo usilnych prób wyjechania na tor nie pokonał nawet pełnego okrążenia za kierownicą RB10. Rano jego bolid zatrzymał się na torze na okrążeniu instalacyjnym, a gdy zespół próbował go po raz kolejny wypuścić, jego auto nie dojechało nawet do końca alei serwisowej.
Podobne problemy spotkały dzisiaj Adriana Sutila i ekipę Saubera. Bolid Niemca pod koniec okrążenia instalacyjnego stanął w płomieniach i nie wyjechał już na tor.
Ostatnią z trzech dzisiejszych czerwonych flag wywołał Romain Grosjean, zasiadający za kierownicą Lotusa. Podobnie jak wczoraj był to koniec testów ekipy z Enstone, która do końca dnia sprawdzała problemy techniczne E22.
Przed kierowcami mającymi problemy techniczne ze swoimi maszynami znaleźli się więc Marcus Ericsson (Caterham), Jules Bianchi (Marussia) i Nico Hulkenberg (Force India).
Jutro ostatni dzień testów, po którym zespołom pozostanie już tylko odmierzanie równych dwóch tygodni do pierwszego wyścigu sezonu, GP Australii.
komentarze
1. SilverX
Williams szybszy od Ferrari (cóż za zrządzenie losu), być może nawet od Mercedesa... Tempo wyścigowe Ferrari budzi niepokój, Force India wydaje się nawet szybsze.
Wczoraj Alonso miał podobne, a nawet gorsze tempo od Raikkonena. Massa, Rosberg i Raikkonen swoje najlepsze czasy ustanowili na super miękkiej mieszance, a Magnussen na miękkiej. Śmiem twierdzić, że Mercedes i Williams są dość znacznie z przodu stawki...
2. SilverX
Aktualnie jeżeli nawet Mercedes jest najszybszy to nie są to jakieś ogromne różnice w stosunku do Williamsa.
3. Grzesiek 12.
RBR i tak robi duże postępy ....... Wcześniej bywało nawet , że nie zdołali wyjechać z garażu :D:D
1 SilverX
Trudno się z Tobą nie zgodzić . Wygląda na to że silnik Merca jest daleko z przodu . A Ferrari ..... jak zwykle podczas testów robią wrażenie że są mocni , ale później sezon wszystko weryfikuje :/
4. mcm
Lotus chciał przechytrzyć inne zespoły korzystające z silnika Renault i stworzyć przy pomocy byłego szefa KERS od Lotusa, który teraz odpowiadał za ERS w Renault system niezależnych ogniw, które miały dać w połączeniu ze specjalnym systemem napędowym coś na kształt kontroli trakcji. Ale z powodu wibracji ogniwa się przeładowywały albo wyładowywały do 0 co powodowało również, że się tak grzały. Teraz podobno zmieniono baterię na inną od Panasonic i Red Bull wysłał swoją grupę roboczą do napisania nowego oprogramowania. A Lotus zamiast zyskać przewagę jest w tragicznej sytuacji.
5. Zirdiel
W porównaniu z ubiegłorocznym GP Bahrajnu Williamsy zrobiły postęp już o jakieś... 2 sek.
Wyglądają mocno i na tle problemów RedBulla i jednostek Renault mogą powalczyć o niezłe miejsca. Trafili w dziesiątkę, że podpisali umowę z Mercedesem.
6. viggen
@1 i @3
Poczekajcie jeszcze do co najmniej wypowiedzi różnych ekip i kierowców jak nie do samego pierwszego wyścigu w Australii. Ekipy testowały różne ustawienia, różne mieszanki, różne pakiety, różne mieli obciążenie paliwem itd itp
7. viggen
A i jeszcze jedno.....Ferrari dobrze zarządza oponami. Raikkonen zrobił 12 okrążeń na super miękkich i na ostatnim okrążeniu mial swój najlepszy czas. Nie jest tak źle.
8. Michele
1. SilverX 2014-03-01 15:43:59
nie jaraj się tak bo tak naprawdę pierwszy kwalifikacje i wyścig pokaże kto gdzie się znajduje
9. rumburak
Massa wykręcił ten czas na super miękkiej?
10. SilverX
9. rumburak
Tak
11. czarnyyy30
3. Grzesiek 12. normalnie jak to przeczytałem to wybuchłem. śmiechem do ekranu. :-D:-D
12. Michele
3. Grzesiek 12 "A Ferrari ..... jak zwykle podczas testów robią wrażenie że są mocni , ale później sezon wszystko weryfikuje" masz jakieś uprzedzenia do Ferrari to powiedz to wprost... równie dobrze Williams może dobrze się spisywać na testach a w sezonie będzie jeździł piach
13. Michael Schumi
Patrząc na testy, Williams wydaje się być najbardziej regularny, podobnie jak Mercedes. Fajnie, jak dadzą radę tak jeździć przed resztą przez nowy sezon :)
14. Grzesiek 12.
11 & 12
Panowie nie mam żadnych uprzedzeń do Ferrari ......
Tylko , niestety wydaje mi się , przynajmniej na dzień dzisiejszy , że są za zespołami z silnikiem Mercedesa ......
Od 2009 roku zawsze Ferrari wymienia się w roli faworytów . Jasne , oni zawsze są wymieniani wśród kandydatów do tytułu ......Ale ostatnie pięć lat to tylko puste słowa nie podparte realnymi możliwościami zespołu . A Monte i Stefan ciągle mówią o swojej wielkości . To niech w końcu pokażą , a nie tylko mówią :P
2009 r. - Wszyscy wiedzieli że McLaren jest daleko z tyłu przed sezonem i nikt tam nie ściemniał . A Ferrari .... - miało przecież z BMW walczyć o tytuł ...
Kolejne lata to samo - a osiągami nawet nie zbliżali się do RBR .
Wczoraj zapowiedz że pocisną , a dzisiaj niewiele z tego wyszło . Dalej mam wierzyć że odkryli mniej niż Merc czy Williams ? Być może . Tak czy inaczej symulacja wyścigu nie napawa optymizmem ...... - ale zobaczymy :)
15. Grzesiek 12.
możliwościami BOLIDU , a nie zespołu
16. greyhow
Ja tam małą wagę przywiązuję do wyników tych testów. Tempo bolidów jest niemal zawsze kompletnie nieadekwatne do późniejszych wyników wyścigów. Moim zdaniem Williams wcale taki mocny nie będzie, a czasy robią najlepsze, bo jadą zawsze te parę kółek na ustawieniach najszybszych (czyt. małe obciążenie paliwem, najlepsze opony, itp.). Zabieg ten ma przyciągnąć sponsorów, tak samo jak angaż Susie Wolff. Pamiętam sezon, przed którym Sauber tak właśnie zrobił. Powygrywał niemal wszystkie testy przedsezonowe, paru sponsorów się dało nabrać, a oni później walili kichę totalną w wyścigach.
17. marek007
Dziwne że dziś nikt nie pyta co z F1 w Polsacie....
18. Michael Schumi
@17 Nie ma o co pytać, wyjaśnialiśmy to sobie ostatnio i chyba każdy wie, że nic jeszcze nie wiadomo w tej sprawie.
19. oplex
Williams zaliczył ogromny progres !!! Zmiana dostawcy silników w ostatniej chwili na mercedesa - mieli nosa !!! Poza tym doskonale sobie radzą jako niefabryczny zespół , choć byli tacy co sądzili że takie będą w tyle , zapowiada się niesamowity sezon pełen niespodzianek i wielu niewiadomych. Liczę bardzo na Williamsa , że będą zdobywać duże punkty i w klasyfikacji konstruktorów zrobią niespodziankę
20. GrzeSzNY
Caterham o ile sie nie myle ma silnik Renault i przejechal 117 kolek. Wiec czemu wszyscy sie czepiaja Renault skoro ktos potrafi ? Nie lubie placzek i tyle.
21. lukasz1
16. greyhow A pamiętasz testy w 2009 roku. Brawn GP również wygrywał testy żeby przyciągnąć sponsorów, potem wygrywał wyścigi również dla pieniędzy. Cała formuła1. Nie sugeruje że Williams zrobi to co Brawn GP. Będę zadowolony jeżeli Williams będzie w środku stawki i się w niej utrzyma, aby w przyszłości spokojnie budować mistrzowski zespół.
22. KowalAMG
Znalazłem ciekawy artyków pozwolę sobie go wkleić taka nowinka .. przepraszam możecie sie burzyć ale to są fakty ..
Okazuje się, że Marko mógł otworzyć puszkę Pandory przyznając, że Vettel zaczął się denerwować całą sytuacją. W mediach szybko bowiem pojawiła się wypowiedzieć anonimowego informatora z obozu Red Bulla, który potwierdził, że Niemiec dostał "ataku furii" i odmówił prowadzenia nowego bolidu, ponieważ "nie był on wystarczająco dobry".
Red Bull za pośrednictwem własnej strony i tzw. "szpiega", w sarkastyczny sposób odniósł się do tych spekulacji: "Przypuszczam, że to może być prawdą. Może cztery tytułu mistrza świata zmieniły go w wrzeszczącą primadonnę?" - pyta retorycznie anonim.
23. KowalAMG
Mistrz powinien dzielnie walczyć i pomgagać zespołowi w odnalezieniu problemu a nie czekaniu na mistrzowski bolid i odjezdzac wszystkim więc nadal uwarzacie go za super majstra ? Przynajmniej na jego miejscu 75 % kierowców zdobyłoby w jego bolidzie majstra tamtych lat :P
24. lukasz1
20. GrzeSzNY
Caterham pewnie postawił na niezawodność - lepszy wróbel w garści, niż gołąb na dachu. Tylko w f1 to powiedzenie się nie sprawdza.
25. Michael Schumi
@23 Fakty są takie, że Vettel ma 4 tytuły, a Alonso z Ferrari żadnego, mimo stale zapewnionej pomocy Massy, a w 2012 mówiło się, że urządzał awantury zespołowi z powodu swojego bolidu, a to, że ciągle siedzi na tym swoim czerwonym fotelu niczym jak król, który domaga się wszystkiego pod siebie dodatkowo też pokazuje, co o nim świadczy.
26. KowalAMG
dokładnie kolego
27. demon18
co wy myślcie że Williams nagle się odrodził na to trzeba czasu będzie przeciętniakiem przykład Mercedes z sezonu na sezon coraz lepiej ale minęło trochę lat zanim tego dokonali więc poczekajcie na wyścigi bo testy jak narazie nic nie wnoszą.
28. demon18
25. Michael Schumi
ale ty płytko myślisz to ciekawe co teraz zrobi twój mistrz jak bedzie mu sie dupa paliła
29. Yogson
25@
Może się zmienia w alonso numer 2????;) kto wie ;) tylko Vetelowi bedą musieli dać granatowy fotel;)
30. poncki
Nie ma co gdybać zobaczymy jak będzie, nawet takiemu Vettelowi nie życzę źle pomimo osobistej niechęci do niego
31. 6q47
Mam zaciemnienie odnośnie przepisów, więc zapytam:
- czy obecnie używane silniki w przedsezonowych testach zaliczane są do całej puli możliwych do użycia w tym sezonie?
Bo jeżeli są zaliczane, to nie można dziwić się pewnym zachowaniom ze strony zespołów.
32. Yogson
31@ Zapytaj kolegę KowalAMG
On ma najnowsze newsy i wogule wszystko wie, także powinien ci dać wyczerpującą odpowiedz na to i wiele innych pytań:)
33. saint77
@27.demon18
zapomniales że to zupełnie nowy pod względem konstrukcji bolidów sezon.
poza tym zapomniałes rownież jakie wzmocnienia kadry zrobił Williams przed tym sezonem.
pozbyli sie rowniez tego partacza Maldonado ktory wg mnie nadaje sie ns nr1 w teamie jak ja na dekoratora wnętrz.
sądzę, że przynajmniej na początku sezonu 5 zespołów: Mersedes, Ferrari, McL, Fi oraz Williams będzie zdecydowanie przed pozostałymi.
Williams zdecydowanie będzie w czołówce. Widać to po tych wszystkich testach.
34. Yogson
33@
Mersedes:) dobre tego jeszcze nie słyszałem:)
Ale tak pozatym też myśle że Williams z Massą nieźle namieszają w tym roku, tytułu może nie zdobędą ale pierwsza trójka jest w ich zasięgu i tego im życzę
35. Michael Schumi
@28 Wskazałem tylko @KovalAMG, że idąc takim samym tokiem myślenia tak samo można powypominać parę rzeczy Alonso.
36. Michael Schumi
Bo to, że Vettel ma humory to oczywiście jest niezwykle istotne. Ale jeśli Hiszpan zachowa się równie niemiło to już nagle nie ma o czym mówić, bo on ma na to usprawiedliwienie. Vettela się tak nie broni, co Alonso i to mu zarzucam.
37. rybka k
mi sie to podoba!!! ze jest tak duzo niewiadomych
38. demon18
33. saint77
nic nie zaponmiałem, ale nie róbcie już Williamsa zespołem z pierwszej 5, aby tak twierdzic to musi pokazać to w sezonie 2014
39. demon18
36. Michael Schumi
porażka a ten swoje
40. KowalAMG
Ferrari myśli ,że jak ma dobrych kierowców to zdziałają cuda ale jednak nie ,bolid musi być dobry przykładem jest vettel z ubiegłych sezonów . także muszą sie do roboty zabrać i wyciągnąć wiecej z bolidu a mają potencjał :)
41. tysu
31. 6q47
Jeżeli brać to na chłopski rozum, to zużycie silników zalicza się dopiero od startu sezonu.
Przecież testy, są od testowania. Jak nie wypali im jakiś pomysł i silnik się zjara, to są w dupie o jeden silnik mniej.
42. Michael Schumi
@39 Co jest porażką? Który "ten"?
43. Michael Schumi
Jeśli lubisz Alonso, a Vettela nie to pewnie dlatego może za porażkę myślisz pewnie, że napisałem to, co można dostrzec - że za to samo zachowanie ludzie jadą Vettela a nie Alonso. No ale Hiszpanowi można to wybaczyć. Tylko nie rozumiem dlaczego tak się dzieje, może dlatego, że Nando ma Facebooka i Twittera, więc jest lepiej postrzegany.
44. devious
@14 Grzesiek 12
"Panowie nie mam żadnych uprzedzeń do Ferrari ......
Tylko , niestety wydaje mi się , przynajmniej na dzień dzisiejszy , że są za zespołami z silnikiem Mercedesa ......"
A jakieś uzasadnienie czy tak tylko gadasz? Prawdę powiedziawszy nikt nie wie jak jest faktycznie - decydujące będzie tempo w wyścigach a te jest sporą niewiadomą bo też duży wpływ na to będzie miało zużycie paliwa i opon - a nie tylko czysta szybkość na 1 kółku. Tę Mercedes miał już w ostatnim sezonie i cóż, do Alonso i tak skończył przed nimi...
Tak, na pewno na dzień dzisiejszy Mercedes wygląda bardzo mocno i pod względem szybkości i niezawodności ale to tylko testy - rzadko przekładają się na wyniki. Vide poprzedni sezon gdzie dominował Red Bull a jakoś nie pamiętam by niszczyli resztę stawki w testach... Przykłady można mnożyć - w zasadzie co sezon jest to samo...
"Od 2009 roku zawsze Ferrari wymienia się w roli faworytów . Jasne , oni zawsze są wymieniani wśród kandydatów do tytułu ......Ale ostatnie pięć lat to tylko puste słowa nie podparte realnymi możliwościami zespołu ."
W 4 ostatnich sezonach Ferrari 2 razy walczyło o tytuł do ostatnich zakrętów ostatniego wyścigu, 2 sezony RBR był poza zasięgiem. I jakby nie patrzeć nawet jak zupełnie "nie szło" to Ferrari potrafiło wygrać wyścig. O ilu innych zespołach potrafisz napisać to samo? Mercedes? W 2010-2012 zupełnie sie nie liczyli (pomimo ściagnięcia Schumachera i gigantycznych wydatków), McLaren? Porażka za porażką nawet jak zbudowali rewelacyjny bolid w 2012 to sromotnie przegrali sezon... O 2013 nie wspomnę. A Williams? Już w ogóle lepiej nie mówić czego oni dokonali...
"Wczoraj zapowiedz że pocisną , a dzisiaj niewiele z tego wyszło . Dalej mam wierzyć że odkryli mniej niż Merc czy Williams ? Być może ."
Boże człowieku, o czym Ty piszesz? Williams i Mercedes symulowali kwalifikacje (tak samo jak choćby Toro Rosso - które było 3s gorsze od Merca i Williamsa co pokazuje realna przepaść w szybkości) a Kimi dzisiaj przeprowadzał symulację wyścigu. Nie słyszałem by dotychczas Ferrari próbowało symulacji kwalifikacji - może jutro Alonso będzie próbował? Bo raczej na pewno na jednym kółku Ferrari nie odstaje 2s od Merca i Williamsa - inaczej Alonso i Kimi już by płakali pewnie w mediach, że sezon jest przegrany...
" Tak czy inaczej symulacja wyścigu nie napawa optymizmem"
Gdyż? Mam zupełnie oddmienne zdanie - zwłaszcza, że nie wiemy nadal jak realnie wygląda kwestia chłodzenia (tu Ferrari wygląda bardzo mocno) i zużycia paliwa (tutaj wszystkie zespoły mocno się maskują).
Do innych komentarzy nie chce mi się odnosić bo w większości są bardzo niskiego poziomu. Kolegom widzę ciągle mało przekomarzanek o Alonso i Vettelu i jak zwykle wszyscy palą się do ferowania opinii bez żadnych merytorycznych podstaw - nie lepiej najpierw poczytać, pooglądać (np. Ted's Notebook z testów - świetne, polecam) i dopiero zabierać zdanie?
Bo prawdę mówiąc zaglądam tutaj (coraz rzadziej) tylko poczytac merytoryczne komentarze - ale tych merytorycznych coraz mniej, coraz większy onet się tutaj robi... :/
45. devious
Aha z wypowiedzi "między wierszami" widać, ze faktycznie kierowcy Ferrari są lekko rozczarowani ale jednocześnie bolid ciągle dostaje nowe części - więc szybkość może jeszcze ulec zmianie...
Prawdopodobnie Mercedes będzie w tym sezonie rozdawał karty ale jak to już bywało w przeszłości - Ferrari może nadrabiać regularnością. Póki co to jednak wróżenie z fusów i należy ciągle pamietać, ze w każdym sezonie mamy ciągły rozwój bolidów od marca aż do listopada i to ów rozwój będzie decydujący - a nie szybkość bolidu w Australii.
Dlatego Williamsa nie można na razie stawiać wśród faworytów - bo od dawien dawna nie mają zasobów na mocny rozwój w trakcie sezonu, zresztą tak samo jak np. Force India. Więc nawet jak na początku Ferrari i RBR (w przypadku RBR to niemal pewne, ale Ferrari jednak myslę będzie w czubie od początku, może nie na poziomie Mercedesa ale blisko) będą z tyłu to zapewne i tak sporo nadrobią w trakcie sezonu. Bo w tym sezonie dynamika rozwoju bolidów bedzie znacznie większa niż w latach ubiegłych. Tam konstrukcje były dopracowane i szukano tysięcznych sekund, teraz często w trakcie sezonu pewnie niektóre zespoły będą przyspieszać "diametralnie". Bazowa konstrukcja z super silnikiem to duża przewaga ale nie decydująca - w F1 nigdy sam silnik nie wygrał mistrzostwa :)
Więc nie ma co skreslać Ferrari - póki co nie ma absolutnie żadnych podstaw. Jak nie wejdą do Q3 w Australii - to będzie można bić na alarm (choć w 2012 i z takiej sytuacji potrafili się dźwignąć i walczyć o tytuł). Na razie to tylko testy...
46. demon18
43. Michael Schumi
Ty tak to widzisz każdy kierowca jest na tapecie to maja wpisane w karierę więc nie użalaj się tak i nie broń Vetela bo on tez jest zarozumialcem a taką czy inną opinie stworzył sobie sam.
47. Dexterus
Do wszystkich wręczających już pucharki oraz wieszających wieńce laurowe - przypomnę kilka faktów.
Najwięcej ujechanych kilometrów:
1. Gutierrez, Sauber
2. Rosberg, Mercedes
3. Hamilton, Mercedes
4. Perez, McLaren
Najlepsze średnie czasy:
1. Rosberg, Mercedes,
2. Alonso, Ferrari
3. Hamilton, Mercedes,
(...)
5. Button, McLaren
To dane z...dwóch sesji testów w Barcelonie, przed sezonem 2013.
Czy muszę następnie przypominać cudowne osiągi Mercedesa na torze w Walencji albo końcowy wynik zespołu McLaren?
-------
Nie mówię tego, bo wierzę, iż np. RBR czy Lotus się odbuduje bądź Ferrarka zmiecie wszystkich - nie, nie robię tego z jakiejś partykularnej sympatii. Po prostu chciałbym przypomnieć, ile są warte prognozy oparte na przedsezonowych testach: FUNT KŁAKÓW.
48. viggen
Usunięty
49. viggen
Usunięty
50. Nesteaman
Jakby nie patrzeć devious ma racje i przekomarzanie sie kto tu bedzie w czołówce jest bez sensu. Nie wiemy jak dynamicznie zespoły bedą sie rozwijać i jak poszczególne zespoły bedą sie spisywały na rożnych torach bo praktycznie rzecz biorąc jeździli tylko w Bahrajnie, kto wie jak np. Mercedes bedzie wyglądał w Monaco?
51. Siffredi
29, 32, 34,
piszesz tylko żeby coś napisać co nie?
52. 6q47
41. tysu
W czasach, kiedy McLaren zakontraktował silniki Peugeota V10, umowa opiewała na 30 szt. dla potrzeb przedsezonowych testów. Natomiast od momentu rozpoczęcia sezonu 80 szt..
Cały kontrakt w tamtym czasie opiewał na 200 jednostek napędowych.
To tak dla porówania :))
53. devious
@48 viggen
"Alonso juz przeprowadzal symulacje wyścigu"
Kolego, Ty znowu nieuważnie czytasz - pisałem o symulacji kwalifikacji a nie wyścigu :)
Ferrari jeszcze nie symulowało kwalifiacji wiec porównywanie czasu z symulacji wyścigu (gdzie jest więcej paliwa albo zużyte opony) do symulacji kwalifikacji ma się jak pięść do nosa...
54. kempa007
31. 6q47 silniki na testach nie nie podlegaja ograniczeniom ilosciowym, tylko na poczatku był taki przepis gdy wprowadzono ograniczenia dotyczace silnikow, ale szybko zniknal z regulaminow.
55. NihooyA
najbardziej martwi mnie czas Grosjeana, chyba w Lotus nie ma najlepszej dyspozycji bolidowej na ten sezon..
56. viggen
@53
Faktycznie mój błąd :) Tak to jest jak się piszę po alkoholu :D
W każdym razie zgadzam się z tym co napisałeś i już napisałem to wyżej tylko się aż tak nie rozwinąłem ;)
57. kamyk89
Cześć, nie zaglądam zbyt często w komentarze, więc nie bijcie. Wiecie czy jakaś polska stacja będzie pokazywała F1 w 2014 roku ? Z tego co słyszałem Polsat olał sprawę.
58. Polak477
57. Na tę chwilę nic nie wiadomo co może znaczyć dwie rzeczy. Albo o F1 jest bitwa między Polsatem a nc+, albo nie ma zbytnio zainteresowania i ktoś chce kupić F1 po kosztach, albo w ogóle. Sądząc po oglądalności F1 w Polsce to niestety bliżej pewnie drugiej opcji. Na tę chwilę mówi się, że zdecydowanie Eurosport F1 nie kupi, ale negocjuje się z nc+ i Polsatem. Jakiś czas temu mówiono, że F1 będzie puszczana na Polsat Sport News, ale od tego momentu to ucichło, a ja w to wątpię, bo jeśli mieliby wywalać kasę na F1 to dla nich nie powinno być różnicą gdzie puszczą, a nawet lepiej byłoby gdyby puścili to na Polsacie (bo w godzinach F1 i tak leci zazwyczaj Fasola, czy coś w tym rodzaju, więc wątpię, żeby miałoby to większą oglądalność od F1, nawet w Polsce, a oglądalność na Polsacie będzie na pewno większa niż PSN).
Za nc+ przemawia to, że dyrektor sportowy C+ był komentatorem F1 za czasów C+ i to, że F1 mogłoby ściągnąć trochę kibiców do płatnych kanałów sportowych (a to jest zawsze jakiś zysk), jednak na niekorzyść działa ilość sportu, którą już mają (Piłka nożna: Liga polska, hiszpańska, angielska, włoska, francuska, Liga Mistrzów do tego żużel, NBA i piłka ręczna), więc nie jest im F1 potrzebna "do szczęścia". Za Polsatem niestety mało co już przemawia - wydali sporo pieniędzy na Euro 2016, mistrzostwa świata w Rosji, do tego też sporo sportu. Niestety chyba są niewielkie szanse na F1. Chociaż Polsat wciąż reklamuje się Formuła 1 (na ich reklamach lecą urywki z F1, szkoda tylko, że nie obecnej, a jeszcze za A. Senny, a na którymś kanale Polsatu właśnie lecą takie programy poświęcone bardzo dawnym sezonom F1).
59. pytoniusz1
Ktoś wie kto pokaze f1 w Polsce?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz