komentarze
  • 11. luca motorsport
    • 2012-09-03 12:23:45
    • *.193.99.128

    To gupota! W F1 nie moze byc zamknientych kokpitow! F1 zawsze bedzie niebezpieczna i trzeba sie z tym pogodzic.

  • 12. Kamil-F1
    • 2012-09-03 12:37:47
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W 2014 roku nie będzie już Formuły 1.Robią z tą serią co chcą...

  • 13. BArtAS90
    • 2012-09-03 12:51:17
    • *.23.109.113

    Raz Grosjean miał taki wypadek czy dwa.. teraz wszyscy na niego siedli. Wszyscy zapomnieli co wyczyniał od wygrany P. Maldonaldo.. każdemu się zdarzy wypadek, raz czy dwa, ale to nie powód by danego kierowce przekreślać tak jak @Roomster720

  • 14. 1996
    • 2012-09-03 13:36:56
    • *.play-internet.pl

    a do Moto GP dodajmy 2 kola i kapsule....
    po co jakas kapsula. moim zdaniem wystarczy podniesc jeszcze bardziej karoserie przy uszach kierowcy xD (nie wiem jak to nazwac) ponad jego glowe. wtedy bedzie narazony tylko na kontakt z przodu co sie bardzo rzadko zdarza.

  • 15. fanAlonso=pziom
    • 2012-09-03 14:07:17
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    mimo strasznego widoku z wczoraj jaki ciągle mam przed oczami zamknięcie kokpitu to już za dużo. Najpierw zmienili bolidy w pługi śnieżne, wprowadzili kers, drs, za dwa lata śmieszne silniczki. Nie wydaje mi się aby dali radę wprowadzić to za dwa lata ( zamknięty kokpit) na to trzeba dużo testów itp.Dobrym rozwiązaniem jest wprowadzenie jak pisze kolega wyżej jeszcze bardziej podwyższonych ścianek bocznych w bolidach tyle, że wtedy chyba trochę będzie kłopot z widzeniem w lusterkach ale to prędzej da się rozwiązac tak uważam

  • 16. emZi
    • 2012-09-03 14:33:08
    • *.lublin.mm.pl

    F1 zrobi się sportem dla zdziadziałych emerytów :/ Wczorajsza wyjęta z tyłka kara dla Grosjeana zacznie sprawiać, że kierowcy w ogóle będą się bali szukać luki i wyprzedzać. Z takimi decyzjami to jeszcze chwila i z F1 zniknie niemalże całkowicie podejmowanie ryzyka przez kierowców. Teraz rusza ta wzmożona dyskusja nad zamkniętymi bolidami... To może od razu wprowadzić front wheel drive? Będzie jeszcze bezpieczniej. Śmiało, to dopiero będzie szaU.
    Sorry, ale od wczoraj sporo rzeczy mnie irytuje w świecie Berniego.

  • 17. belzebub
    • 2012-09-03 14:34:29
    • *.30.5.251.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    I tak obecnie F1 jest dużo bezpieczniejsza, niż np. za czasów Senny, ale trzeba coś w tej kwestii pomyśleć. Trzeba tu uwzględnić wiele rzeczy, przede wszystkim widoczność i bezpieczeństwo w kwestii szybkiego wydostania się z bolidu w przypadku pożaru. Klatka może co dla niektórych kierowców wpłynąć na zmniejszenie widoczności i taki np. Grosjean może nie zauważyć po prostu innego bolidu. Lepszym rozwiązaniem mogłaby być forma owiewki, stosowanej np. w myśliwcach. Taka owiewka nie wpływałaby za bardzo na widoczność. Tylko jest przynajmniej jedna kwestia w przypadku takiego rozwiązania, temperatura wewnątrz kokpitu, musiałaby być dodatkowa wentylacja, bo np. w takich wyścigach, jak Malezja czy Bahrajn, kierowca by się ugotował. Mam nadzieję, że coś zostanie w tej kwestii zrobione, bo faktycznie następnym razem taka kolizja może się skończyć o wiele bardziej tragicznie.

  • 18. piotrek74
    • 2012-09-03 14:50:22
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    W 2013 dać im ROSOMAKI będzie bezpiecznie ,tylko nie wiem jak to ekolodzy przełkną .

  • 19. sennaa
    • 2012-09-03 14:55:08
    • *.91.220.24

    Bolidy w 2014 powinny wyglądać jak Red Bull X1

  • 20. orinocoPL
    • 2012-09-03 15:16:33
    • *.b-ras1.mgr.mullingar.eircom.net

    19. sennaa
    No to akurat nie byloby chyba zlym pomyslem, ale to tylko projekt studyjny i raczej niepredko ujrzy swiatlo dzienne jesli wogóle

  • 21. FAster92
    • 2012-09-03 15:34:01
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jestem przeciwna takiemu rozwiązaniu, bolid z kokpitem? Mogli by pomyśleć nad innym sposobem zabezpieczenia głowy i karku kierowcy.

  • 22. FAster92
    • 2012-09-03 15:39:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    11. luca motorsport To zabiło by F1 do końca

  • 23. krzysiek000
    • 2012-09-03 15:52:23
    • *.ostrowmaz.mm.pl

    18. piotrek74 Dadzą jakieś ogniwa słoneczne, niekoniecznie nawet muszą te ognia działać i ekolodzy będą szczęśliwi.
    Pomysł ogólnie głupi. Mimo wszystko Formuła 1, to wyścigi z otartymi kokpitami. Od zamkniętych są serie WTCC i częściowo seria LeMans.

  • 24. 1996
    • 2012-09-03 16:31:03
    • *.c197.msk.pl

    21. ja nie wyobrazam sb bolidu bez kokpitu :)

  • 25. Vettel fan
    • 2012-09-03 16:36:19
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    bez komentarza xd ciekawe co na to zawodnicy jak sędziowie wytłumaczą im to na torach gdzie jest wysoka temperatura xd

  • 26. czajan101
    • 2012-09-03 16:47:02
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    @25
    Klima od 2014 w bolidach F1! :D
    zalozmy ze taki bolid sie zapali, kierowca bedzie w pieknym piekarniku ze szklanymi drzwiami ;D
    Beznadzieja

  • 27. Vettel fan
    • 2012-09-03 17:02:30
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    dokładnie xd a jeszcze dochodzi do tego dym to dopiero wtedy bd jazda xd ale kierowcy nie będą zadowoleni z takiego rozwiazania więcej jest przeciw niż za

  • 28. PanPikuś
    • 2012-09-03 17:14:41
    • *.dynamic.chello.pl

    27@ Nie mówiąc o załamaniu światła i odbiciach prmieni słonecznych.
    Nie bez powodu kask jest tak schowany oraz strefy boczne są podwyższone. Jeżeli tak by było w 2014 to zdaje się , że jedynym realnym rozwiązaniem jest oglądanie jeszcze raz wszystkich mozliwcyh nagran z sezonow od 1950 do teraz :)

  • 29. wtx
    • 2012-09-03 17:51:14
    • *.19.165.95.osk.enformatic.pl

    @ 6. klark:
    mniej więcej to chciałem powiedzieć. takie jest open wheel.. zawsze tak było i to jest wpisane w sport. tak jak ktoś wyżej wspomniał: może by tak zamknąć MotoGP ? z historii wiemy że wiele zmian jest dobrych dla F1 typu węglowy kokpit... niemniej jednak to nie jest tego typu zmiana.

  • 30. Greek
    • 2012-09-03 18:30:23
    • *.dynamic.chello.pl

    Całkowite zamknięcie kokpitu nie jest możliwe - skoro to open wheel to open wheel i nawet FIA nie będzie tego zmieniać. Klatka, czy też jakaś rama - bardzo możliwe.
    Tylko jest jedno ale. Tłumaczenie pana Lowe z VW ogórkiem jest bardzo trafne i zgadzam się z nim w 100%.
    Z tym że jazda z żółwią prędkością po drogach to nie to samo co pędzenie 300km/h. Poza tym słupek w ogórku jest bardzo cienki, na pewno rura, która musi wytrzymać uderzenie koła musi być grubsza i stworzy większe ograniczenie. Kierowca w tak niebezpiecznym sporcie nie może ryzykować że w pewnej chwili coś mu umknie w martwym punkcie. Nie mówiąc już o zamieszaniu na starcie, gdzie trzeba widzieć wszystko!
    To z pewnością będzie zmniejszać czas reakcji kierowców, powodować dekoncentrację, a nawet tak pozornie błache skutki jak zmęczenie oczu :)
    Efekt może być taki że w F1 będziemy mieli dużo więcej wypadków.

  • 31. Roomster720
    • 2012-09-03 18:39:09
    • *.play-internet.pl

    13. 4 razy nie ukończył wyścigu... a to jego pierwszy sezon...

  • 32. Martitta
    • 2012-09-03 18:59:57
    • *.home.aster.pl

    Nie wiem czy całkowite zamknięcie jest dobrym rozwiązaniem, ale coś powinni w tej sprawie zrobić... I to nie od Spa 2012 tylko dużo wcześniej (np 1994)... Czy dopiero jak któremuś kierowcy urwie głowę zaczną robić z tym coś konkretnego? Prawidłowo, że podnoszą bezpieczeństwo. Nawet jeśli ma na tym ucierpieć widowisko, mając w stawce "nieprzewidywalnych" kierowców, należy wzmocnić bezpieczeństwo. Myślę, że powoli każdy by się do tych zmian stopniowo przyzwyczaił...

  • 33. jareklykos
    • 2012-09-03 19:39:12
    • *.162.248.243

    Wiedzą na co się decydując wchodząc do królowej motosportu.... Ale w sumie lepiej zapobiegać , niż później mówić 'Mądry Polak po szkodzie...'

  • 34. jareklykos
    • 2012-09-03 19:39:30
    • *.162.248.243

    decydują*

  • 35. kajtek998998
    • 2012-09-03 20:55:59
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    31. Jaki pierwszy? Przecież jeździł pod koniec sezonu 2009 za Piqueta.

  • 36. matito
    • 2012-09-03 22:32:53
    • *.adsl.inetia.pl

    6. klark dokładnie tak sport to sport nie ma sławy pieniędzy i radości sportu bez ryzyka
    To nie poprawi widowiska

  • 37. Voight
    • 2012-09-03 22:55:30
    • *.ssp.dialog.net.pl

    Jeżeli chodzi o względy estetyczne to Red Bull X1 jest przepiękny, jednak to kwestia gustu.
    Jeżeli chodzi o pożary, to kiedy ostatnio bolid F1 się zapalił stwarzając zagrożenie? Verstappen Imola '94, w dodatku podczas tankowania, które jest obecnie zakazane.
    A teraz policzcie ile było wypadków, w których w niebezpieczeństwie znalazła się głowa kierowcy...

  • 38. kszyh21
    • 2012-09-04 00:06:30
    • *.opera-mini.net

    malo razy zapalaly sie bolidy w 2010-2011 roku?

  • 39. crack
    • 2012-09-04 03:27:33
    • *.bialnet.com.pl

    a ja tam wolę cocacolę :)

  • 40. Skoczek130
    • 2012-09-04 10:11:58
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @1996 - to nie jest zły pomysł. Z przodu wprowadzić kuloodporną szybę, która nie toleruje wody i byłoby już dobrze. Cóż, na pewno dwa razy przemyślą wszystko, zanim wprowadzą. To zawodowcy, a nie amatorzy (mówię o inżynierach, nie "działaczach"). ;)

  • 41. pees
    • 2012-09-04 10:48:34
    • *.promax.media.pl

    Generalnie to jestem za wprowadzeniem autopilota :) Otwarty kokpit to kpina... przesada, wydaje mi się, że to ograniczy ten sport w dużym stopniu. F1 to wyścig technologiczny? Nie zgadzam się. Dla mnie to wyścig medialny od pewnego czasu. Aha jedna ważna kwestia... Dając większe bezpieczeństwo kierowcy, mamy świadomość tego że może on bardziej ryzykować... a zostawiając mu lukę ryzyka, on sam racjonalnie może przewidzieć nieszczęśliwy wypadek


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo