komentarze
  • 1. sliwa007
    • 2012-01-20 11:31:06
    • *.kielce.vectranet.pl

    Z takimi kierowcami rozwój bolidu będzie ciężki, z drugiej strony po co im doświadczeni kierowcy jak ma się "doświadczonego brata" Red Bulla...

  • 2. luca motorsport
    • 2012-01-20 14:17:46
    • *.198.141.16

    Bolid nie mial sie nazywac STR7 zamiast TR7?

  • 3. vpower
    • 2012-01-20 14:21:02
    • *.szczecin.mm.pl

    Scuderia Toro Rosso

  • 4. ULTR93
    • 2012-01-20 14:38:36
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    oby Force India była lepsza od Toro Rosso.

  • 5. kempa007
    • 2012-01-20 15:35:10
    • *.dynamic.chello.pl

    2. luca motorsport od tego sezonu podaja nazwe TR7, tak jest na ich stronie wiec i my tak podajemy.

  • 6. luca motorsport
    • 2012-01-20 15:54:28
    • *.193.154.18

    Dzieki, jednak ciekawi mnie czemu postanowili zmienic nazwe a TR, ale to juz nie jest takie wazne, mam nadzieje ze Ricciardo i Vergne dadza z siebie wszystko i pokaza na co ich tak naprawde stac

  • 7. dexter
    • 2012-01-20 17:33:58
    • *.customers.d1-online.com

    Dobry poczatek TR w 2011 przede wszystkim gwarantowal dmuchany dyfuzor.
    Niestety, TR nie dotrzymalo tempa rozwoju innych zespolow, a w polowie sezonu zespol Franza Tosta powinien byc szczesliwy ze Williams byl jeszcze gorszy. W tym czasie jedynym przeblyskiem byl Buemi (przynajmniej lepszy niz w 2010).
    Poniewaz poczatek sportowy nie ukladal sie zbyt dobrze (miejsca za Sauber i Force India), w zespole szybko postawiono zasadnicze pytanie, ktory z kierowcow najpozniej na koncu sezonu bedzie musial opuscic zespol. Po wypadku Alguersuariego w Monaco, H.Marko wynegocjowal z Colinem Kollesem ze Hiszpan od GP Silverstone zasiadzie w bolidzie Naraina Karthikeyana.
    Przed wylotem Alguersuariego uratowaly go tylko dwa dobre 8 miejsca w Montrealu i Walencji. Dobry wynik Alguersuariego zaskoczyl ich wszystkich.
    Od GP Montrealu Alguersuari zebral 26 pkt. a Buemi tylko 8. Duza role odegral tutaj Gerhard Berger, ze obaj na koncu sezonu wylecieli. Buemi mial 3 lata, a Alguersuari 2,5 lata czasu aby zablyszczec.
    Problem TR polega teraz na tym, ze po wyrzuceniu obu kierowcow brakowac bedzie im jakiejkolwiek skali (gdyby np. Buemi zostal, moznaby bylo powiedziec - pokonaj Buemiego, a potem mozemy mowic o Red-Bullu). Trudniej bedzie teraz stwierdzic czy Ricciardo i Vergne sa b. dobrzy, czy b. zli, albo jak dobry jest Ricciardo w porownaniu z Buemi, Alguersuari czy z Webberem. A co pokaze Jean-Eric Vergne, zobaczymy.

    Problemy z dyfuzorem i wydechem zostaly zbyt pozno rozwiazane aby zagrozic Force India .

    P.S. na sezon 2011 bolid Toro Rosso STR6 zostal pod okiem Giorgio Ascanelli pierwszy raz kompletnie bez pomocy Red Bulla skonstruowany.
    Toro Rosso posiada wlasny dzial techniczny, wlasnych konstuktorow, inzynierow, technikow, aerodynamikow itd.,itd. w wiekszosci sa to jeszcze byli pracownicy Minardi.

  • 8. luca motorsport
    • 2012-01-20 18:46:56
    • *.193.43.116

    Z tego co pamientam to bolid SRT5 zostal pierwszym bolidem skonstruowany bez pomocy Red Bulla byl to rok 2010 a nie 2011

    A co do kierowcow Toro Rosso to uwazam ze sa to dwaj swietnie prosperujacy zawodnicy, uwazam jednak ze sklad Toro Rosso na 2012 powinien wygladac tak Algersuari-Ricciardo, Vergne na testowego, w ten sposob byloby duzo latwiej ocenic osiagi Daniela, a po drugie szkoda Jaime bo jest on swietnym kierowca i w pelni zasuguje na F1

  • 9. dexter
    • 2012-01-20 18:56:20
    • *.customers.d1-online.com

    Oj ,tak STR5 - zgadza sie ;-)

  • 10. dexter
    • 2012-01-20 20:16:49
    • *.customers.d1-online.com

    Mysle ze Buemi poczatek roku mial udany. Do sezonu 2011 przygotowal sie dobrze, zaangazowal wlasnego trenera, ktory mial pomoc rozluznic sie troche psychicznie (robil wrazenie zawsze spietego). W 2007 byl za Romain Grosjean (ale przed Nico Hulkenbergem i Kamui Kobayashi) wicemistrzem w Formule 3 Euroserie, a w 2008 w GP2 byl 6 . W kadrze Red- Bulla uwazany byl jako najwiekszy talent od czasow Sebastiana Vettela. Fakt, szybki to on byl, problem w tym ze w 2010 nigdy nie umial tego wykorzystac, dokladnie wiedzial ze rok 2011 bedzie jego ostatnia szansa.

  • 11. 6q47
    • 2012-01-20 20:44:33
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    7. dexter
    odnośnie pozycji Gerharda Berger-a w Toro Rosso - sprzedał udziały w STR w 2008, przynajmniej oficjalnie. W taklim razie jakie miał kompetencje w decydowaniu o zmianach personalnych?
    Gdybym mijał się z prawdą - proszę o łagodny wymiar kary:)

    10. dexter
    czy to jest wynik presji Serii Wyścigowej zwanej F1, czy eksperymentowanie z parametrami bolidu?
    Pozdr.

  • 12. dexter
    • 2012-01-21 02:36:49
    • *.customers.d1-online.com

    @11. 6q47
    Berger byl zdania ze para Buemi/Alguersuari to maksymalnie sredni kierowcy. A miedzy Dietrichem Mateschitz a Gerhardem zawsze panowala poufna atmosfera.


    Przyklad Hulkenberga, mysle ze Nico przeszedl do F1 zbyt szybko. W seriach juniorskich zazwyczaj spedzil jeden rok w najlepszych zespolach w ktorych odrazu zostal mistrzem podobnie w GP2. To wszystko wychodzilo bardzo latwo, i nagle szok, ze w F1 wszystko jest duzo trudniejsze. Byl szybki, nie mozna dyskutowac, ale zawsze umiec w 100% z powodzeniem sprostowac swojemu zadaniu, to troche inna umjejetnosc. Jestem pewien ze w przyszlosci jako osobowosc i kierowca Nico bedzie sie dobrze prezentowal.

    Dosc podobnie bylo z F. Massa ktory w pierwszym sezonie z 17 wyscigow tylko 4 punkty zdobyl. Felipe tylko zyskal na fakcie ze w 2003 zostal kierowca testowym gdzie ani jednego wyscigu nie zaliczyl, ale od Michaela nauczyl sie bardziej analitycznego podejscia do wyscigow oraz technicznego rozwoju bolidu. Po powrocie zostal innym kierowca.
    Pozdr.

  • 13. dexter
    • 2012-01-21 02:41:31
    • *.customers.d1-online.com

    * umiejetnosc

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2019 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo