WYNIKI Jerez [ 31 stycznia 2014 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Massa | Williams | 1:28.229 | 86 |
2 | F.Alonso | Ferrari | 1:29.145 | 115 |
3 | D.Juncadella | Force India | 1:29.457 | 81 |
4 | K.Magnussen | McLaren | 1:30.806 | 110 |
5 | L.Hamilton | Mercedes | 1:30.822 | 41 |
6 | J.Bianchi | Marussia | 1:32.222 | 25 |
7 | A.Sutil | Sauber | 1:36.571 | 69 |
8 | N.Rosberg | Mercedes | 1:36.951 | 91 |
9 | K.Kobayashi | Caterham | 1:43.193 | 54 |
10 | D.Kwiat | Toro Rosso | 1:44.016 | 9 |
11 | D.Ricciardo | Red Bull | 1:45.374 | 7 |
Massa najszybszy na koniec testów w Jerez
Punktualnie o godzinie 17:00 zakończył się czwarty i ostatni dzień testów na torze w Jerez. Najszybszy ostatniego dnia testów na południu Hiszpanii okazał się Felipe Massa, który w tym roku reprezentuje barwy Williamsa.Drugim czasem na koniec dnia mógł pochwalić się Fernando Alonso, który do przerwy obiadowej był najszybszym kierowcą na torze. Hiszpan był również najbardziej aktywnym zawodnikiem, pokonując łącznie 115 okrążeń toru.
Trzeci czas na koniec zajęć w Jerez przypadł Danielowi Juncadella, który otrzymała szansę sprawdzenia bolidu Force India.
Lewis Hamilton, który powrócił za kierownicę W05 tym razem był czwarty, pokonując relatywnie niedużą liczbę okrążeń, wynoszącą 41. Jednak jego kolega z zespołu, Nico Rosberg, zdołał dzisiaj do południa pokonać 91 kółek.
Tuż za nim uplasował się nowy nabytek zespołu McLaren i wczorajszy lider tabeli wyników, Kevin Magnussen. Duńczyk pokonał dzisiaj także imponującą liczbę, 110 okrążeń, jednak pod sam koniec dzisiejszych zmagań zaliczył wycieczkę poza tor, uszkadzając MP4-29.
Relatywnie dobrze na torze w Jerez w tym roku zadebiutował Jules Binachi, który rozpoczął testy z zespołem Marussia. Francuz pokonał 25 okrążeń, czyli o cztery więcej niż przez wszystkie cztery dni testów w Jerez pokonała ekipa Red Bulla.
Obrońcy tytułów mistrzowskich nie mogli być zadowoleni także z ostatniego dnia testów i podobnie jak wczoraj postanowili wcześniej je zakończyć. Daniel Ricciardo pokonał tylko 7 okrążeń, uzyskując czasy dużo słabsze od konkurentów.
Podobne problemy miał zespól Toro Rosso. Daniił Kwiat pokonał dzisiaj skromne 9 okrążeń, notując równie słabe czasy co jego starszy kolega z Red Bulla.
Przed obydwoma kierowcami Red Bulla w tabeli wyników na koniec dnia pojawiło się nazwisko Kamui Kobayashiego, który po rocznej przerwie powraca do F1. Japończyk swoim Caterhamem CT05 zaliczył dzisiaj 54 kółka.
Zespoły F1 mają teraz trochę czasu, aby w swoich fabrykach wypracować poprawki w swoich autach. Kolejne testy rozpoczną się 19 lutego i odbędą się w ciepłym klimacie Bahrajnu.
komentarze
1. RyżyWuj
Massa o sekundę szybszy od Alfonso! O ja cie! ;-)
2. kempa007
nooo, chyba zdobecie majstra ;-)
3. RoyalFlesh F1
Zaczyna się sprawdzać scenariusz, który większość przewidziała. Silniki są decydujące w tym sezonie. Mercedes i Ferrari (chodzi mi o silniki) idą naprzód, a Renault stoi w miejscu. Może RBR ma niezły pakiet i co z tego. Stoją w miejscu. A po ilości okrążeń im lepszy bolid z ubiegłego sezonu tym większe kłopoty.
Dodam jeszcze ze nie wierze w to żeby silniki Ferrari i Mercedesa nie były żyłowane do końca na tych testach. Musieli to sprawdzić.
4. RyżyWuj
A tak na poważnie, to RBR jest w niezłej d. w tej sytuacji. Zaliczają chyba najgorszy start w historii. Aż mi ich szkoda.
5. Skoczek130
Miło byłoby widzieć chociaż raz Felipe na tym miejscu, podczas niedzielnego popołudnia... :D
6. tasm.dis
@RoyalFlesh F1 bez przesady. Nie powiem cieszę się że RB może w tym sezonie nie będzie dominował ale nikt w tej chwili nie jest wstanie powiedzieć w jakiej formie są zespoły z silnikami Renault. Caterham i Toro Rosso jeździ byle by jeździć a RB to już w ogóle się jedynie przetoczył... Jeśli problemem jest przegrzewanie i uda się im ten problem rozwiązać to może się okazać że jednak silnik daje im np sekundę przewagi. Renault i RB na pewno nie stoją w miejscu tylko próbują rozwiązać go. Jednak jeśli wymaga to przeprojektowania kilku elementów to naturalne jest że nie mogli tego poprawić w trakcie testów. Nie znaczy to że po rozwiązaniu problemów nie zaczną w szybkim tempie odrabiać stracony czas.
7. BoronWNS
A mnie się cały ten scenariusz bardzo podoba. Raczej nie lubię narzekać na zespoły bo każdy robi tyle na ile ma możliwości, ale za to na kierowców uwielbiam. Vettel w tym roku moze mieć wielkie problemy żeby wybić się w stawce jeśli nie poprawią tych rzekomych usterek. Z drugiej strony, to tylko testy i tak naprawde nie wiadomo czy jest to spowodowane usterką czy to poprostu w jakimś sensie taktyka RB. Po testach nie można nic tak naprawdę swtwierdzić. Z kolei ciekawi mnie Magnussen, bo narazie pokazuje sie dobrze, ale tak jak mówię TO TYLKO TESTY.
Jestem fanem Raikkonenna i mam nadzieje że w tym roku zamiesza jeszcze bardziej w stawce i zdobędzie tytuł.
8. KowalAMG
Elegancja Francja teza ,ze mercedes ma najlepsze silniki na świecie potwierdza królowa sportów motoryzacji , teraz Bahrajn chłopaki niech zabiorą klime bo bedzie gorąco i bedzie sie działo ;)
9. KowalAMG
Jedno jest pewne mercedes AMG nie zdobędzie mistrzostwa , pionierem będzie Williams , McLaren , i FERRARI ;) ważne ,ze jednostka tych dwóch jest sercem całej legendy :)
10. RoyalFlesh F1
Najbardziej mi imponuje Maclaren. Mają zupełnie inny bolid od reszty. Przypomina bardziej bolid z 2012 roku. Wtedy to tylko Maclaren miał normalny nos a cała reszta słynne dziobaki. Bardzo nisko posadzony monokok.
Tamta konstrukcja była udana i niewykorzystana w 100%.
11. Orzech93
@BoronWNS
Nie uważam, iż brak udziału RB w testach był jakąś swego rodzaju taktyką, za dużo się ryzykuje. Przy tej ilości nowinek ważna jest jak największa liczba przejechanych kilometrów by zrozumieć wszystkie konfiguracje, współpracę nowych elementów itp. tym bardziej, że zimowe testy to tak naprawdę najlepszy sposób do sprawdzenia swoich konstrukcji, później po prostu nie ma na to czasu.
12. zzagrobu
@kowalAMG
czy ty koorwa umiesz pisać po polskiemu?!!! Pod kilkoma tekstami dzisiejszymi wklejasz ten belkot i nic nie idzie zrozumieć!!! Być moze i masz coś ciekawego do powiedzenia, ale pisząc w taki sposób każdy widzi tylko nieskładne wypociny dzieciaka na początku podstawówki!!!!!
13. Yogson
KowalGMU @ Hahaha jeżeli myślisz ze MERC ma najlepsze silniki to sie raczej myślisz;) widzę że już zaczołeś swietowac ;) fajnie tylko żebyś pod koniec sezonu znów nie płakał i skuczał:) RBR do Bahrajnu powinien sie uporać z tymi problemami po to są te testy żeby sie nie zdziwić w Australii ;)
14. GrzeSzNY
@KowalAMG : "Williams , McLaren , i FERRARI ;) ważne ,ze jednostka tych dwóch" .... ja tak naprawde doliczylem sie trzech ale niech ci bedzie ze dwoch :))))
15. Orzech93
@zzagrobu
Nie chcę się udzielać w wasze przekomarzania, ale jeżeli już zwracasz uwagę na pisownię, to sam się tych zasad trzymaj.
Po pierwsze - zdanie zaczynamy wielką literą. W języku polskim słowo "belkot" jednak jest mniej znane od słowa bełkot. A na koniec, w polskiej pisowni raczej nie jest dozwolone używanie kilku znaków kończących zdanie takich jak: !, ., ?. Więc jak chcesz się czepiać pisowni, to proszę Cię, sprawdź najpierw zasady pisowni.
Co do testów, absolutnie nic nie można stwierdzić, aczkolwiek w wielu środowiskach związanych z F1 słychać, że wytrzymałość może być kluczem do sukcesu w nadchodzącym sezonie. Jeżeli Renault i RB uporają się z problemem mogą powalczyć, ale faktem jest, że na dzisiejszy dzień, po sporej liczbie przejechanych kilometrów, Renault ma problemy z stabilnością działania swoich jednostek napędowych. Mercedes przez zimę faktycznie wykonał "lepszą" robotę. Oczywiście nie wiadomo czy problemy z jednostkami Renault są spowodowane wadami konstrukcyjnymi danych ekip czy też wynikają z budowy silnika.
16. orto
@ 15. Orzech93 - Przybijam Ci piąteczkę :-) orto - po prostu - ortografia. Dawniej próbowałem tu walczyć ale odpadłem z niemocy i z bezsilności :-)
17. Dexterus
Tak tym wszystkim wstawiającym już szampany do lodówek, aby za tam X tygodni świętować wpadki Red Bulli, chciałem przypomnieć jedną rzecz (którą mi z kolei dziś przypomniał na BBC Benson): rok 2010.
Wtedy Red Bull wręcz spartoliło okres przygotowawczy, żeby na koniec sezonu zdobyć podwójną koronę. Inna kwestia to zeszły rok - wtedy też początek sezonu nie rokował jakoś rewelacyjnie, wielu się cieszyło, że wreszcie stawka się wyrównała...i co? Ostatnie wyścigi były o pietruszkę.
Bardzo być może, że teraz nie będzie pięknie; będą o te 4 dni w plecy, w Bahrajnie będą nadrabiać, początek sezonu będzie słaby... Ale potem znów się pozbierają (oby nie z odgórną pomocą) Przyszła mi do głowy nawet taka koszmarna wizja: że oto ten anty-Vettelowy przepis właśnie SV może dopomóc. Ale tu wybiegam zbyt daleko w przyszłość, taka po prostu moja... impresja na temat.
Jedyne, co im może naprawdę przeszkodzić, to sytuacja gdy faktycznie wina leży bardziej po stronie Renaty niż Red Bulla; i gdy nie zdążą czegoś opracować przed zamrożeniem silników. Choć dzisiejsza postawa Caterhama każe jednak stawiać bardziej na wersję, iż to projektanci RB coś przekombinowali.
Jest też druga strona medalu: ci, co już predestynują bolidy na silnikach Merca do zdominowania sezonu niech spamiętają, iż Jerez nawet w tej kwestii nie było miarodajne. Trudno takowymi nazwać testy, gdy wszyscy jeżdżą a) ze skręconymi silnikami b) w chłodku c) "statecznym" tempem. To, że te 4 dni były udane, nie znaczy że silniki Merola muszą się sprawdzić w ulewie GP Chin, słońcu GP Bahrajnu lub obciążeniom GP Italii.
A coś ode mnie? Mnie cieszą niezłe czasy Magnussena. Choć to oczywiście nic nie znaczy, widać, że chłopak nie czuje się jakoś strasznie obco w bolidzie F1. To dobrze, bo od dwóch, trzech sezonów troszkę doskwierał mi brak nowych twarzy: młodzi, którzy przychodzą, albo są wypychani przez pay-driverów, albo lagują po słabiutkich teamach. To takie relatywne zabetonowanie czołówki na wzorzec choćby męskiego tenisa. Australian Open dał nadzieję na przetasowania w tym sezonie tenisowym, może te parę dni jest zwiastunem, że i w F1 zobaczymy jakiś błyskotliwy talent? Oby!
18. Orzech93
@orto
Ogólnie rzecz biorąc, drobne błędy w pisowni mi nie przeszkadzają, gorzej jest natomiast gdy uwagę zwraca ktoś, kto sam robi wyraźne błędy.
@Dexterus
W sumie racja, ale jak pisałem wcześniej, w poprzednich sezonach zmiany nie były tak drastyczne jak teraz. Moim zdaniem, w tej sytuacji, każdy kilometr przebyty nową konstrukcją jest na wagę złota.
Co do Magnussena to faktycznie chłopak robi dobre wrażenie, ale na wyniki przyjdzie czas w marcu. Dostał niebywałą szansę zadebiutować od razu za sterami McLarena. Mam nadzieję, że to wykorzysta. Sam bym chciał, by z młodych talentów Bottas pokazał co potrafi, w drugiej połowie ubiegłego sezonu troszeczkę objechał Maldonado. Mam nadzieję, że Williams umożliwi mu dalszy rozwój.
PS: A co do McLarena to raczej wszyscy wiedzą, że ten zespół potrafi złowić dobry talent.
19. fanAlonso=pziom
17. wydaje mi się że w 2010 a nawet w 2009 RBR już kombinował z dmuchanym dyfuzorem, mapami itp. bo w tych sezonach vettel miał zdecydowanie więcej awarii niż webber w końcu opanowali to no i efekty każdy zna i pamięta
20. Nietoperz3
znając Neweya napewno kiedyś coś wymyśli rozwiązanie tego problemu.
21. komentator
Tak przy okazji ortografii Kempa w @2 też popełnił błąd
22. KowalAMG
Cembały bez mózgu ,, ile razy pisałem że sory za pisownie z Ipla ! Ona zamienia końcówki i słowa przez to wychodzą takie figle . Jak nie macie mózgu i nie potraficie się domyśleć o co kaman to wasz problem . Resztę chłopakom dzięki za wsparcie :) i wytłumaczenie im po ludzku o co mi chodziło ;) W dodatku ,żeby coś stwierdzić o tych testach to na razie można powiedzieć ,że 2 silniki odrobiły zadanie domowe na 5 i kilka zespołów jak na razie dobrze to wykorzystało . Bahrajn zobrazuje nam to dokładniej i przybliży układ faktyczny sił , tym bardziej ,że tam będzie bardzo gorąco , suche powietrze , nagrzany asfalt i wiele innych także jeżeli chodzi o chłodniejsze tory o większym stopniu zawilgocenia to widzimy po testach w Jerez kto będzie w nich z przodu stawki . Tak na koniec ja się nie czepiam waszej ortografii a jak czegoś nie wiem to grzecznie pytam a nie bydło ze wsi puszczone na salony SYF I PORUTE ROBI więc w pieluchę i niech MAMA MANIER Qr..wa NAUCZY! wieśniactwo . POZDRO FUN FERRARI I MB ;)
23. SilverX
Panowie i Panie czas zacząć świętowanie :)
"As I reported yesterday, I have been informed by a source whose reliability is unquestionable, the complete fix for Renault’s woes will take between 15 and 20 weeks, and seeing as it was TJ13 who exclusively revealed the Renault problems on Monday night – days before anyone else – this information is equally solid."
24. housepl
Atak gimbełów na jedynej porzadnej stronie o F1 w Polsce ? KowalAMG zauwazylem widocznie nie tylko ja ze twoje komentarze sa oderwane od faktow są irytujące i prowokujące. Wyluzuj nie spamuj tutaj odpowiedziami. Zapisz jeden sensowny komentarz a nie po 3 w kazym artykule.
Twoje wypowiedzi to marzenia nie poparte faktami. To ze komus dobrze idzie nie oznacza ze sezon bedzie rewelacyjny.A o twoich "iplach" nie bede sie juz nawet wypowiadał.
Dla mnie testy pokazaly ze silniki Ferrari i Mercedesa są bardzo dobre w niskich temperaturach natomiast Renault ma problemy ktore rozwiaze do Bahrainu pytanie ktore zostaje to czy Adrianek sobie poradzi z naprawa chlodzenia w RB10.
Najwieksza kontrowersja to oczywiscie legalny tyl mclarena no bo przeciez jak ktos pomysli zdobedzie przewage to jest nie zgodne z regulaminem.
25. Jahar
@kowalAMG
Bredzisz w błocie po same uszy. Oceniasz RB i Renault z lekceważeniem a ostatnio przy jeździe na V8, którą niby Mercedes miał najmocniejszą dostawał po sekundę na okrążeniu więc ochłoń trochę i lepiej zobacz czy to nie przypadkiem Renault zaraz po Ferrari ma najwięcej sukcesów w F1 jako dostawca silników. To skąd piszesz nikogo nie obchodzi a czepiają się ciebie bo źle to robisz. Poza tym jeszcze w tym roku się możesz zdziwić jak bądź co bądź mistrzowska ekipa ostatnich lat razem z Renault pokażą Ci palucha Vettela.
26. Cules
@22
Mozna zmiemic ustawienia, zeby nie zmienialo geniuszu ...
27. Avalon
Redbull co roku nie pokazuje nic w testach. Rok temu dopiero na koniec testow zaczeli jezdzic. To sa testy
28. Cules
@26 zmienic *
29. KowalAMG
Nie mam czasu :) DOZOBACZENIA po Bahrajnie :)))) Polak dla Polaka to jednak qr..wa.
30. housepl
Do wszystkich fanow F1 - pojawily sie polotki jakoby F1 na wiosnę miała byc transmitowana przez stacje Polsat.
31. Orzech93
RB rok temu radził sobie zdecydowanie lepiej i raczej coś pokazywał. Ustanawiali czasy na poziome pierwszej czwórki, ale nie to jest najważniejsze. W pierwszych testach kręcili jedną z największych ilości okrążeń w pierwszych testach w Jerez. Tutaj zmiany są o wiele większe w bolidach ogółem, więc ja uważam, że RB nie darował by sobie tych testów. Problem jest i jest widoczny, pytanie kiedy się z tym uporają, Jak kilka osób tutaj zaznaczyło w Bahrajnie będzie o wiele wyższa temperatura więc w ich przypadku ważne jest natychmiastowe rozwiązanie tego problemu by w Bahrajnie nie tracić kolejnych cennych kilometrów.
A co do wyznań zespołowo-zespołowych, Są fani RB, są fani Mercedesa, ale pamiętajmy, wszyscy jesteśmy fanami F1. Dobrze było by uszanować sympatie innych użytkowników.
32. janko01
dzwięk wyjącego turbo i ten świst zaworów aaaaa na to czekałem.f1wraca do domu.
33. KowalAMG
Thanks za info dobrze wiedzieć :)
34. KowalAMG
Sa fani F1 i kibice swoich zespołów tak samo kibice piłkarscy kochają piłkę i swoje drużyny :) i bez spin każdy wyznaje swoje jest solidarność i demokracja , dziękuje.
35. BoronWNS
Tak więc, wyciągając wnioski ze wszystkich postów...
FERRARI MISTRZEM :D
36. KowalAMG
Nie wiadomo kto bedzie mistrzem ..,okaże sie po pierwszych piecu wyścigach kto jest pretendentem do tego ;)
37. pgolebiow
głosujcie na roberta na plebiscyt.onet.pl
38. Hamcio20
@hausepl dzięki za info.pl jak pomyślę sb o tych streamach to mi się niedobrze robi. Co do testów to tak : po statystykach można powiedzieć że magnusen nie czuję się zbyt obco w kokpicie maclarena i bardzo dobrze, może zamiesza nam trochę w stawce (to takie moje spekulacje). Czyżby wysoka pozycja massy dawała nam znak że williams wraca do 'gry' o coś więcej ? Tego naraźie się nie dowiemy, jest zbyt wcześnie, ale to dobry prognostyk ;) . teraz sprawa silników - jednostki mercedesa i ferrari, nieźle sobie radzą w warunkach o dużej wilgotności i niższych temperaturach. Co się dzieje z rb ? Niewiemy Wniosek taki : coś więcej będziemy mogli powiedzieć po Bahrajnie. Pretendentów do tytułu poznamy po 7-9 wyścigach . Z tego co wywnioskowałem to niektórzy Fani F1 zrobili juź z pewnych kierowców majstrów, a tego akurat poznamy w listopadzie br. Jeśli chodzi o pisownie to najpierw pomyślmy czy sami nie popełniamy błędów i dopiero możemy oceniać pisownie innych . Zamiast klnąć na innych że popełniają błędy to grzecznie zapytajmy i poprośmy innych o to żeby starali się niepopełniać błędów . Ja pewnie w tym komentarzu popełniłem kilka błędów za które naprawdę przepraszam ;)
39. KowalAMG
THX :)
40. ntl
to tylko plotki jak napisał housepl, jednak przybierają na sile i według nich Polsat przedłużył prawa do F1 do 2019, żadnych innych informacji nie znalazłem
co do firmy sprzedającej prawa do transmisji to mieli dokonać już kilku "pewnych" transakcji a mimo to nic nie potwierdzają co może działać na nasza korzyść i tłumaczyć brak oficjalnych informacji tym że po prostu podsumują wszystko razem na końcu
41. frog
Pozycja Bianchiego napawa optymizmem. O ile pewnie wygrywać jeszcze nie będą, to myślę, że przy nieprzewidywalności wyścigów w tym sezonie są w stanie kilka razy zdobyć jakieś punkty. Pozostaje pytanie, czy ich siła nadal w normalnych warunkach pozwala im tylko na walkę z Caterhamem czy jednak są w stanie chociaż na niektórych torach stawić czoła np. Toro Rosso...
42. ds1976
Chciałbym wyciągać wnioski na podstawie testów zwłaszcza w stosunku do Red Bulla, jednak punkty będą przyznawane w wyścigach i tego zmuszeni jesteśmy się trzymać. Swoją drogą polecam ciekawy fan page www.facebook. com/ racespl
Fajna stronka nie tylko o Formule 1 ale o GP2, Formula E i wielu, wielu innych seriach wyścigowych.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz