komentarze
  • 1. dafxf
    • 2013-05-28 09:38:09
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A gdyby przegrali wszystko byloby ok! A tak przegrani chca rozdmuchac afere
    przez male "f"

  • 2. Artefact
    • 2013-05-28 10:00:07
    • *.centertel.pl

    zakaz testów to zakaz testów ... nic dodać nic ująć. Fajnie z drugiej strony, że Mercedes skutecznie włączył się do walki ... zobaczymy co pokażą w Kanadzie i wtedy dopiero się okaże, czy skorzystali na tym czy nie. Ale zrobienie dodatkowych 1000 km, przy braku możliwości testowania przez inne ekipy musi pozytywnie zadziałać.
    Mnie ciekawi jakie mogą być sankcje dla Zespołu.

    ps. gdyby był ktoś tak miły i napisał o tym, byłbym wdzięczny :)

  • 3. Kwazar
    • 2013-05-28 10:24:44
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @up Pewnie będzie "sankcja" finansowa (czytaj: kto nie smaruje nie jedzie)

    P.S. Za cholercię nie mogę załapać związku pomiędzy tytułem artykułu a jego treścią (szczególnie intrygujące jest słowo "ostrzegane") Ktoś mnie oświeci? ;-)

  • 4. bobi2104
    • 2013-05-28 10:51:48
    • *.static.ziggozakelijk.nl

    to niech teraz każdemu zespołowi pozwolą przetestować "opony" bolidem z bieżącego sezonu i będzie sprawiedliwie :)

  • 5. sliwa007
    • 2013-05-28 11:02:35
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Czyli luźnie tłumacząc Pirelli testować może ale zespoły nie mogą... Mercedes w oczywisty sposób złamał regulamin jaki ich obowiązuje.

    3. Kwazar tytuł daje czytelnikowi do zrozumienia, że wszystkie zespoły - również Mercedes miały świadomość, że testy nowymi bolidami są zakazane nawet jeśli Pirelli ma takie prawo. FOTA ostrzegał o tym w zeszłym roku czyli przed testami Pirelli, które miały miejsce dwa tygodnie temu.
    Generalnie chodzi o to, że Mercedes miał świadomość co robi... Dla mnie kara jest oczywista, zabrać trochę punktów w obu klasyfikacjach i wtedy nauczą się szacunku do regulaminu i innych teamów...

  • 6. Jaro75
    • 2013-05-28 11:18:42
    • *.pl

    Wszystkich z czołowych ekip na wykrywacz kłamstw i wypytać o wszystkie niezgodne z regulaminem zagrywki jakie stosują w bolidach i poza nimi od lat :)))
    Ciekawe który zespół miałby najbardziej prze...rane :)
    Szkoda że dzisiejsza F1 tak wygląda.

  • 7. andrewhum
    • 2013-05-28 11:27:51
    • *.opera-mini.net

    problem polega na tym że regulamin jest nie precyzyjny i pełen luk które każdy w ten czy inny sposób wykorzystuje i zawsze ktoś będzie twierdził że to niesprawiedliwe, niestety taka jest formuła, co nie znaczy że tego nie da się zmienić ale chyba FIA nie pali się do tego

  • 8. brill24
    • 2013-05-28 11:31:12
    • *.ghnet.pl

    teraz mnie nie dziwi dlaczego Mercedes nie narzekał na opony aż tak bardzo jak Red Bull. czekali po prostu na testy.

  • 9. sliwa007
    • 2013-05-28 12:16:08
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    7. andrewhum a jaką lukę widzisz w tej części regulaminu, w której mowa o zakazie testów w trakcie sezonu?

  • 10. Kwazar
    • 2013-05-28 12:28:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    5. sliwa007 dzięki za rzeczowe wyjaśnienie :)

  • 11. 6q47
    • 2013-05-28 15:28:56
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Widocznie Pirelli naciskało na umieszczenie zapisu w kontrakcie ze względu na inne parametry bolidów R30 i obecnych konstrukcji.
    Inny docisk a przez to inna charakterystyka trakcji - co skutkuje inną pracą opon w specyfikacji serwowanej przez Pirelli.

  • 12. 6q47
    • 2013-05-28 15:31:52
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    6. Jaro75
    he he he))

    Nie znam się, ale stawiam na Benetton'a pod sterami Briatore.

    Jakieś inne propozycje?
    Pozdr.

  • 13. Jaro75
    • 2013-05-28 20:09:46
    • *.kalisz.mm.pl

    12. 6q47
    Biorąc na tapętę początek lat 90-tych to jak najbardziej Benetton z Briatore który zakończył swoją karierę w F1 taką wisienką na torcie że powiem Ci szczerze w najczarniejszych snach nie spodziewałbym się że można posunąć się do czegoś takiego jak w Singapurze.W wielu sportach jest doping a w F1 kombinatorstwo na maksa :)

    Tak jeszcze wracając do tamtych lat to nie potrafiłem się pogodzić z sytuacją w 92 r kiedy Williams zastosował aktywne zawieszenie.Ja wiem że wtedy były przepisy które nie precyzowały takich rozwiązań.Teraz to nie do pomyślenia.Mansella ceniłem ale jak dla mnie to można śmiało powiedzieć że wynik wypaczony.Jedyny konkurent jakiego miał to kolega z garażu Patrese.Choć zdarzały się wyjątki jak np. GP Kanday gdzie Ayrton zdobył PP.Kurdę jak ja wtedy przeżywałem myśląc że skoro był stanie je wywalczyć to może już mają takze te zawieszenie ale to był tylko wynik specyfikacji toru i geniuszu Ayrtona.Kolejne GP Francji sprowadziło mnie na ziemie.Szybkie łuki i chyba prawie dwie sekundy straty w kwalifikacjach.Jako psychol na punkcie Ayrtona ( tak jak teraz Roberta :)) ) cięzko mi było.Wstawało się w nocy i oglądalo ale tamten rok był ciężki dla mnie :) Albo Adelaida na koniec ,też byłem pełen nadziei a potem ten dzwon w Mansella.I do wyra :)
    No nie było sprawiedliwie w tamtych czasach ale co zrobić.
    Ok ,mogę powiedzieć że 88 r mieli potwora za plecami i to też była jakaś przewaga ale nie aż taka jak to aktywne zawieszenie.
    Potem w 93 r w końcu je mieli ale znowu miałem pecha.Profesorek zrobił sobie rok przerwy bo nie miał odwagi powalczyć gorszym bolidem i wrócił pewny swego do F1 wskaując do Williamsa którego silnik miał 70-80 PS więcej jak stary złom Ayrtona.Nawet Benetton miał nowszą wersję silniejszą o 40 PS. Ale w tamtym roku pokazał że był najlepszy.
    Wyobrażasz sobie teraz różnicę 80 koni mechanicznych miedzy np. Ferrari a RBR ?? :))
    Matko z dzieckiem.Awantura na maksa.

    Kurdę troszkę sobie powspominałem tak na szybko więc sorki za ewentualny chaos :)
    Coś mnie tknęło :)

    Pozdrawiam.

  • 14. Artefact
    • 2013-05-28 22:51:18
    • *.centertel.pl

    gadu gadu.... a co mówią na ten temat regulacje ? hmmm ?

  • 15. Gosu
    • 2013-05-29 18:36:24
    • *.adsl.inetia.pl

    Na moje oko, to jawny wał wykręcił Mercedes i nie pozostanie to bez echa. Wszyscy czekają jak wypadną na klasycznym torze, ale protest będzie tak, czy siak.
    Jaro 75 fajne czasy, w których F1 mocno ewoluowała, gdyż nie było wszystko uregulowane prawnie. Teraz jest to nie do pomyślenia by były tak drastycznie różne konstrukcje bolidów.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo