Red Bull opuszcza Jerez
Zespół Red Bulla zakończył już swój udział w testach na torze w Jerez, zaliczając czwarty z rzędu wyjątkowo nieudany dzień.Łącznie zespół Red Bulla w trakcie czterech dni zmagań w Jerez pokonał tylko 21 okrążeń.
Według doniesień ekipa ma poważne problemy z chłodzeniem nowego układu napędowego, a jej przejazdy dodatkowo zostały zakłócone przez problemy Renault, które w Jerez pokonało wraz ze swoimi zespołami najmniejszą liczbę okrążeń spośród producentów silników.
Szef, zespołu, Christian Horner oraz Adrian Newey (dyrektor techniczny) już wczoraj powrócili do Milton Keynes, aby przygotowywać plan poprawy nieciekawej sytuacji.
Daniel Riccardio dzisiaj pokonał 7 okrążeń nieznacznie zmodyfikowanym bolidem Red Bulla, w którym naprędce mechanicy wykonali dodatkowe otwory wentylacyjne w bocznych sekcjach bolidu. Prowizoryczna naprawa niewiele jednak pomogła.
Eksperci wypowiadający się na temat problemów Red Bulla nie przekreślają jego szans i liczą, że do czasu wizyty w Bahrajnie, gdzie zaplanowane są kolejne testy F1, sytuacja zostanie opanowana.
komentarze
1. kokon510
no to Lotus na tym bardzo skorzystał nie musieli wydawac kasy na testy mają farta:)
2. GTR
Robili otwory w celu schłodzenia komponentów? To ja nie mam pytań. Ciekawe co będzie w Bahrajnie przy upałach rzędu 35*C :)
3. Orzech93
Hmm, może i część winy leży po stronie Renault, ale zapewne w Red Bullu przekombinowali (kiedyś trzeba było...). Jakoś Kamui dzisiaj Caterhamem pojeździł.
4. kodi21
Może nie pod odpowiednim postem pytam, ale czy bedą jakies wpisy podczas testów w Bahrajnie?
5. MarTum
Lotus wiedział co robi.
6. elin
Czy Lotus skorzystał na nieobecności na testach ... ?
Tego nie wiemy ;-). Red Bull przynajmniej teraz wie, z czym mają problem.
Renault zawaliło sprawę, ale dla Caterhama nie był to aż tak duży problem, jak w przypadku RB. A dopóki Lotus nie wyjedzie na tor, nie wiemy, jak będzie z ich bolidem.
7. housepl
Tak naprawdę to Renault ma małe problemy ale RB ma ogromne i taka jest prawda :)
8. Adek_82
W RBR wykonali takie cuś...
http:// www. msfree.gr/photos2010/gallerys/ 538x/rbrjd421391165104.jpg
9. Adek_82
@3 Orzech93 - tak pojeździł ale do czasu - koniec końców okazało się, że oficjalnym powodem zakończenia przedwczesnego testów dla CT jest to samo co dla RBR. Nie wiem czy jest to także spowodowane złym rozmieszczenim podzespołów pod nadwoziem ale także się przegrzewa tyle, że jak widać mniej niż RBR - co z reszta sugerowałem przy rozmowie o tak duzych bocznych sekcjach w CT...
10. RoyalFlesh F1
No no nie wiem czy to jest taka łatwa sprawa z tą jednostką. Sezon juz tuż tuż. Silniki są nietykalne w sezonie.
11. SpookyF1
Smutne...
12. selstei
Red Bull juz dawno powinien myslec o tym zeby na ten sezon nie uzywac silnikow Renault, bo kiedy przychodza zmiany to Renault najwolniej sie rozwija. Moim zdaniem dawno powinni przejsc na silniki Ferrari.
13. RyżyWuj
@8 Wyglada jak popielniczka w wagonie PKP.
14. Skoczek130
Spójrzmy tylko na czasy okrążeń. Renault jest w czarnej dupie, a ich klienci razem z nimi... ;) Mam nadzieje, że tylko na razie. Ponoć wały korbowe są do wymiany. Cóż, zobaczymy... ;)
15. Skoczek130
@selstei - pytanie tylko, czy Ferrari chciałoby z nimi współpracować... ;)
16. KowalAMG
Otóż FERRARI liczy sie z tym i nie zrobi tego błędu tak samo mercedes ;)
17. Jahar
Ferrari rozmieniałoby swoją sławę na drobne gdyby chcieli współpracować z RB. Moim zdaniem nie popełnią tego błędu tak samo jak Mercedes który rozstaje się właśnie z tego powodu z McLarenem. Co do samych silników Renault to mam nadzieję, że będą bardzo mocne i przypomną co niektórym, że mają w swojej kolekcji bardzo wiele wyróżnięń i tytułów. Jeśli się nie mylę to ich silnik ma obecnie najwięcej zdobytych pole position. Niektórzy narzekają na Renault tylko dlatego, że znają głupie stereotypy
18. saint77
ja mam w swoim starym renault megane silnik w którym od nowości poza wymianą oleju i raz świecy nie było nic robione. przez 16 lat:) Poważnie.
dlatego nie sprzedałem grata i mam do teraz. Spala sredni 7l benzyny ale poza tym zero kosztów utrzymania. Może w renault chcieli wrócić do idei silnika nie do zajechania i przejechać na jednej jednostce cały sezon?:) tylko im nie wyszło...
19. Yogson
Do Bahrajnu powinni sobie poradzić po to są testy żeby właśnie takie problemy rozwiązywać ;) lepiej jak to się stało teraz niż w Australii ;) także panowie nie ma się co podniecać;)
20. GrzeSzNY
w 2010 wcale sie nie pojawili na pierwszych testach a i tak wygrali mistrzostwa ;) takze nie ma sie czym cieszyc jeszcze :(
21. mwhakowscy
8. Adek_82. Ciekawym tego "cuś", ale pod podanym przez Ciebie linkiem mimo usunięcia spacji nic się nie otwiera.
22. RyżyWuj
@21 Otwiera się pikczer ręcznie wydzierganego wylotu powietrza w bolidzie RBR. Wygląda to jak ten słoniem-klepany peugeot z reklamy w indiach.
Swoją drogą tyle kasy poszło na testy, a jeszcze wiecej teraz pójdzie na rozwiązywanie tego problemu. Do tego opóźnienia itd. Mateschnitz pewnie rozpoczął dyktowanie podwładnym nowego poszerzonego słownika przekleństw niemiecko-francuskich.
23. MaMuT
Padok mówił że to Ferrari ma problemy... Jak widać to był stek bzdur ... Tak naprawdę problemem Renault było to że nie sprawdzili silnika na tzw mule testowym. Ferrari we Fiorano upakowało cały silnik do zwykłego samochodu (gdzie chłodzenie jest jeszcze gorsze) i testowali Mercedes robił podobnie na jeszcze większą skalę .... Niestety Taktyka korporacyjna Oddajmy coś niegotowego klientowi żeby nam wytknął błędy w Renault jest znana od grubo ponad dekady. I tu się mści testowanie silnika na hamowni gdzie wszystko jest zrobione na tip top a w Akcji przegrzewa się niczym stare Lambo. Problem z chłodzeniem jest niestety bardzo głęboki i w zasadzie przez miesiąc trzeba będzie przeprojektować pół auta Coś mi się zdaje że Newey nie będzie z biura wychodził przez dłuuugi okres czasu. A jeśli problem z układem korbowym jest prawdą to motory Renault będą odstawać na początku sezonu. Teraz można zrozumieć Hondę dlaczego wybrali 2015
24. MaMuT
PS To samo Ferrari zrezygnowało z dostarczania silników STR bo mechanicy i inżynierzy Renault mogli podpatrzeć określone rozwiązania chociażby chłodzenia akumulatorów. Ferrari nie jest typową korporacyjką która rozdaje wszystko na Lewo i Prawo. Z Sauberem Ferrari współpracuje kupę czasu (Sauber jest traktowany jak swój) a Marussia ma Bianchiego .
25. slawex1983
Włoskie JTD kontra francuskie dCI, który silnik lepszy? :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz