Ferrari przygotowuje się do zmiany zawieszenia
Zespół Ferrari, który jako jeden z nielicznych w tym roku postanowił pozostać przy tradycyjnej konstrukcji zawieszenia typu push-rod, w przyszłym najprawdopodobniej ulegnie trendowi i pójdzie w ślady Red Bulla, którego koncepcja zawieszenia opiera się na systemie typu pull-rod.„W Maranello wszystko zostało postawione pod znakiem zapytania w świetle niesatysfakcjonujących wyników” napisano w dzienniku. „System [pull-rod] pozwoli obniżyć i zmniejszyć tylną część bolidu ale pojawi się dopiero w przyszłym sezonie.”
„W ostatnich sześciu wyścigach w tym roku, nawet podczas wyścigów, nowe części mechaniczne i aerodynamiczne na sezon 2012 będą sprawdzane.”
komentarze
1. marcin_114
Chciałbym aby Ferrari zdobyło w końcu mistrza.
2. fotoman
a ja bym chciał, żeby znowu jakiś zespół ze środka stawki eksplodował formą i namieszał w czubie, (i tym zespołem miałoby być Renault z Robertem) - jeśli już koncert życzeń robimy ;)
3. atomic
a ja chciałbym sprzedać 7000 kapinosów klinkierowych w kolorze rosa i brawn z ceramiki paradyż po 15 pln/szt.
4. fotoman
ale drożyzna hehe :)))
5. TomPo
A ja chciałbym sprzedawać akcje, które kupuje z przynajmniej 100% zyskiem :D
A tak serio... no coś muszą zrobić tylko szkoda że to F naśladuje soczek, a skończyły się czasy gdy to ich podpatrywano żeby ich dogonić.
6. fanAlonso=pziom
ma ktoś może dostęp do jakiegoś rysunku który pokazuje różnice między oboma typami zawieszenia ?
7. adrols
http :// f1-dictionary.110mb. com/pushrod_pullrod. html
8. beltzaboob
3. atomic - :)
9. Haziaj
No to teraz jak ktoś wjedzie w dupę Alonso na Spa w 2013 roku to już nie będzie tak kolorowo jak przez dwa ostatnie wyścigi tam ;-) Pullrod ma widzę poprowadzony drążek reakcyjny od koła w dół w stronę karoserii, a pushrod odwrotnie stąd pewnie jest bardziej wytrzymałe na bezpośrednie, boczne uderzenie. Pewnie dlatego, że nie podbija tak kół przy uderzeniu. Wytrzymalsze może jest jednak pod względem konfiguracji i przyczepności ustępuje pullrodowi gdzie mam wrażenie ma lepszy zasięg regulacji. Jednak eksperci nie mówią jednoznacznie, które jest lepsze. wszystko ponoć zależy od konstrukcji bolidu. Ponoć przy zawieszeniu pullrod trzeba uporać się z umiejscowieniem skrzyni biegów i odprowadzaniem ciepła.
10. walerus
ha część Ziomali jeszcze tu pisze... chlip chlip...
11. D.S.
10. walerus, kilku ziomalom powinienes postawic zgrzewke browaru, za pilnowanie twoich praw autorskich.
12. atomic
10@ gdzieś ty był jak cię nie było
z kapinosów proszę się nie śmiać dla forumowiczów dołożę jeszcze 15% rabatu a dla kempy 20%
co do zawieszenia : nie ma to jak dobry resor
13. pjc
@10 Gumy już dawno się zmieniły:)
Co tak długo?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz