2011-07-09 GP Wielkiej Brytanii - Trening 11:00 - 12:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Red Bull | 1:31.401 | 17 |
2 | F.Alonso | Ferrari | 1:31.464 | 20 |
3 | M.Webber | Red Bull | 1:31.829 | 12 |
4 | F.Massa | Ferrari | 1:32.169 | 20 |
5 | P.Maldonado | Williams | 1:32.496 | 20 |
6 | J.Button | McLaren | 1:32.956 | 18 |
7 | K.Kobayashi | Sauber | 1:33.014 | 20 |
8 | N.Rosberg | Mercedes | 1:33.044 | 23 |
9 | S.Perez | Sauber | 1:33.264 | 21 |
10 | P. di Resta | Force India | 1:33.423 | 22 |
11 | M.Schumacher | Mercedes | 1:33.551 | 11 |
12 | A.Sutil | Force India | 1:33.660 | 22 |
13 | L.Hamilton | McLaren | 1:33.842 | 16 |
14 | R.Barrichello | Williams | 1:33.905 | 21 |
15 | W.Pietrow | Renault | 1:34.042 | 22 |
16 | J.Alguersuari | Toro Rosso | 1:34.329 | 20 |
17 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:34.799 | 20 |
18 | N.Heidfeld | Renault | 1:34.822 | 21 |
19 | H.Kovalainen | Lotus | 1:35.225 | 21 |
20 | J.Trulli | Lotus | 1:36.905 | 21 |
21 | T.Glock | Virgin Racing | 1:37.614 | 18 |
22 | J.D'Ambrosio | Virgin Racing | 1:38.068 | 20 |
23 | D.Ricciardo | HRT F1 | 1:38.289 | 19 |
24 | V.Liuzzi | HRT F1 | 1:38.568 | 17 |
Vettel najszybszy na suchym Silverstone
Pogoda nad brytyjskim Silverstone w końcu, choć nadal nie w pełni, sprzyjała kierowcom i zespołom. Lekkie opady nawiedziły centralną Anglię tylko na moment, a na gładkich oponach, tuż przed kwalifikacjami, najlepiej spisał się Sebastian Vettel.Drugi najlepszy czas weekendu, z niewielką stratą, ustanowił Fernando Alonso, a pierwszą trójkę uzupełnił zespołowy kolega dzisiejszego lidera, Mark Webber.
Czwarty czas oraz stratę ponad 0,7 sekundy odnotował Felipe Massa. Brazylijczyk znalazł się przed Pastorem Maldonado, Jensonem Buttonem oraz duetem Saubera przedzielonym przez Nico Rosberga. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił natomiast Paul di Resta.
Jedenastą pozycję w tabeli zajął Michael Schumacher, którego strata do Red Bulla wyniosła już 2,15 sekundy. Za niemieckim kierowcą Mercedesa znalazł się Adrian Sutil, Lewis Hamilton oraz Rubens Barrichello.
Rezultaty uzyskane w dzisiejszej sesji treningowej nie wróżą dobrze zespołowi Lotus Renault. Witalij Pietrow zajął 15 pozycję, tracąc do Vettela ponad 2,6 sekundy, a Nick Heidfeld popisał się czasem lepszym jedynie od kierowców trzech najwolniejszych ekip.
Układ końca stawki nie jest zaskoczeniem, choć stosunkowo dobrze spisał się nowy nabytek HRT, Daniel Riccirdo. Jeśli w ten sposób zakończyłaby się jednak pierwsza część dzisiejszych kwalifikacji, do wyścigu nie udałoby się zakwalifikować nie tylko zawodnikom HRT – kłopoty miałby również Jerome d'Ambrosio.
komentarze
1. xdomino996
McLaren raczej z wieksza dawka paliwa
2. FAster92
Vettel pojechał tak szybko, chyba z małą ilościa paliwa? ALONSO maleńka strata liczę na P1 w wykonaniu Hiszpana. A co do Red Bulla Horner i jego mina ...
3. kempa007
no chyba byl troszeczke wkurzony, ale FIA przegiela, co im szkodzilo zostawic to do konca sezonu tak jak jest a od nowego zrobic wydech gora... syf sie zrobil niemaly....
4. fan redbull
Fajnie... Mam nadzieje że tak będzie i na kwalifikacjach.
Trzymam kciuki za Williamsa :)
5. robertunio
Z jednej strony ciesze sie ze Sebastian wykrecil najlepszy czas, a z drugiej jestem troche zaniepokojony faktem ze Newey i Horner byli u Whiting'a i wrocili z kwasnymi minami, wiec cos poszlo im nie tak. W czasie kwalifikacji mozliwe sa krotkotrwale lecz intensywne opady deszczu, wiec jesli tak sie zdarzy to bedzie loteria. Mimo wszystko mam nadzieje na PP dla Seby i Jego zwyciestwo w jutrzejszym wyscigu.
6. FAster92
3. Jeżeli dzięki tej zmianie regulaminu Ferrari będzie lepsze w Q jak i w wyścigu od RBR - ja nie mam nic przeciwko wręcz przeciwnie będę skakała z radości ;) Jednak wydaje mi się, że RBR nie podda się i wymyśli coś " innego dmuchanego " .
FORZA FERRARI !
7. athelas
6. Tak, to będzie zwycięstwo w istnie sportowym duchu... To już zwycięstwa Vettela bardziej były zasługą jego - bo bez ingerencji FIA, sami w Red Bullu taki bolid zbudowali...
Bardziej niż zawsze liczę na dublet RBR! Bo zawsze kibicuję tylko Sebie, a Webber mi zwisa... Ale dzisiaj i jutro - RBR do boju!
8. tom12333
W zeszłym sezonie, na Silverstone (oczywiście układ toru był inny, ale chodzi mi o same różnice czasowe), pierwszy bolid "nie - RedBull" tracił do Vettela 0,8s. i był to właśnie Fernando Alonso. Zobaczymy jak będzie dziś. Mam nadzieję, ze w końcu ktoś utrze nos Vettelowi.
9. tom12333
A LRGP... Szkoda słów...
10. Ilona
6. Gratuluje podejścia. Ja chciałabym żeby 'mój' zespół wygrywał siłą swoich inżynierów, pomysłów, rozwiązań i przewagi którą sami sobie wypracują , a nie 'prezentów' przyznawanych przez FIA w trakcie sezonu.
"Jeżeli dzięki tej zmianie regulaminu Ferrari będzie lepsze w Q jak i w wyścigu od RBR...będę skakała z radości" - Cóż, można i tak. Ty będziesz 'skakała z radości' , ja będę miała wrażenia przypuszczalnie podobne do oglądania ustawionego meczu.
11. xdomino996
10. Ilona@powiedzmy szczerze ze Red Bull ma coś czego nie maja inni i jest to na limicie regulaminu i to jest powód do radości dla ciebie że ten team przez 1,5 roku miał przewagę srednio 0.4-0.8 w Q nad 2 kierowcą i dlatego Vettel miał ułatwione zadanie?
12. maziboss
Ilona jest ślepa wiec do niej nic nie trafia. Jak RB taki madry niech stworzy wlasny silnik buehehehe.
13. Ferrante
Szanowny Panie kempa007:
gdzie byliście kiedy podpisywano porozumienie Concorde wraz z jego nowelizacją ???
gdzie były Wasze głosy protestu wobec możliwości zmian wprowadzanych przez FIA w trakcie sezonu ???
wtedy nie było z Waszej strony słowa protestu, a może po prostu tego porozumienia nie czytaliście ???
Ośmieliłem się przytoczyć, w formie komentarza do wypowiedzi "Ilony", którą niezmiennie ogromnym szacunkiem darzę, fragmenty regulaminu wyścigów F1 jak i porozumienia Concorde, wygooglanie ich nie stanowi problemu, przeczytanie po angielsku też dzisiaj nie powinno być przeszkodą...
dlatego ilekroć usłyszę jak to Panowie Horner i Newey mają żal do FIA, po tylekroć powiem teraz Panowie" morda w kubeł" ...trzeba było być mądrym przed szkodą.....
nie napiszę nic więcej, dopóki ludzie przeglądający tą stronę nie zdobędą się na przeczytanie umowy Concorde - bez tego nie ma sensu jakakolwiek dyskusja.....
Post Scriptum: nieodłączne wyrazy szacunku dla komentatorki "Ilona"
Post Post Scriptum: do "elin' - dzięki za miłe słowo, doceniam to...
14. Polak477
Cóż do dzisiaj to właśnie RBR był najbardziej uprzywilejowany razem z Renault. Co więcej, Ferrari straciło najwięcej na tej zmianie do tego momentu, bo Mercedes również ma wyjątek w dmuchaniu w swoim silniku, Renault też miało i to spore, a jedynie o Ferrari nic nie słychać, żeby FIA coś im ułatwiała.
15. Ilona
11. xdomino996, tak , mają coś czego nie mają inni, mają Neweya i świetną ekipę ludzi, co daje im przewagę , jeśli z tego właśnie wynika 'ułatwione zadanie' Vettela, to czemu nie? Jestem kibicem zespołu i tak, jest to dla mnie powód do radości, że ten zespół znalazł się na szczycie, na to przecież czekałam. F1 to sport zespołowy. Jeśli ktoś tego nie akceptuje, niech przerzuci się na coś innego. Tutaj na sukces pracuje cała grupa osób, oczywiście nie umniejszając wkładu samego kierowcy, ale o tym nie można zapominać. A to, że niektóre rozwiązania mogą być na limicie... przecież o to właśnie chodzi, żeby szukać czegoś czym można zyskać, ale jednocześnie by to mieściło się w granicach regulaminu.
16. xdomino996
A co do Q to może być ciekawie Red Bull nie ma rekordu w bardzo szybkim S2 (rekord tego sektora należy do Alonso) a McL sie ukrywają nie wierze aby teraz Hamilton nagle stracił w każdym sektorze 0.7 do Alonso Button trochę szybciej od Hamiltona ale myślę ze też na oparach nie jechali co więcej liczę na Alonso albo McL:)
17. Ilona
12. maziboss - niewykluczone, że w przyszłości Red Bull będzie miał własne silniki. Kolejna wizja pana Mateschitza może przecież stać się realna.
18. kempa007
13. Ferrante w internecie bylo tylko stare, z 1997 lub 1998 roku, Porozumienie Concorde, a i tak nie wierze ze je przeczytales...
19. Ilona
13. Ferrante - przepraszam, że ostatnio nie odpisałam, ale przeczytałam Twojego posta z dużym opóźnieniem..
20. peeroF1
Modlę się o deszcz mniej wiecej gdy zostanie 15 min do konca Q1
21. ArcyZ
Szkoda że przez dzeszcz w sesjach treningowych zespoły zmarnowały tyle czasu, więc będzie troche ryzyka z ustawieniami chociaż dane z poprzednich lat napewno się przydadzą. Ciekawe historie się dzieją na Silverstone z tym nadmuchem , raczej powini zostawić jak było wcześniej przed Valencią ,albo zabronić wszystkim, takie pozwalanie jednym a innym nie to jest dopiero nie fair.
22. Ferrante
teraz cały tekst :
2) GENERAL UNDERTAKING
2.1 All drivers, competitors and officials participating in the Championship undertake, on behalf of themselves,
their employees, agents and suppliers, to observe all the provisions as supplemented or amended of the
International Sporting Code (the Code), the Formula One Technical Regulations (the Technical
Regulations) and the present Sporting Regulations together referred to as “the Regulations”.
2.2 The Championship and each of its Events is governed by the FIA in accordance with the Regulations.
Event means any event entered into the FIA Formula One Championship Calendar for any year
commencing at the scheduled time for scrutineering and sporting checks and including all practice and the
race itself and ending at the later of the time for the lodging of a protest under the terms of the Code and
the time when a technical or sporting certification has been carried out under the terms of the Code.
2.3 Any special national regulations must be submitted to the FIA with the original application for inclusion of
an Event on the international calendar. Only with the approval of the FIA can such special regulations
come into force for an Event.
przepraszam za nietłumaczenie.....
23. Ferrante
przed chwilą wkleiłem tekst z sześcioma wersjami Concorde Agreement, w każdym linku dałem trzy spacje.... można je przeczytać
P.S: Ilona zawsze z przyjemnością czytam Twoje teksty, choć z natury im się sprzeciwiam, uważam że team RBR wyrządził niedźwiedzią przysługę swojemu kierowcy....
ja go szanuję ale nie lubię tak samo jak 3/4 tego świata.....
24. Kukiss
Nic więcej niż leciutka mrzawka dzisiaj nie jest możliwe jeśli chodzi o pogodę. Czyste niebo nad Anglią.
25. Ferrante
więc jeszcze raz spróbuję.....
wersja aktualna
http://pl.wikip edia.org /w/index.php?title=Con corde_Agreem ent&action=edit§ion=6
26. Ferrante
Panie Kempa... wystarczy usiąść i przeczytać...
Wiem że nie wszystkich na tak wielki wydatek mocy twórczych stać... Pan nie - wierzy proszę przepytać....
27. FAster92
10. Każdy broni swojego, Red Bull też ma co nie co na sumieniu …
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz