FIA potwierdza strefy DRS w Chinach
FIA potwierdziła dzisiaj gdzie zlokalizowana będzie strefa wyprzedzania oraz strefa pomiarowa systemu DRS (ruchomego tylnego skrzydła) w Chinach.Pomiar odległości między bolidami podczas wyścigu będzie odbywał się w połowie zakrętu numer 12, podczas gdy aktywacja systemu przez kierowcę będzie możliwa w połowie prostej.
Kierowcy w treningach i kwalifikacjach mogą dowolnie używać tylnego skrzydła. Ograniczenie obowiązuje jedynie podczas wyścigu, kiedy to zawodnik może aktywować skrzydło w strefie wyprzedzania jedynie w przypadku, gdy w strefie pomiarowej będzie się znajdował poniżej sekundy za swoim rywalem.
komentarze
1. conrad30
To było łatwe do przewidzenia.Lepiej niech się na Monza określą.
2. pjc
@conrad30 moim zdaniem to łatwe do przewidzenia.
Początek będzie prawdopodobnie na wyjściu z zakrętu Parabolica a koniec przed Variante del Rettifilo.
Tam są chyba najdroższe miejsca dla publiczności i tym chyba będą kierowali się organizatorzy.
3. lukasz1
@pjc Ale zawsze można przyzwolić na DRS na prostej gdzie bilety są tanie, zawsze można podnieść ich cenę :)
4. pjc
@lukasz1 też prawda:)
5. fotoman
a dlaczego w połowie prostej? za łatwo by było ?
6. kedar9315
jak już używać DRS to na maksa a nie z polowy prostej :P
7. konradosf1
@2.pjc też mam takie odczucie.
8. Tutankhamun
anno domini 2013 - Barni ekler-stone wprowadza do F1 hamulce tarczowe. Barni? sto lat!
9. ArcyZ
Jak kierowca nie straci za dużo docisku przy wyjściu z zakrętu i wjedzie zaraz za poprzedzającym na prostą to w połowie prostej już go wyprzedzi zwłaszcza jak gumy sie będą zużywać jak w Malezji ,a oni wtedy darzą mu pozwolenie na DRS :) , na Monzy prawie pewne że strefa nie będzie przez całą prostą bo wyprzedzanie to by było bardzo łatwe.
10. athelas
5. Ta prosta jest na tyle długa, że chyba i tak jest to odcinek dłuższy niż ten w Melbourne. A na pewno będzie to bardziej widoczne.
11. Gosu
Moim zdaniem lepiej byłoby od wyjścia do połowy prostej.
12. zenonF1
a co z GP Turcji??? tam strefa możne być ciekawa. Dopuszczam sytuację gdzie strefa będzie się znajdować pomiędzy 10 i 12 zakrętem!!! 11 pokonuję się chyba z gazem w podłodze - a może się mylę??? ;-)
13. serduch1
Najlepiej przy wyjściu na prostą
14. conrad30
2. pjc -no nie wiem jak te pakiety aero ale pamiętam że kilka lat temu na parabolice nie dało się jechać bliżej niż sek. za drugim bolidem,choć s drugiej strony na monza są takie pakiety,że te już i tak prawie są poziome skrzydła,więc nie wiem czy ten DRS coś da.
15. conrad30
12. zenonF1-Tak 11 na pełnym ogniu,ale w Qualu(na nowych gumkach i oparach)W wyścigu niewiele,ale nieco zdejmują ,dlatego nie widze tam przejazdu z DRS ,ale zaraz za zakrętem owszem.
16. conrad30
Przepraszam za "s drugiej strony"-mój syn skutecznie mi przeszkadza heehe
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz