Zespół Red Bull po raz kolejny nie dał szans rywalom. Podczas sesji kwalifikacyjnej Sebastian Vettel i Mark Webber pewnie zdobyli pierwsze dwie pozycje startowe. Z drugiej linii do jutrzejszego wyścigu ruszą Fernando Alonso oraz Nico Rosberg.
Młodszy z kierowców Mercedesa kontynuuje dobrą passę i po raz kolejny okazuje się szybszy od utytułowanego Michaela Schumachera, który dzisiejszą czasówkę ostatecznie zakończył na 9 pozycji, jedynie przed Adrianem Sutilem.Przeskoczenie jednego z Mercedesów dla Roberta Kubicy można zaliczyć jako sukces. Polak ostatecznie wywalczył 8 pozycję startową. Partner Polaka po wypadku z pierwszego treningu w kwalifikacjach zakończył zmagania w Q2 i jutro ruszy do wyścigu z 14 pola startowego.
Między Robertem Kubicą a czołową czwórką znaleźli się jeszcze obaj kierowcy McLarena oraz Felipe Massa.
Największą niespodzianką sesji kwalifikacyjnej jest jednak słaba formą Vitantonio Liuzziego, który odpadł z walki o pierwsze pole startowe już w Q1. Być może w bolidzie Force India Włocha doszło do jakiejś awarii, gdyż Adrian Sutil zdołał awansować do Q3.
Po wynikach Q3 można pokusić się o stwierdzenie, że zespół Red Bull na dzień dzisiejszy nie ma sobie równych, a za plecami ekipy toczy się bardzo zacięta walka pomiędzy Ferrari, Mercedesem i McLarenem.
Jutrzejszy wyścig rozpocznie się o godzinie 9:00 i wszystko wskazuje na to, że Polska stacja telewizyjna będzie transmitowała go w otwartym przekazie.
17.04.2010 12:09
0
To są bardzo optymistyczne quale dloaczego? KUB zmniejszył swoją strate z 1,4 sek do 0,8 sek do startującego z P1 inne teamy tez pracują ale FIndia powoli zostaje w tyle ,ale naiważniejsze ze REno idzie w dobrą strone ,jeszcze 0,3 sekundy i będzie mozna walczyć o P3-P4 BRAVO oby tak dalej a bedziemy jeszcze w tym sezonie oglądać niezłe wyścigi
17.04.2010 12:11
0
Żeby obiektywnie ocenić kierowcę to nie możemy patrzeć tylko na jego wyniki, ponieważ to pojęcie względne (lepszy bolid, warunki atmosferyczne, waga kierowcy, pech czyli awarie, nawet postawa zespołu), ale trzeba patrzeć po charakterystycznych cechach czyli: agesywność jazdy, zestrojenie bolidu (czyli praca z inżynierami), łatwa umiejętność wyprzedzania, zozważna jazda i wiele innych czynników które cechują kierowcę. Vettel vs. Kubica: myślę że Vettel jest na poziomie Kubicy już tłumaczę. Vettel dzisiejsze pole position zawdzięcza między innymi Webberowi z którego to bolidu inżynierowie skopiowali ustawienia, więc Vettel jednak na tyl polu ustępuje Kubicy, nastepny czynnik jak zachowanie na torze, Kubica jest bardziej opanowanym kierowcą oraz lepiej wyprzedza i startuje niż Vettel (przykład: w zeszłym sezonie Kubica objechał Vettela z uszkodzonym skrzydłem). Vettel natomist imponuje mi szybkością i tutaj na plus do Vettela (inni stwierdzą przecież Vettel ma szybszy bolid, panowi i panie rok 2007 w którym to Vettel zastępuje Kubicę w swoim debiucie już punktuje, więc świdczy to o jego niebywałej szybkości), umie wykrzesić więcej z bolidu (Kubica trochę zachowawczo). Dla mnie porównywalni kierowcy:)
17.04.2010 12:13
0
Rozważna;/ miało być:)
17.04.2010 12:13
0
Znowu sami znawcy.Smiesza mnie takie wypowiedzi jak "maciejwilq". Co to jedyny Robert umie jezdzic po waskich ulicach?Albo moze inni nie potrafia przygotowac aut na taki wyscig.Skad wam sie wzielo te 0,7 sekundy.Przeciez to przypadek a nie zaden postep.Miejsce Renault jest w tylnich szeregach i tak zostanie.No chyba ze pada i dzieja sie cuda niewidy na kiju.Pozdrawiam i zejdzcie na ziemie.
17.04.2010 12:16
0
Nie karmić trolla 144
17.04.2010 12:27
0
Masz rację Sonic80. Oczywiście ciesze sie z wyniku Roberta bo widać, że progres jest i ten "agresywny rozwój" coś jednak daje. Interesuje mnie tez walka Szumiego z Brytnej bo jednak Michaelowi coś nie idzie.
17.04.2010 12:33
0
@szmalec Ma rację, napisał samą prawdę. Sam Robert nie potrafi porównać formy R30 do innych bolidów ze względu na bardzo różne warunki pogodowe w qualach i charakterystyki torów (niech by dzisiaj było o kilka stopni zimniej i różnica mogłaby być większa) ale tutaj jak zawsze znajdą się tacy którzy wiedzą to lepiej od samego kierowcy czy kierownictwa zespołu. Dajcie sobie na luz @ Sonic80@ volevine bo wychodzi na to ,że to wy trollujecie.
17.04.2010 12:56
0
Szmalec to rzeczywiście jest troll i finito. Z tyłu stawki to jest Sauber i kropka. Natomiast samo Renault być może zrobiło niewielki kroczek do przodu w porównaniu do czołówki,gdyż generalnie dziś bynajmniej temperatura toru nie była szczególnie wysoka acz sam dystans jest wciąż odczuwalny.Bezwzględne różnice w porównaniu do innych torów są mniejsze,ponieważ generalnie na tym torze prochu z ustawieniami chyba i tak się nie wymyśli.
17.04.2010 13:06
0
Tutaj kazdy jest troll kto ma odmienne zdanie.Nie bede weryfikowal waszych wiadomosci bo slepcow i tak nie przekonasz.Najlepiej zrobi to czas.Napisze wam to samo po ostatnim wyscigu tego ezonu.W F1 nie ma cudow i tak jak juz pisalem po dwoch wyscigach.Renault to 5 Team w tym roku i tak bedzie do konca z malymi anomaliami.Jezeli realne ocenianie sytuacji zimnym okiem jest dla kogos trollowaniem to ja mu serdecznie wspolczuje.Pozdrawiam prawdziwych pasjonatow i zycze Robertowi znakomitego wysciugu a wam przed telewizorami wielu emocji.
17.04.2010 13:08
0
nie jest źle, ciekawe jak Kubica jutro wystartuje....Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć dokładnie co się dzieje z bolidem po kwalifikacjach po za tankowaniem?? Z tego co mi wiadomo to nie można zmieniać ustawień bolidu, ale jakieś prace są wykonywane czyli bolid nie jest chyba plombowany i zamykany? A co jeśli zdarzy się usterka? przeciez muszą naprawić, ciekawe czy przy okazji mają możliwośc coś poprawiać??
17.04.2010 13:10
0
Mozna zmieniac jesli zacznie padac.Mozna w tedy zmieniac pewne ustawienia w bolidzie.
17.04.2010 13:13
0
a jak jest sucho to co garaż się plombuje? czy jest to tylko zakaz regulaminowy na papierze i wreszcie kto i kiedy to kontroluje?
17.04.2010 13:13
0
5 miejsce w WCC to koniec stawki-ahaa...
17.04.2010 13:15
0
tak.Wszystko jest plombowane chyba ze tak jak napisalem nastapi nagla zmiana pogody tak jak ma to miec miejsce jutro mozliwe sa pewne zmiany ustawien przed wyscigiem.
17.04.2010 13:19
0
ok dzięki za wyjeśnienia. Ale ciekawi mnie jeszcze co się dziej jak jest awaria w kwalifikacjach albo po kwalifikacjach team stwierdza że jest usterka (np.wyciek, świeca cokolwiek) to FIA musi wyrazić zgodę na naprawę? i czy kotś sprawdza co jest naprawiane i czy setup bolidu nie jest przestawiony?
17.04.2010 13:20
0
Poza tym rzekomo wszystko na pewno pozostanie costans to jak wytłumaczyć to co wida-czyli np,że .Mercedes uczynił dość duży progres,przewaga Red Bulli zmniejsza się,zaś McLaren jest przynajmniej na poziomie Ferrari. No,ale może wróżbiarstwo jest ciekawsze od spokojnego poczekania,chociażby do momentu przerwy wakacyjnej?
17.04.2010 13:27
0
Witam, chcialbym sie z wami podzielic z analiza kwalifikacji ktora zrobilem. Porownalem czasy Roberta i najlepszych zawodnikow z danego zespolu z kwalifikacji trzech GP bahrajnu, australii i chin. Malezji nie bralem pod uwage bo tam w Q3 nie bylo Mcl i ferrari a webber trafil z oponami. W mojej analizie bralem czasy tylko z Q3 poniewaz sa one najbardziej adekwatne choc pewnie nie ktorzy mi zarzuca ze przeciez np. hamilton swoj najlepszy czas zrobi w chinach w Q2. Oto co mi wyszlo: ( w sekundach strata kubicy do LEPSZEGO zawodnika z danego teamu w Q3 w danym gp) Bahrajn Australia Chiny Red Bull - 1,784s 1,453s 0,806s Ferrari - 1,643s 1,261s 0,451s Mclaren- 0,668s 0,687s 0,385s Mercdes- 0,664s 0,488s 0,441s Wedlug mnie z tych obliczen wynika ze od 15 marca do dzisiaj renowka do rebulla odrobila okolo 0,8s a do ferrari nawet moze 1sekunde. Oczywiscie czasy z Q3 nie oddaja calkowicie strat renowki do innych ale sa najlblizsze prawdzie. Dla mnie zapowiedzi szefow renowki ze w drugiej czesci sezonu moga walczyc o podium sa najbardziej realne. Ale czy sa prawdziwe okaze sie za trzy tyg. Jesli reno nie straci do najlepszych, jesli jej poprawki okaza sie lepsze to my kibice jeszcze z trzy cztery razy zobaczymy roberta na podium, moze nie teraz przy normalnych warunkach na torze, ale pod koniec wakacji calkiew mozliwe. Komentujcie moja analize, chetnie poslucham co o niej myslicie
17.04.2010 13:28
0
Czlowieku ale ty to samo pisales jak Robert jezdzil w BMW.Bla bla bla.Poczekamy do wyscigow w europie, pozniej do przerwy wakacyjnej...Bzdury! Ja nie jestem wrozbita tylko realista.O jakim ty progresie hehe ( smieszy mnie to slowo) piszesz? Dla mnie postep to jak ktos przegoni Ferrari albo Red Bull a nie luska dziesiata sekundy.Konkurencja tez caly czas pracuje i wierz mi, ze rownie intensywnie.
17.04.2010 13:29
0
Powiem szczerze, że mnie Red Bull zaskakuje cały czas. Wiem, że kwalifikacjami się wyścigu nie wygrywa, ale również są bardzo ważne, i 4 kwalifikacje za nami, i 4 razy Pole Position dla Red Bulla, to mówcie sobie co chcecie, ale to robi wrażenie. Jakby samochód był mniej zawodny i kierowcy mimo wszystko trochę równiejsi w wyścigu, to uważam iż zmiażdżyliby konkurencję w tym sezonie, oczywiście ciągle mają na to szansę, jak jutro dobrze pójdzie to może być drugi z rzędu dublet i wtedy trochę odskoczą. Muszę przy okazji zaznaczyć, iż naprawdę świetne zmiany w tym sezonie w F1 od strony organizacyjnej i od strony przepisów. Punktacja jest świetna, brak tankowania również super, teraz jest więcej ścigania, a nie jakichś głupich taktyk związanych z tym kto kiedy będzie zjeżdżał na PitStop i z jaką ilością paliwa wyjedzie, nie ma już wyrwanych węży od pompy paliwa, bo co byli tam winni kierowcy? Nic, ale to oni najbardziej na takich wpadkach tracili. Kubica Top 7-8 kierowców i Top 4-5 konstruktorów na koniec sezonu i ja uznam ten sezon za naprawdę udany względem Roberta i Renault :-) Szkoda tylko, że Renault jeździ na jednego kierowcę. Petrow kompletna klapa, 3 wyścigi, 3 nie ukończone i tylko czekać jak jutro też wypadnie i przez niego tylko nerwów się człowiek naje bo już się myśli, że to Kubica, tak szybko bolid mignie czasami, że nie zdąży się kasku zobaczyć. Żeby nie było nie mam nic do Rosji itp, po prostu oceniam go jako kierowcę, nie spodziewałem się po nim wiele, ale Kubica go wręcz miażdży, a w końcu są w jednym zespole. Ja rozumiem, że debiutant, ale musi zdobywać jakieś punkty, skoro Robert jest w stanie to robić, to on też może i musi.
17.04.2010 13:34
0
Szmalec Ty weź lepiej się człowieku nie ośmieszaj. Oglądasz F1 od pamiętnej Kanady czy krócej? Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to lepiej zamilcz. Prawo jazdy chociaż masz? Pewnie nie, ale zgrywać "znawce" F1 w sieci to można, bo to nic nie kosztuję :-) Idź lepiej lekcje odrób bo w poniedziałek do szkoły, a F1 zostaw komuś z większym stażem. Jak dla Ciebie liczą się tylko najlepsi to widać jaki z Ciebie kibic. Z resztą o czym tu z Tobą w ogóle pisać, jak Robert sam mówił, że dopiero teraz czuję radość ze ścigania, bo w BMW był ograniczony oraz traktowany po amatorsku. A to chyba o czymś świadczy.
17.04.2010 13:34
0
Dla mnie punktacja też na plus, ale brakuje mi właśnie taktyki, tankowanie paliwa, wyrwane pompy paliwa. To miało swój smaczek, dodawało mozliwośc zwrotów akcji.
17.04.2010 13:35
0
Chyba właśnie dlatego,że wszyscy nad czymś pracują odrabianie strat jest tak trudne? Oczywiście-BMW odpada sezon temu w Q1,ale to to samo co Renault. Miejsce 18=miejsce 8 i takie same szanse. Tak opropo słuchania tego co mówi kierowca to może wypadałoby cofnąć się o dwa dni wstecz i na tej podstawie wyrobić sobie pogląd na różnice dzielące BMW i Renault. Bez odbioru.
17.04.2010 13:40
0
Adams100 ja kibicuje Robertowi.Czytaj ze zrozumieniem.A F1 kibucuje juz bardzo dawno bo od roku 1994 oczywiscie Damon Hill.A teraz ide odrabiac lekcje:)
17.04.2010 13:44
0
Tak jak piszę Strong. Problemy z wejściem do Q2, bardzo dużo jak na F1 nieukończonych wyścigów, zawodny i słaby bolid, ciągłe problemy na zmianę silnik-skrzynia biegów, zbyt Niemieccy przełożeni (patrz faworyzowanie Nicka kiedy Kubica walczył o MŚ) - po drugiej stronie. Kubica absolutny Nr 1 w zespole, wszystko robione jest pod Roberta, niezawodny (jak na razie) bolid pod względem awarii, świetne silniki, szefostwo, inżynier wyścigowy i cała ekipa profesjonalna i w pełni oddana Robertowi, ciągle w Q3, do tego podium i to wszystko tylko po 4 wyścigach. Tak masz rację szmalec, BMW i Renault to to samo.
17.04.2010 13:47
0
Jeśli to co piszesz to byłaby prawda to nie gadałbyś takich głupot, że Renault i BMW to jest ta sama półka, bo nie jest i to widać gołym okiem, a skoro oglądasz F1 od 16 lat (w co osobiście nie wierzę, ale jeśli) to nie wiem jak możesz nie dostrzegać tego faktu. Co do roku 1994 i o Hilla to jeśli miałeś na myśli, że podając ten rok, podawałeś od razu Mistrza świata to Hill został MŚ w 1996...
17.04.2010 13:55
0
porownujac Renault i BMW mialem na mysli obecna sytuacje punktowa kierowcy jak i zespolu.Watpie aby Robert zaszedl takdaleko jak z BMW (mimo tych wszystkich wpadek) az na pierwsze miejsce albo zdobyl PP.Co do Hilla.Nie musisz mi przypominac kiedy zdobyl majstra a to ze watpisz chodzi mi ze tak to brzydko ujme kolo dupy.
17.04.2010 13:58
0
12. RiCo8778 Nienawidze takich użytkowników jak ty tfuu. Czego na świecie są tacy "ludzie". Mam nadzieje że to miejszośc. A za takie komentarze powinien byc ban. A w wypowiedziach "znowu te Red Bulle" - to co to za komentarz? Mają dobry bolid i kierowców, to nie widze powodu dlaczego nie mieli by byc najlepsi? Bo ty chcesz inaczej?
17.04.2010 14:03
0
Renault a Sauber to inna liga. Przed sezonem myślałem, że Sauber powalczy ale na razie słabo. Renault natomiast robi jakiś postęp. Oczywiście konkurencja nie śpi i też je robi. Tak więc nie ma co za dużo marzyć, mi wystarczy że Robert będzie mieć auto by powalczyć z czołówką, bo na ich przegonienie to nie ma co liczyć. @szmalec przestań się wygłupiać, Sauber najpierw musi przegonić Williamsa i Torro Rosso, później ich czeka Force India i dopiero Renault, tymczasem Renault ma przed sobą 4 czołowe zespoły. I nie widzisz tej subtelnej różnicy ?
17.04.2010 14:08
0
Obecny Sauber kolego to popioly po samozniszczeniu BMW.JA wyraznie zaznaczylem porownanie tego zespolu BMW w ktorym jezdzil Robert kladac na szczegolnie udany i zmarnowany rok 2008.Nie wnikam w uklady, atmoswere wewnatrz itp.Oceniam wylacznie na podstawie punktacji bo kto ma wiecej ten wygrywa i liczy sie efekt koncowy.
17.04.2010 14:15
0
witam eszystkich Robert pokazał na co go stac nawet dysponujac slabszym bolidem mysle ze jak by miał bolid na poziomie redbula bylby najlepszy i zdominowal by stawke moze jutro usłyszymy mazurka dąbrowskiego to była by miła niespodzianka dla polaków i chołd dla zmarłych tragiczni polaków
17.04.2010 14:24
0
Tak a to byłby też dobra zabawa dla kibiców.
17.04.2010 14:29
0
158. szmalec-co do postępów Renaulta to się mylisz! Zwróć swą szanowną uwagę na Williamsa gdzie był na początku sezonu (zwłaszcza Bahrain) w stosunku do Reni a gdzie jest teraz? Renault rozwija się bardzo dobrze,faktem jest też to że i konkurencja nie śpi(cztery czołowe zespoły).A co do doścignięcia czołówki to przyjemy zobaczymy..: -))
17.04.2010 14:37
0
Nie wiem, ale wydaje mi się, że są szanse aby Robert jeszcze kilka razy stanął na Pudle w tym sezonie. Zobaczcie, sobie na sezon 2008 i miejsca zdobyte przez Alonso w ostatnich wyścigach - widzę pewną analogię i jednak pewien postęp w zespole Renault...
17.04.2010 14:38
0
Kolejne brawa dla Kubicy, szkoda już że Alonso nie jest na Pole position.
17.04.2010 14:39
0
Teraz doszło do tego ze slaby występ Force India jest uznawany za niespodzianke:) Ogólnie dobre kwalifikacje. Zaczyna sie jednak robic nieco monotonnie bo caly czas pole position zdobywa ktos z Red Bulla. Moze w Europie to sie zmieni. Co mnie zaskoczyło to nieco gorsza dyspozycja Hamiltona w Q3. Wydawal sie faworytem do zwyciestwa w kwalifikacjach. Ferrari dobrze. Mam nadzieje ze jutro Alonso utrze nosa Red Bullowi. Jesli chodzi o Renault to byly udane kwalifikacje. Petrov z odswiezonym bolidem zalapal sie do Q2. Wiadomo bylo ze w jego przypadku o finalową część czasowki będzie trudno. Niby brakowało troche do Mercedesa a tu mimo iz nadal troche straty jest do Kubica startuje przed Schumacherem, ktory po raz kolejny nie radzi sobie w Q3, bo tak trzeba to nazwac skoro startuje od począku sezonu pod koniec 10. Całkiem niezle tez Alguersuari i Barichello. Szykuje sie jutro niezly wyscig. Jesli by nie padało to Kubice ratuje tylko dobry start. Inaczej zakonczy wyscig pod koniec pierwszej 10. Ale jesli będzie padac co jest prawdopodobne to wszystko moze sie wywrocic. Ja mam nadzieje ze Kubica kolejny raz dobrze wystartuje.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się