WYNIKI Abu Zabi [ 17 listopada 2010 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:38.102 | 77 |
2 | J. D'Ambrosio | Renault | 1:38.802 | 83 |
3 | S. Bird | Mercedes | 1:39.220 | 82 |
4 | G. Paffett | McLaren | 1:39.760 | 84 |
5 | J. Bianchi | Ferrari | 1:39.916 | 93 |
6 | S. Perez | Sauber | 1:40.543 | 91 |
7 | P. di Resta | Force India | 1:40.901 | 27 |
8 | P. Maldonado | Williams | 1:40.944 | 81 |
9 | J. Vergne | Toro Rosso | 1:40.974 | 61 |
10 | Y. Buurman | Force India | 1:41.178 | 67 |
11 | D. Valsecchi | HRT | 1:43.013 | 32 |
12 | L. Razia | Virgin Racing | 1:43.525 | 70 |
13 | J. Kral | HRT | 1:44.143 | 61 |
14 | R. Gonzalez | Lotus | 1:44.312 | 41 |
15 | V. Arabadzhiev | Lotus | 1:45.723 | 49 |
Testy: Ricciardo szybszy od Vettela
Drugi i ostatni dzień testów młodych kierowców w Abu Zabi dobiegł końca. W odróżnieniu do pierwszego dnia, dzisiaj kierowcy zdecydowanie bardziej próbowali naciskać na uzyskanie dobrego czasu, czego wynikiem było aż pięciokrotne przerywanie sesji czerwoną flagą.Drugi czas dnia w ostatnich minutach sesji przypadł w udziale Jerome D’Ambrosio, który dzisiaj zamienił bolid Virgin Racing na R30 Renault. Belg tuż po rozpoczęciu popołudniowej części sesji, był na bardzo szybkim okrążeniu jednak w trzecim sektorze toru stracił panowanie nad bolidem i był sprawcą pierwszej przerwy w dzisiejszych testach.
Swoją szybkość, dzisiaj, był także w stanie pokazać Sam Bird, który drugi dzień z rzędu sprawdzał Mercedesa W01. Brytyjczyk przez pewien czas był najszybszy na torze, jednak ostatecznie musiał zakończyć dzień z trzecim czasem (1:39,220).
Tuż za czołową trójką sesję kończył etatowy tester McLarena, Gary Paffett. Brytyjczyk stracił do najszybszego Ricciardo przeszło 1,6 sekundy.
Po wczorajszych testach aerodynamiki F10, także Jules Bianchi był w stanie zaprezentować się dzisiaj z nieco lepszej strony. Francuz przejechał 93 okrążenia, na najlepszym tracąc do lidera sesji prawie 2 sekundy, niemniej pozwoliło mu to zająć piąte miejsce.
Z szóstym czasem swój debiut za kierownicą bolidu F1 zakończył Sergio Perez, nowy kierowca Saubera, który wyprzedził Paula di Restę. Szkot po raz kolejny rano sprawdzał bolid Force India, po to aby w późniejszej części dnia przekazać kierownicę Keylerowi Buurmanowi.
Pastor Maldonado po wczorajszym teście bolidu HRT dzisiaj miał okazję pojeździć zdecydowanie lepszą konstrukcją FW32 (Williams). Wenezuelczyk poprawił czas Rubensa Barrichello z sobotnich kwalifikacji o prawie 0,8 sekundy, jednak podczas jednego z przejazdów musiał się zatrzymać na torze z powodu problemów mechanicznych, będąc sprawcą jednej z czerwonych flag.
Dziewiąty czas przypadł w udziale Jean-Eric’owi Vergne, który po raz drugi sprawdzał konstrukcję STR5 (Toro Rosso). Francuz także z nieswojej winy był sprawcą wywieszenia na torze czerwonej flagi.
Czołową dziesiątkę zamykał Holender, Keyler Buurmann, który otrzymał szansę testów z Force India.
Davide Valsecchi, sprawdzający bolid HRT okazał się najszybszym zawodnikiem wśród nowych ekip. Francuz uzyskał imponujący czas 1:43,013.
Tabelę z czasami zamykali Luiz Razia (Virgin), Josef Kral (HRT), Rodolfo Gonzalez (Lotus) oraz Vladimir Arbadzhhiev (Lotus).
Zespoły Formuły 1 będą miały jutro dzień przerwy, po to aby w piątek powrócić na tor Yas Marina i rozpocząć dwa dni testów nowych opon PZero firmy Pirelli. Za kierownicą R30 zasiądzie wtedy Robert Kubica.
komentarze
1. Kojag
McLaren pewnie testował coś ciekawego. Paffet to niewiątpliwie najbardziej doświadczony ze wszystkich kierowców, jeżdżących na tych testach, więc McLaren nie mógł nie wykożystać takiej okazji...
2. jar188
Kempa prowokator ;)
zaraz posypią się komentarze.
3. Gosu
Zastanawia mnie czy kierowcy RBR to przeciętniaki, czy Ricciardo to taki talent ? ;)
4. Gosu
Kubica z Pietią też do wymiany bo D'Ambrosio jeździ szybciej ^_^
5. bednar90
to o niczym nie świadczy moim zdaniem... do czasów z kwalifikacji trzeba doliczyć 55 okrążeń wyścigu w niedzielę, X okrążeń z wczoraj i dzisiaj + więcej czasu na dopasowanie się każdego kierowcy do bolidu. Wierzycie, żeby J. D'Ambrosio był o tyle szybszy od Kub? i to bez kanału F? swoją drogą ciekawe jakie czasy będą kręcić kierowcy na nowych oponkach...
6. pjc
Gosu mógł jeździć z mniejszą ilością paliwa jak osiągnął ten czas.
Taki przykład.
7. atomic
4@ a "reno" celowo nie zdobyło mistrza a chłopaki z czołówki testów mają pewny etat w ferrari
8. noke54
D'Ambrosio to chyba dzisiaj sprawdzał wszystkie możliwe tylne skrzydła :)
http:// www.sutton-images. com/previews/dcd1017no71. jpg
http:// www.sutton-images. com/previews/dcd1017no77. jpg
http:// www.sutton-images. com/previews/dcd1017no24. jpg
Druga fotka jest niezła, ciekawe czemu założyli mu tylko "pół spojlera" :)
9. jeffhardywwe
Czy na tym forum nie można podawać linków że dałeś spacje do usunięcia?
Pytam bo Jestem nowy ;p
10. Gosu
6. pjc sądzisz, że Kubica i Pietrov w kwalifikacjach jeździli z dużą ilością paliwa ? ;)
Ja trochę ironizowałem swoje wypociny nr 3 i 4. Prawdopodobnie jest więcej gumy na torze, innego wytłumaczenia nie widzę.
11. fleker
@8 ta druga fotka wygląda jak fotomontaż
12. dar_ek
Rozsądną wydaje się teza że mogli w RBR posadzić kierowców wystarczy że przeciętnych a i tak zdobyliby to co zdobyli.
Wniosek z tego taki że Vettel'a ciężko tak naprawdę nazwać mistrzem. Może inaczej, na pewno nie był najlepszym kierowcą w zeszłym sezonie, po prostu miał fuksa. Zresztą podobnie jak Button wcześniej.
Ja wiem, taka jest F1, ale trochę to głupie, wg. mnie za duży tu wpływ ma maszyna, a za mało człowiek. W obecnej sytuacji tytuł mistrza F1 powinno dostać RBR, a zamiast nazwiska Vettel powinno tam pisać Newey, bo udział Vettela był w sumie na poziomie dowolnego innego członka zespołu (czyli można go było zastąpić dowolnym kierowcą z pierwszej 30-tki).
13. RentonB
@8 To nie jest fotomontaz.
Tor byl w lepszej kondycji wiec taki Vettel czy Kubicy wycisneli by tam conajmniej 0.5-1 s wiecej
14. Kornik
12.dar_ek
Dobrze gada, dać mu wódki !
Ja podobnie uważam. Vettel przy obecnej maszynie powinien zdobyć tytuł co najmniej 4 wyścigi wcześniej. Zbyt dużo było błędów i nierównej jazdy. Alonso, Hamilton czy Kubica zmiażdżyliby rywali jeżdżąc w RB. Hamilton w 2007 też jeźdźił jak teraz Vettel. Czuł sie zbyt pewnie, szalał na torze popełniając głupie błędyi stracił tytuł w ostatnim wyścigu. A teraz co z niego wyrosło. Jazda z głową przy wyciśnięciu z bolidu 110%. Vettel też powinien dostać kubeł zimnej wody na głowe i zobaczylibyśmy nowego kierowce. Marzy mi sie zobaczyć w przyszłym sezonie walczących 8 kierowców w podobnych bolidach. To dopiero byłby sezon.
15. shpath
wnioski wysuwane przez niektórych jakoby to w RB6 każdy mógł wygrać mistrzostwa są nad wyraz nielogiczne. poczekajcie z takimi uwagami do momentu aż kierowcy zasiądą do swoich bolidów w piątek i sobotę - wtedy będzie można porównywać i snuć teorie.
16. Grzesiek 12.
Spokojnie .Mimo że te czasy patrząc na sobotnie kwalifikacje są jak z innej planety ... o wcale nie świadczy że Vettel czy Kubica są gorsi od kierowców którzy testowali dzisiaj ;)
Po pierwsze- tor staje się coraz bardziej nagumowany
Po drugie - nikt nie wie jakie mieszanki opon były w użyciu , a mogły być jeszcze bardziej miękkie niż w sobotnich kwalifikacjach ....A widać było już podczas wyścigu , że Bridgestone wietrzy zapasy ...
Po trzecie - podczas testów zespoły nie muszą trzymać się minimalnej wagi bolidów ... a więc być może bolidy ważyły z różnych powodów.... mniej niż 620kg
17. Lex
To dziwne że Weber w tym samym RBR nie zdobył a jest dopiero 3. Najważniejszy jest szybki samochód ale jeszcze trzeba umieć go prowadzić. Vettel o mało nie został majstrem, bo ma talent ale jeszcze za małe doświadczenie i może sodowa mu uderzyła do głowy. Ale odmówić talentu mu nie można. Zauważyłem że najgorsze dla kierowcy to właśnie zbytnie faworyzowanie go, robi się wtedy cipowaty, a to twardy sport dla gości z jajami.
18. sever
@16 wytłumaczenie jest proste: to w 75% są bolidy na 2011 rok.
19. konradosf1
dając taki tytuł artykułowi i pokazując że Vet był sekunde wolniejszy od testera Kempa pokazuje że nie lubi Vet. Ciekawe co pomyślał sobie dr Marko
20. RentonB
Idac wasza teza mozna zalozyc, ze kubica to straszna miernota.
21. konradosf1
@16 fakt. Jak spojrzałem na wynik d'Ambrosio to sie zdziwiłem, ale teraz moge powiedziec że pewnie dzisiaj jeździli na tych najbardziej miękkich mieszankach
@18 co do tego że są to bolidy w 75% na 2011 rok to nie byłbym pewien. Mogą co najwyżej testować nowe skrzydła i areodynamikę.
22. konradosf1
@8 testowali obniżane skrzydło prawdopodobnie dlatego tak dziwnie to wygląda
23. PrzemekF1
@22 No to jasne dlaczego D'Ambrosio ma taki czas, jeżeli na prostej opóścił sobie tylny spoiler to praktycznie mógł bez oporu jechać.Chciałbym zobaczyć prędkości maksymalne tych testów wie ktoś możę czy można je gdzieś sprawdzic?
24. noke54
@22 a obniżane skrzydło, to jest to samo co "ruchome tylne skrzydło", które ma być wprowadzone w przyszłym roku? Bo w pierwszej chwili pomyślałem właśnie, że Renówka może robi jakieś przymiarki do tego projektu.
25. Jacko
Takie porównywanie czasów nie ma żadnego sensu ;) Ogromny wpływ na wyniki ma pogoda, czyli temperatura powietrza i toru, wiatr, ciśnienie, wilgotność itp. Testy zapewne odbywały się w innych godzinach niż wyścig, czy kwalifikacje, a to też ma wpływ na osiągi. Kolejną kwestią są sprawy regulaminowe, bo w czasie testów nie trzeba przestrzegać wszystkich przepisów. Dowolny jest też dobór ogumienia.
26. Zgred Zen
Niby wszędzie piszą,ze były znakomite warunk,że tor nagumowany,ze aż się kleii ale dla mnie te wyniki to duże zaskoczenie.Przecież oni dopiero co wsiedli do bolidów F_1,a trzech uzyskało lepsze czasy niż najlepsza trójka z Q3.No,no.Nie dowiary.
27. luka55
Czyzby prowokacja ze strony admina? A np. D;Ambrosio i jego czas ?
28. mhs1234
Albo nowe opony dają taką różnicę?!?!
A jutro kto jeździ??
29. konradosf1
@20 tak jak reszta stawki.
30. cyk
28. mhs1234 a co mieli jakieś inne opony ???
31. frogiszcze
trzeba brać pod uwagę, że bolidy nie musiały być ustawiane pod wyścig, tylko pod kilka (naście kółek)
32. rafekf1
Czasy są oczywiście wyśrubowane ale być może mieli założone opony z najbardziej miękkiej mieszanki, tor byl maksymalnie nagumowany i u stawienia bolidów były nastawione bezkompromisowo czyli na ustanowienie maksymalnie szybkiego kółka w maksymalnie sprzyjających temu warunkach. W takich nigdy nie testują, nie trenują i nie kwalifikują się eteatowi kierowcy F1!!
33. Niespokojny
Przepraszam, a jaki czas zanotował Vettel w tych testach ???
34. Pietrek721
33.Niespokojny Vettel nie jeździł w tych testach tylko jego czas z kwalifikacji porównywano do tego młodego kierowcy z testów... Pozdro
35. mhs1234
gdzieś widziałem że mają być już Pirelli
36. rafekf1
34. @Pietrek721 - Chyba nie zrozumiałeś aluzji Niespokojnego ;)
Pozdr.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz