Rusza trzeci dzień testów w Jerez
Tradycyjnie o godzinie 9:00 w Jerez rozpocznie się trzeci dzień testów nowych konstrukcji Formuły 1. W składach ekipa nastąpią większe zmiany, jednak kibice i obserwatorzy będą skupiać się wyjątkowo uważnie na poczynaniach ekip napędzanych jednostkami Renault.Przedstawiciele francuskiego producenta zapewnili już o zdiagnozowaniu problemów i przywróceniu pełnej funkcjonalności nowych układów napędowych w czwartek, trzeciego dnia testów. Według wczorajszych doniesień wszystkiemu winny był magazyn energii i jego interakcja z pozostałymi systemami układu napędowego.
Po dwóch dniach testów na torze pojawią się także nowe twarze. Za kierownicą Ferrari F14 T zadebiutuje Fernando Alonso, który przejmie obowiązki testowe od Kimiego Raikkonena, a w McLarenie w końcu zobaczymy Kevina Magnussena. Zespół McLarena ze względu na opuszczenie wtorkowych zmagań na torze zdecydował się czwartek podzielić między sowich zawodników. Rano MP4-29 będzie sprawdzał Jenson Button, a po południu młody Duńczyk.
W Red Bullu zobaczymy także po raz pierwszy w tym tygodniu Daniela Ricciardo, a w Williamsie Felipe Massę. Robin Frijns, który powrócił do F1 z Caterhamem także otrzyma dzisiaj szansę wyjechania na tor bolidem CT05. W Sauberze zadebiutuje Adrian Sutil.
W Jerez nie pada, a dzień zapowiada się słonecznie, jednak póki co poranek jest bardzo chłodny. Przypominamy, że Pirelli w tym roku na południe Hiszpanii dostarczyło specjalną „zimową” wersję twardej opony, która przeznaczona jest właśnie do takich warunków.
Użytkowników naszego serwisu prosimy o zamieszczanie wszelkiego rodzaju doniesień z Jerez pod poniższą wiadomością oraz, jak zwykle, zachowanie kultury dyskusji.
komentarze
1. wobz
a co z marusią wyjadą na tor są jakieś informacje może jakiesf otki
2. KimiTheBest
Mam pytanie gdzie można zobaczyć wyniki testów na bieżąco.
Z góry dzięki.
3. pusze1
http://www.msfree.gr/ms.php?id=31409
4. yellow75
1 Alonso Ferrari 1m26.321s
2 Massa Williams-Mercedes 1m33.087s +6.766
3 Hamilton Mercedes 1m36.344s +10.023
4 Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.525s +19.204
5. tysu
Wklep sobie w google: Sky F1 i tam na dzień trzeci testów. Są zdjęcia, czasy, itd.
6. Nutella_w_pomid
Jezu! Skąd takie różnice czasowe? Czyzby ferrari jechało na super miekkiej mieszance bolidem z kosmosu, a inni na twardej na max 5 biegu?
7. 1996
z jednej strony to testy, także każdy orze jak może, ale z drugiej te czasy są naprawdę dziwne; problemy problemami... 20s to moż być na dystansie całego wyścigu ^^
8. Tilion
myślę, że następne testy będą dopiero choć trochę miarodajne, bo pierwsze to zawsze była walka przede wszystkim z awariami, a nie z czasem
9. Krokiet
tak a propos awarii... ciekawe czy Lotus wiedział, że silnik nie ogarnie i nie potestują?:P
10. Ressi
czy ktoś mi wyjaśni co Ferrari testuje z tym dziwnym sprzętem na lewej stronie bolidu? bardzo ciekaw jestem :D
11. Polak477
10. Ressi
Z tego co mi wiadomo to są sensory do badania przepływu powietrza :).
12. Szynnal
Czerwona flaga, F14 T odmowilo posluszenstwa, Alonso spacerkiem do garazu.
Godzina 11:20 wyniki:
1 Button McLaren-Mercedes 1m25.030s
2 Hamilton Mercedes 1m25.973s +0.943
3 Alonso Ferrari 1m26.017s +0.987
4 Sutil Sauber-Ferrari 1m32.150s +7.120
5 Massa Williams-Mercedes 1m33.087s +8.057
6 Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.525s +20.495
13. dlugopis95
Ferrari powróciło do garażu a zielona flaga znów powiewa.
14. dlugopis95
January 30 2014 9:49 AM
Jerez Day Three timesheet @ 10.56am UK time
1. Button, McLaren, 1:25.030, 25 laps;
2 Hamilton, Mercedes, 1:25.973, 45 laps;
3. Alonso, Ferrari, 1:26.017, 26 laps;
4. Sutil, Sauber, 1:32.150, 19 laps;
5. Massa, Williams, 1:33.087, 6 laps;
6. Vergne, Toro Rosso, 1:45.525, 20 laps;
7. Frijns, Caterham, No time, 8 laps;
No laps yet completed [żadnego okrążenia] by Ricciardo, Hulkenberg & Bianchi; Session underway again after red flag for Alonso stoppage
15. dlugopis95
I znowu czerwona flaga. Red Bull stoi. Czyżby znowu silnik Renault?
16. Dass
No to faktycznie rozwiązali problem. Nawet okrążenia nie zroibł i już się kopci :D
17. radzix
Red Bull Racing still has massive problems, as Daniel Ricciardo can not even complete one lap. The RB10 is stranded between turns 7 and 8. Smoke is coming out of the back of the car. Wszystko w temacie
18. Fares1
Fajne informacje o bolidach
http://ww w.auto-m...-saison-8016786.html
Jedna spacja. Polecam
19. Felipe Massa
oby sezon puszek wyglądał jak 3 pierwsze dni testowe ;)
20. Krokiet
@18 coś Ci ucięło linka;)
21. Szynnal
No to juz polmetek, zaraz pewnie Kevin wskoczy do autka ;-)
13:00
1 Button McLaren-Mercedes 1m25.030s
2 Alonso Ferrari 1m25.495s +0.465
3 Hamilton Mercedes 1m25.973s +0.943
4 Massa Williams-Mercedes 1m27.286s +2.256
5 Sutil Sauber-Ferrari 1m30.161s +5.131
6 Hulkenberg Force India-Mercedes 1m34.475s +9.445
7 Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.525s +20.495
22. Hawkwind
Rekord toru: 1:15.629s - Michael Schumacher (Ferrari) (30 września 2004 r.)
Rekord toru wg przepisów na lata 2007-08 (silnik 2,4l V8 + opony Bridgestone):
1:17.974s - Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) (14 lutego 2008 r.)
Rekord toru wg przepisów na sezon 2009:
1:17.418s - Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) (3 grudnia 2009 r.)
1:16.617s - czas Sebastiana Vettela z 17 grudnia 2008 r. został uzyskany na oponach gładkich.
Rekord toru wg przepisów na sezon 2010:
1:18.871s - Jenson Button (McLaren-Mercedes) (20 lutego 2010 r.)
Rekord toru wg przepisów na sezon 2011:
1:19.832s - Rubens Barrichello (Williams-Cosworth) (13 lutego 2011 r.)
Rekord toru wg przepisów na sezon 2012:
1:18.419s - Romain Grosjean (Lotus-Renault) (9 lutego 2012 r.)
Rekord toru wg przepisów na sezon 2013:
1:17.879s - Felipe Massa (Ferrari) (7 lutego 2013 r.)
23. Tilion
Czyli jest jeszcze sporo do urwania, ciekawe ile będzie w tym roku
24. Fares1
Chciałem poprawić wpis @18 ale za jasnego gwinta nie mogę wkleić poprawki. Może mnie ktoś oświecić co robię nie tak.
25. tasm.dis
@22 Z 2004 roku pochodzi chyba najwięcej rekordów o ile się nie mylę, to były bestie... :).
@23 Obecne czasy są na poziomie GP2. Miałem nadzieję że ktoś dzisiaj przebije 1:24 ale słabo to wygląda w tej chwili. Poniżej 1:22 powinni zejść obowiązkowo nawet podczas testów.
26. Fares1
Sorki już poprawiam
w w w.auto- motor-und- sport.de/bilder/formel-1-autos- unter-der -lupe-die-ersten-technik-tricks-der -saison -8016786.h t m l
Uwaga na spacje. Miłego podglądania;)
27. Gregorrius
Pytacie skąd takie wyniki Ferrari odpowiedź brzmi " to są tylko testy. Mają czasy porównywalne McL ale nie wiadomo ile mają paliwa na pokładzie i co testują. Poza tym jestem dobrej myśli co do F14, w końcu Rory wrócił a wiadomo że tylko on dorównuje Newey'owi.
28. Adek_82
Za chwile ma Max Chilton wyjechac nowym projektem MR03 więc może w końcu zobaczymy Marrusie na torze.
Za duzo się teraz dziać nię będzie poza tym bo chyba większość ma przerwe obiadową...
29. tasm.dis
Toro Rosso ma 1:45:525, przejechali niby 22 ale to czasy wyglądają jakby JEV jechał cały czas na ręcznym. Ponoć niejaki Kravitz sugeruje że problemem w RedBullu jest zbyt mało miejsca dla elektroniki ale już 3 dzień i nie mogą pojechać tempem innym niż spacerowy ?
30. Adek_82
@29 miejsca jak miejsca - jakoś to tam zmieścili bo przecież im nic nie wystaje - problemem bardziej będzie chłodzenie tego całego ustrojstwa...
31. kempa007
29. tasm.dis nie, plotka w padoku jest taka, ze Renault nie podoba sie umiejscowienie elektroniki sterujacej jednostka napedowa w podwoziu RB10 i stad te problemy. Zmiana miejsca elektroniki nie jest prosta, bo w aucie nie ma po protu miejsca zeby cos przelozyc, wiec problem moze okazac sie nielatwy, jezeli jest prawdziwy.
32. tasm.dis
Na auto sporcie /news/report.php/id/112354 pojawiła się także spekulacja że Mercedes nie przekracza 13 000 rpm (max 15 000 w tym sezonie) także Ferrari jeździ na podobnym limicie. Przykręcanie silnika podczas testów albo awaryjnych sytuacji nie jest czymś zaskakującym ale przy obniżonym limicie do 15 tys obniżenie aż 2 tys rpm powinno sporo spowalniać więc jakieś 2s chyba są wstanie pojechać szybciej.
33. shodan
1m23.952s. Hamilton
34. Blaz
Horner i Neway już spakowali się z toru koniec dnia dla RB. Nieoficjalna informacja jest taka ,że RB10 jest przyciasny i jednostka baterii jest za blisko ERS i z tego powody bardzo szybko się przegrzewa.
35. asd123
wina leży po stronie RBR nie Renault, chcieli wszystko za bardzo upchać i sie nie udało
36. Szynnal
Hamilton zszedl ponizej 1:24, silniki Merca wydaja sie lepsze od reszty, ale zawsze moze sie okazac, ze tylko sie "wydaja" ;-)
Wyniki 15:40
1 Hamilton Mercedes 1m23.952s
2 Button McLaren-Mercedes 1m25.030s +1.078
3 Alonso Ferrari 1m25.495s +1.543
4 Magnussen McLaren-Mercedes 1m25.751s +1.799
5 Massa Williams-Mercedes 1m26.435s +2.483
6 Hulkenberg Force India-Mercedes 1m29.803s +5.851
7 Sutil Sauber-Ferrari 1m30.161s +6.209
8 Vergne Toro Rosso-Renault 1m45.525s +21.573
37. radzix
Może i ja się na tym nie znam, bo nie znam, ale RBR dopiero w Jerez złożyło wszystko w całość, że takie "szopki" tu czytam? Nie rozumiem tego. A moze Renault nic do tego gdzie kto sobie układa w bolidzie, ale wydaje mi się, że jedna bądź druga strona powinna się takimi rzeczami interesować. Albo to jest niewiarygodny błąd amatorski, albo faktycznie przekombinowali i to poważnie.
38. szpenio
co by nie mówił bolidy z silnikami RENAULT nie jeżdżą na torze i producent dał ciała, to nie podlega dyskusji
39. szpenio
MERCEDESY wykręciły już ponad 185 kółek, a RENAULT 35
40. Adek_82
@34 więc tak jak wyżej juz wspomniałem problemem RBR jest chłodzenie a nie silnik - jakoś Catherham z tą samą jednostką nie ma takich problemów.
A zaledwie wczoraj rozwineła się tutaj dyskusja na temat bocznych sekcji CT i porównania do innych - od razu była mowa o tym jak wolny będzie ten bolid - może i wolny ale dojedzie do mety a RBR aktualnie na to nie rokuje...
41. Adek_82
1 Magnussen McLaren-Mercedes 1m23.276s
42. Adek_82
2 Massa Williams-Mercedes 1m23.700s +0.424 - też ładny czas - daje mi nadzieje na powrót Williamsa do czołówki i bardziej wyrównana walkę w stawce :-)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz