Kierowcy zespołu Mercedes, głównego rywala Renault na obecną chwilę, po pierwszych treningach w Walencji są zadowoleni. Nico Rosberg narzekał jednak na pracę opon, zwłaszcza miękkiej mieszanki, podczas gdy Michael Schumacher nie odnalazł jeszcze rytmu pokonania szybkiego kółka kwalifikacyjnego.
Nico Rosberg„Mieliśmy produktywny dzień, a ja czuję się wygodnie w aucie mimo, że opony ponownie stanowią wyzwanie, gdyż łapią graining. Miękka opona nie pracowała dobrze, ale wszyscy mieli tak samo, a my wycisnęliśmy z niej wszystko. Zespół wykonał dobrą pracę nad poprawkami, a ja jestem przekonany, że poprawiły one naszą konkurencyjność. Musimy poprawić kilka rzeczy, ale jesteśmy na dobrym torze. Wiemy, że nasze tempo wyścigowe jest lepsze niż w kwalifikacjach, więc jeżeli pojedziemy dobre kwalifikacje, powinniśmy zrobić postęp w ten weekend.”
Michael Schumacher
„Ekscytująco było jeździć po raz pierwszy po tym torze, prawdopodobnie jeszcze bardziej niż się spodziewałem po wczorajszym jego sprawdzeniu. Dzisiejszy ranek poświęciłem więc na poczucie toru. Trzeba się do niego przyzwyczaić, ale całkiem przyjemnie się po nim jeździ, mimo że niektóre zakręty są ślepe. Niemniej wymagające jest złapanie dobrego rytmu, którego na jednym okrążeniu jeszcze nie odnalazłem. Długie przejazdy przebiegły dobrze i ogólnie nie było źle. W sprawie Lewisa, muszę przeprosić, gdyż nie widziałem go i nie zostałem poinformowany, że jedzie za mną. Planowałem swoje okrążenie w tym momencie i patrzyłem się do przodu, będąc na jego drodze.”
25.06.2010 17:59
0
Ciekawy czy MSC się zakwalifikuje do Q3 :D
25.06.2010 18:01
0
Nie oglądałem treningu. Może mi ktoś wytłumaczyć o czym mówi MSC w sprawie Hamiltona? Swoją drogą, Mercedes może być silny. Pewnie powalczą z Renault o drugą piątkę.
25.06.2010 18:08
0
też liczę na merca ciekawe co przejechał Rosberg ;p
25.06.2010 18:47
0
2 zdarzenie mialo miejsce na wejsciu w ostatni zakret ham byl na pomiarowym kolku a msc robil sobie miejsce i go nie zauwazyl i musial gwaltownie zwolnic a ham mial jakies sapy do niego bo to ham jest przeciez
25.06.2010 19:38
0
Mam nieodparte wrazenie, ze Schumacher ten sezon przeznacza juz tylko na nauke, a ze sciganiem narazie daje sobie troche spokoju. Zespol pracuje na Rosberga i dobrze, warto byloby miec w przyslym sezonie partnera, ktory zdobedzie doswiadczenie w walce o najwyzsze cele. Moim zdaniem to nie tylko kwestia nieznajomosci toru przez Schumiego. Strata od 0,5 do 1,0 sek. to cos wiecej. Jutro przewiduje, ze Schumi moze nie wejsc do Q3. Teraz kiedy wszystkie tajemnice przyszlego sezonu sie rozjasnily koncentracja Merca pojdzie w tamta strone. Walka jest chyba tylko pozorna juz.
25.06.2010 20:22
0
Mam pytanie. Czy wie ktoś jak działa słynny f-duct w bolidach Mercedes GP? Nie mają przecież płetwy rekina.
25.06.2010 20:41
0
6. gawel070393 no Borowczyk dzisiaj coś mówił, że w 1 treningu kazali ROS przejechać 1 okrążenie bez f-ductu i 1 z, i była poprawa w czasie, wiec chyba działa :)
25.06.2010 22:35
0
@7 white Bardziej niż o skuteczność działania tego systemu chodziło mi o sam sposób jego działania. W McLarenie, Ferrari, Sauberze...powietrze kierowane jest na tylne skrzydło przez kanał zintegrowany z płetwą rekina. Nie wiem natomiast jak kierowane jest powietrze na tylne skrzydło w przypadku Mercedes GP.
26.06.2010 03:24
0
4. przemoziom99 Ham jak ham, ale pierwszy jest. Dzięki za wyjaśnienie.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się