Renault pewne dobrego tempa wyścigowego
Mimo nieudanych kwalifikacji, Alan Permane, główny inżynier wyścigowy ekipy Renault przyznał, że dobre tempo wyścigowe i świetna prędkość na prostych pozwala myśleć o udanym wyścigu. Dodatkowo, obydwaj kierowcy ekipy z Enstone dysponują kompletem miękkich opon, które nie zostały wykorzystane podczas kwalifikacji.„Nadal ustalamy dokładną przyczynę. Bez wątpienia doszło do utraty mocy, a silnik zgasł. Wydaje nam się, że odcięty został dopływ powietrza. Nie mogliśmy uruchomić go ponownie, a wrzucony bieg sprawił, że bolid utknął na torze”.
Nick padł ofiarą czerwonej flagi – dlaczego jego wyjazd był zaplanowany na końcówkę sesji?
„Czas uzyskany przez Nicka w Q1 sugerował, że awans do Q3 mógłby być trudny. Właśnie dlatego na tor chcieliśmy wyjechać w samej końcówce, wykorzystując poprawiającą się przyczepność toru. Stało się jednak inaczej – bolid Witalija spowodował wywieszenie czerwonych flag w najgorszym momencie, a następnie Nick utknął w korku w samej końcówce Q2”.
Mimo wszystko, samochód wyglądał podczas weekendu na konkurencyjny. To zachęcające przed rozpoczęciem wyścigu?
„Myślę, że możemy oczekiwać stosunkowo lepszych osiągów podczas wyścigu, nawet w porównaniu z dobrym tempem kwalifikacyjnym Witalija. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że nasz bolid jest szybki na prostych i dobrze współgra z oponami. Nie ma powodu dla którego nie moglibyśmy doprowadzić obydwu bolidów do strefy punktowej”.
Jak przed wyścigiem wygląda sytuacja z oponami?
„Kiepskie kwalifikacje sprawiły, że mamy więcej opcji niż w zazwyczaj. W przypadku obydwu bolidów udało się zaoszczędzić komplet miękkich opon, które możemy wykorzystać podczas wyścigu”.
komentarze
1. AgataF1
Ciekawe do jakiego miejsca zdoła przebić się Heidfeld. Co do Pietrowa zobaczymy czy znowu ''polata'' ; ) A może wykorzysta potencjał bolidu i znowu zaskoczy nas jakimś dobrym miejscem. Szczególnie ciekawie będzie na stracie
2. szoko
Oby nie przesadzili z tym przebijaniem bo na koniec to bez opon zostaną.
3. noke54
Nie zdziwiłbym się, jakby LR zaplanowało jutro strategię na 1pit stop. Przynajmniej dla Heidfelda, bo mimo wszystko z 16 pozycji ciężko coś zdziałać. To, że mają nieużywane miękkie opony, to zysk pewnie o jakieś 2-3 okrążenia w wyścigu (niewiele, ale zawsze coś). Hembrey z Pirelli mówił, że w Australii będą 3 postoje- u większości kierowców były 2. W Malezji miałby być 4- były raczej 3. Tutaj Pirelli przewiduje 2 postoje... ale myślę, że tutaj uda się pojechać na jednej zmianie opon.
4. ciaptak
Po prostu peszek hehhe. Ta strategia z trzymaniem kierowcow do ostatnich minut to nie najlepszy pomysl. Moze i dla RBR bylaby to ciekawa opcja. Niemniej jednak bedzie jutro cielawie i zobaczymy jak PET i Hei pna sie w gore tabelki...oby
5. konradosf1
świeże miękkie gumy na pewno przydadzą się na start. Jak Renówki wystrzelą jak w Malezji to skoczą o kilka pozycji
6. saint77
Wszystko działo się na krawędzi.
Gdyby Witalij był uprzejmy zaparkować bolid ba poboczu to kto wie, z jakiego miejsca ruszałby jutro Nick?
A może P4 lub P5?
Jutro punkty dla obu kierowców.
7. Ferrari150
Po ostatniej wypowiedzi Lopeza na temat Roberta odczuwam że oni coś zaczną kombinować.. jak Nick będzie równo jeździł to może być problem z powrotem Roberta. Wiadomo że Rob. jest lepszym kierowcą ale kto wie co im tam strzeli. ale naszła mnie taka myśl że przecież Webber bedzie się raczej żegnał z RB. Ja tam za NaPOjaMi nie jestem ale Formę mają a powiedzcie... kto byłby dla nich lepszy ? Alguersuari? Buemi? Czy ROBERT KUBICA ? :) tylko czy by zaryzykowali żeby sebastian stracił szanse na 3 tytuł. tak, dobrze czytacie 3 tytuł bo jak tak dalej pojedzie to 2 ma w kieszeni. a gdyby Robert przeszedł w 2012 do nich i utrzymali by dobrą passę to już gorzej by z tym było. :)
8. greg32
LRGP z tymi "rzemieślnikami" lepiej niech nie kombinuje za bardzo z taktyką , z Robem nie wszystko wychodziło a co dopiero teraz.
9. emi_lla
szkoda że zaoszczędzanie opon w LR wygląda tak że kierowcy po prostu nie jadą w q3 !:P
10. mrozik552
Jakby HEI mocno nie szarzował to powinien na 1 PIT pojechac, Witia "Pozatorow" jak nie bedzie kontynuowal nauki latania powinien tez sprobowac, ale nie wiem czy maja dobre tempo na twardych, a po drugie nie wiem czy potrafi zachowac nerwy na wodzy i je oszczedzac
11. greg32
Na twardej mieszance to mocni oni dzisiaj raczej nie byli więc skąd ten optymizm, mają coś w rękawie przypuszczam że wątpię:)
12. rusek f1
Proste i dobra prędkość R 31 na nich nadzieją dla Lotusa. Pietrov znając jego starty jutro jeśli nie popełni błedów może skończyć wyścig na prawde bardzo wysoko
13. dnb
9. emi_lla
coś kosztem czegoś :DDDD
14. kobold
Witalij tyle razy wyjeżdżał poza tor, ze pewnie powiedział sobie - nigdy więcej - i nie zjechał ;-). Mam tylko nadzieję, że podczas wyścigu wytrwa w tym postanowieniu. Nick, nie za rózowo, start z tak dalekiej pozycji, to loteria, oby tylko KERS i ruchome skrzydło działało bez problemu, szanse na punkty są.
15. nastase63
Chciałby podzielic sie pewnymi swoimi uwagami hm...ogladając kilku kierowców ,ptrząc na ich umiejętności , wydaje mi się i wielu kolegów sie zemną zgodzą,ze tak naprawdę w tej chwili jest bardzo mało zdlonych kierowców wyścigowych z krwi i kości , widzę kilku mając na myśli Alonso , Hamiltona , Butona ....i oczywiście naszego Roberta i aż zal ze nie ma wtm gronie w tm roku ...powtórze ZAL bo LRGP w w tym rokuma rewelacyjny bolid hm...ale cóz z tego skoro nie ma kierowców takich j/w potwórze raz jeszcze wielka szkoda ...boRobert wałczyłby o najwyzsze cele w tym roku. I żal mi formuły1 bo tafiają do niej kierowcy "kierowcy kasowi" którzy nie mają umiejetności a raczej "papierów" n aściganie się w F1....
A co do Vettela hm....myśłe ze gdybyśmy zobaczyli w RBR , Roberta , Fredka albo Hamiltona ..to była by frajd...hm..szkoda....bo Vettel to tylko kwalifikacje i nic po za tym ...moim zdanie , powtarzam ,moim zdanie ścigac to on musi się jeszcze uczyc bardzo długo...
16. jar188
Patrząc się na czas Pitrowa z Q2 to w Q3 mogło być nieźle, no RBR i McL są poza ich zasięgiem ale dalej już równa walka. A z tymi prędkościami na prostych to chyba trochę przesadzili przez co brak im prędkości w krętych partiach toru.
17. Wiatrrr
a ja jestem kibicem Roberta a nie kibicuje LR poniewaz nie mam ani sentymentu do Nica ani do Pietrova ;]
18. kubikafan
Mnie boli jak widze jak Vettel jest ciagle 1wszy!! Wolałbym aby byl to juz Hamilton lub Button, Alonso i Webber !! Ten CRASHKIND MNIE DOBIJA !!
19. kubikafan
A co do startu to Petrov moze cyknie cos na starcie :P moze Torro roso!
20. arassF1
już trzecie GP a ja nadal nie mam swojego faworyta, jakoś nie mogę znaleźć sobie pupila, mój idol położył się w szpitalu i ogląda sobie w TV, ciekawe czy przynajmniej jakąś pożądną plazmę mu przywieźli??
21. leo_
Pietrov w Q2 po 2 sektorach miał tylko 0,2 sek straty do prowadzącego wtedy Hamiltona (czas około 1.34.5), ale w 3 sektorze stracił i miał 1.35.1, a powinien mieć mniej więcej 1.34.7. Taki czas plasowałby go w Q3 gdzieś na 5-tym polu. Czyli potencjalnie z LRGP jest nie najgorzej. A w Turcji ma być jeszcze lepiej.
22. Grzesiek 12.
Aż szkoda patrzeć jak zespól marnuje potencjał bolidu ...
Heidfeld do wymiany - jak do tej pory jeździ na poziomie Petrova , a nawet poniżej . Co już jest jego porażką . Może niech poszukają kierowcy który na dobre zajmie się robotą zamiast sianiu propagandy ....
Jeśli nie Pedro .... To może Hulkenberg . Jestem pewien , że młody Niemiec więcej dałby zespołowi ;P
Po fakt jest taki , że bolid w Chinach jest na pierwszą linią , a na pewno, nie na P16 ...nawet mimo okoliczności . Skoro Petrov wyciska taki czas swoim sprzętem tracąc w trzecim sektorze ..... , to gdzie leży prawdziwa granica możliwości R31 ? ;)
23. mietekn
No i tyle z tej pewności. Realia jak zwykle zweryfikowały przypuszczenia.
24. yapan
No i dostali prysznic. Czułem że tak będzie. Hamilton pierwszy dzięki awarii kers w RedBulach, słabiutko, za to weber udowodnił że bez kersu można też jeździć i to szybko.
25. arassF1
Heidfeld był tyle razy wyprzedzony i to zazwyczaj przez dwa bolidy na raz że na jego miejscu umarłbym ze wstydu!!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz