Zespoły chcą transparentnego systemu rozwoju opon
Zespoły Formuły 1 pracują nad rozwiązaniem problemu uzyskania nieuczciwej przewagi jeżeli chodzi o mające zadebiutować w przyszłym sezonie opony Pirelli PZero.Chodzi o to, aby uniknąć sytuacji, w której któraś z ekip zyskiwałaby przewagę poprzez próbę rozwoju ogumienia pod kątem swojego bolidu. Wstępnie szefowie ekip zaproponowali rozwiązanie polegające na tym, że firma Pirelli automatycznie informowałaby pozostałe ekipy, gdy któryś z zespołów będzie chciał dowiedzieć się szczegółów rozwoju ogumienia lub też domagał się przekazania jakichkolwiek danych.
„Gdy zdecydowaliśmy się na umowę z Pirelli, położyliśmy duży nacisk na transparentność” mówiła dla Autosportu Monisha Kaltenborn z Saubera. „Nie wiemy dokładnie jak to będzie się sprawdzało, ponieważ nigdy nie mieliśmy podobnej sytuacji, ale skłaniamy się w ogólności do ogólnych informacji/pytań którymi się z nimi dzielimy, tak jak to robimy w przypadku elektroniki.”
„To czego nikt nie chce to doprowadzić do sytuacji, w której nowy dostawca wykazuje szczególną współprace z jednym zespołem, więc wszyscy chcą żeby nie było żadnego wyjątkowego traktowania” dodawał dyrektor zarządzający Virgin Racing, Graeme Lowdon.
„Nie mamy żadnego gotowego systemu, ale idea jest taka, że gdy ktoś zgłasza się do dostawcy opon o jakieś informację, wszyscy je dostają, a nie robi się wyjątki.”
„Cały czas będzie się miało własnego człowieka i nadal pracowało osobno, ale ogólny zarys jest taki, że wszyscy otrzymują te same informacje.”
komentarze
1. figo7
Usunięty
2. saint77
Boją się, że Ferrari będzie bezkonkurencyjne w sezonie 2011?
Lepszym rozwiązaniem jest wybór więcej niż jednego dostawcy. Choćby Michelin.
3. Timber
Szkoda że nie ma dwóch lub trzech firm produkujących opony do F1, myślę że byłoby to znacznie ciekawsze. No ale jak wiadomo cięcia kosztów, co w Formule 1 jest jakąś paranoją, gdzie jak gdzie ale żeby w F1 ciąć koszty, ograniczać rozwój bolidów, może niech zwolnią mechaników co zmieniają koła i niech kierowcy robią to sami w trakcie wyścigu, emocji byłoby co nie miara a i koszty byłyby mniejsze (tutaj oczywiście żartuję). Ech to chyba zmierza w nie tą stronę w którą powinno...
4. kam39
3. Timber
nie dodałeś że moc silników jest coraz mniejsza co przekłada się na osiągi bolidu jeszcze trochę inne serie wyścigowe będą na równi z formuła 1
5. Konik_mekr
1. figo7, bez przesady, że cudem przezył, fakt, była to groźna sytuacja, ale nie ma co powtarzać za Faktem, że było to śmiertelne zagrożenie dla kierowcy.
6. FAster92
2. saint77 Dobre ;) FORZA FERRARI
7. Kornik
4. kam39
O ile dobrze pamiętam to niedługo mają być silniki o mniejszej pojemności ale podwójnie doładowane więc na pewno nie bedą wolniejsze.
8. kam39
7. Kornik
no włąśnie niedługo chyba koło 2015 roku a do tego czasu to nie wiadomo co Berniemu odbije
9. konradosf1
Powinno być zapisane w regulaminie że fiarma produkująca opony nie może przekazywać szczegółów konstrukcji opon tylko informacje o zachowaniu i najlepszych parametrach bolidu w danej sytuacji. Jednak dla lepszegodziałania opon to konstruktorzy powinni dzielić się uwagami z producentem ogumienia żeby produkować jak najlepsze opony
10. konradosf1
Renault już poraz kolejny pokazuje że nie jest ekspertem w dokręcaniu kół. Ale redaktorzy Faktu jak zwykle przesadzają ze swoimi artykułami. Przypomnijcie sobie co było kilkadziesiąt okrążeń później z Rosbergiem
11. rafekf1
7. @kornik - Ale czy będą tak samo dobrze brzmiały?? :((
12. Knight Rider
Głosujcie na Roberta!!!
h tt p://w ww .tvp.pl/rozr ywka/teletur nieje/kocham-cie-po lsko/polska-gwiaz da-roku
13. mazur81
8.kam39
Mam nadzieje że bernie nie dociągnie do 2015r.
14. krzysiek000
Bernie jest nieśmiertelny ;)
15. skiler7
14. krzysiek000 oby nie nie lubie tego gościa za duzo miesza w F1
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz