Podczas organizowanego w tym roku GP Wielkiej Brytanii, kierowcy będą mieli okazję poznać nową wersję toru Silverstone.
Jednym z celów modernizacji jest poprawa atrakcyjności widowiska. „Pracowaliśmy bardzo blisko z kierowcami, aby upewnić się, że poprawiamy to, co Silverstone ma już do zaoferowania z ich punktu widzenia oraz z punktu widzenia obserwatorów” - zapewnił dyrektor zarządzający Richard Phillips.Nowe sekcje toru - zaakceptowane już przez FOM - nosić będą nazwę „Arena Complex”. Zmodyfikowany tor na którym odbędzie się tegoroczny wyścig jest o 760 metrów dłuższy od poprzedniej wersji, co wpłynie na czas okrążenia, wydłużając go o około cztery sekundy.
Prace nad nowym kompleksem są już zaawansowane. Pierwszy wyścig odbędzie się na nim na początku mają – z serią GT1. Weekend wyścigowy przed GP Wielkiej Brytanii rozpoczyna się 9 lipca.
11.02.2010 16:37
0
760 metrów więcej i tylko 4 sek wiecej na okrażeniu? to daje średnią prędkość 9na tym odcinku) 190m/s czyli dokłądnie 684 km/h :) Szybko będą śmigać.. chyba zrobili ładną prostą z górki :P
11.02.2010 16:39
0
taaa bolid jedzie 684 kmh bedzie moze zakret mniej a wiecej prostej
11.02.2010 16:40
0
gdyby było 14 sekund więcej wtedy średnia prędkość byłaby 195km... biorąc pod uwagę, ze niby zrobili nowe miejsca do wyprzedzania - mocne dohamowania, to i tak za dużo... jakiś niezły błąd jest :P
11.02.2010 16:40
0
tak moglbys sobie policzyc w statycznym przypadku... a tak w rzeczywistosci nie jest :-)
11.02.2010 16:41
0
prędkość kosmiczna wręcz
11.02.2010 16:42
0
A może to będzie 76 metrów więcej. ;-)
11.02.2010 16:44
0
Specjalnie dla Matwita zrobia dloga prosta z gorki, a nawierzchnie pokryja teflonem.
11.02.2010 16:46
0
A ja będę oryginalny i nie napiszę o tym błędzie. ^_^ Mam szczerą nadzieję, że ta zmiana spowoduje uatrakcyjnienie wyścigu, bo to jest jeden z nudniejszych torów, bo właściwie nic na nim ciekawego się nie działo.
11.02.2010 16:47
0
4. kempa007: jakoś nie rozumiem Cie xD Jak w statycznym przypadku? Fizyka i proste równianie matematyczne V=s/t nie działa w rzeczywistości? Kurde chyba musze rzucić te studia :P. Stawiam, ze jest tak jak napisał 6. zbyszek. Tor sie wydłużył raczej o 76m... to daje 68,4 km/h na tym dobudowanym odcinku.. Biorąc pod uwage, że to jest miejsce do wyprzedzania - jakiś ostry zakręt, wydaje się realne.
11.02.2010 16:48
0
8.krzysiek000: chyba ,że padało.
11.02.2010 16:48
0
Czyśby na Silverstone mieli zbudować przepaść? :) wtedy może bolidy faktycznie wyciągną 680km/h
11.02.2010 16:53
0
i rampę do tego:) kto nie przeskoczy kończy wyścig
11.02.2010 16:54
0
Po prostu zmienilo się więcej rzeczy niż tylko dodanie paru zakrętów, a łącznie daje to 700m więcej, czyli tor będzie jeszcze szybszy.
11.02.2010 16:54
0
może to nie jest w metrach bo to GB,tyko a calach albo stopach ?
11.02.2010 16:56
0
albo metrach kwadratowych :D
11.02.2010 16:58
0
Może chodziło o przebudowę odcinka o długości 760 metrów? Kurcze, nie po to zaglądam tylko tutaj, żeby być zmuszanym do szukania informacji na zagranicznych stronach...
11.02.2010 17:01
0
jest na f1.com. Kempa dobrze przetłumaczył. To oni się raczej pomylili :P "With the track length increasing from 5.140 to 5.900 kilometres, lap times are expected to rise to around 1m 23.13s, an increase of about four seconds."
11.02.2010 17:02
0
Super!
11.02.2010 17:05
0
12. Mailand -> no to może Adam Małysz się załapie na F1 (z całym szacunkiem)
11.02.2010 17:10
0
13. skalpel_amg: Czy jeszcze szybszy tor (mniej zakrętów) daje więcej okazji do wyprzedzania? No raczej nie, poza tym... jezeli tor bedzie miał 5900m, a jedno okrązenie bedzie sie jechało 1:23 (83s). Dalej to średnią prędkość na okrązeniu : 255km/h. Przypomnijmy, ze na monzy - najszybszym torze w F1 tyle własnie wynosi średnia prędkość okrążenia... Patrząc na mapę toru i wprowadzając zmiany na kliku zakrętach i porównując to z Monzą, nie widzę tej prędkości
11.02.2010 17:30
0
może, by lepiej zobrazować wam to podam przykład: jadą dwa samochody jeden przez miasto drugi obwodnicą, pierwszy jedzie dłużej mniej kilometrów, a drugi pomimo, że jedzie dłuższą drogą będzie szybciej po drugiej stronie miasta. Co do samej konfiguracji, byłaby świetna gdyby zamieniono zakręt farm na prostą.
11.02.2010 17:33
0
14. damiano261184 - ja stawiam na ŁOKCIE ;)
11.02.2010 18:05
0
Matwit chyba nie jest w stanie pojąć, że można zamienić np. trzy zakręty na dłuższą prostą i jeden zakręt.
11.02.2010 18:08
0
@matwit częściowo zgadzam się z Tobą, też od razu to zauważyłem, ze 760m więcej i tylko 4s dłuższy czas przejazdu? nieprawdopodobne ;) ale tak podaje f1.com... tylko jest jedna rzecz, o której nie pomyślałeś w swoich wyliczeniach - otóż do istniejącego toru nie jest dodawane 760m długości tylko TOR JEST PRZEBUDOWYWANY - więc podjąłeś błędne założenie na początku obliczeń odnosząc się do czasu toru w starej specyfikacji i po prostu dodając do niego długość i wyliczając różnicę w czasie dla tego jednego odcinka... a tymczasem w rzeczywistości tak jak pisał kempa jeden fragment toru zostanie zastąpiony innym - i odpada fragment pomiędzy Abbey a Brooklands - na Abbey (podwójny zakręt gdzie jedzie się ledwo 120km/h) bolidy skręcą w prawo i ominą zakręty Brigde (szybki bo 250km/h) i kompleks Priory-Brooklands (gdzie bolidy zwalniają do 80km/h!) tak więc odpada bardzo wolna sekcja toru (zależnie w którym miejscu Brooklands i w jaki sposób mają wjechać na starą część - być może odpadnie w ogóle najwolniejsza część toru i zostaną same szybkie sekcje) - dlatego Twoje obliczenia są błędne - tu nie nastąpiło "dołożenie" 760m toru tylko "podmianka" - i najwidoczniej podmieniono wolniejszą sekcję na dużo szybszą tworząc tor bez wolnych sekcji... ponoć średnia prędkość ma wynieść 252km/h zaś maksymalna 302km/h więc wszystko się zgadza i nie ma błędu w obliczeniach - tor się wydłuży znacznie (760m) zaś czas przejazdu już nie (tylko o 4s) na przyszłość radę bardziej przyłożyć się do studiów - inzynier to nie tylko koleś podstawiający dane do wzoru ale przede wszystkim człowiek analizujący i myślący logicznie ;)
11.02.2010 18:28
0
24.devious z całym szacunkiem gdyby wszyscy zrobili studia to kto by brytyjczykom tor przebudował potrzebni są ludzie po studiach i do łopaty a raczej maszyn tacy jak ja.
11.02.2010 19:07
0
Ciekawe w jakim miejscu przedluzali tor.
11.02.2010 19:08
0
24. devious. Ok, skoro tak, to teraz Silverstone będzie jednym z najszybszych torów. Przyjrzałem się teraz na komputerowej wizualizacji i rzeczywiście, średnio-szybka sekcja, została zastąpiona przez jedną prostą, trzy szybkie i dwa wolne zakręty... Z tego co podaje F1 na mapce starego toru, prędkości na zakrętach, których już nie będzie, przekraczały 200km/h (zakręt 12, 13, 14). Zastąpienie ich przez te prostą i 3 kolejne szybkie zakręty rzeczywiście wydłuży tor o te 760m. Ale czy czas okrążenia wzrośnie tylko o 4 sek? wydaje mi się, że przez te 2 wolne zakręty, kierowcy będą jechać dłużej. Szacuje na czasy w okolicach 1:27. być może się mylę, okaże się to po treningach na Silverstone. Patrząc na wizualizację, tor bardziej wydaje się znacznie bardziej"pokręcony" niż Monza (do której staram się porównać tor Silverstone), na której średnia prędkość jest taka, jaka podobno ma być na nowym Silverstone.
11.02.2010 22:37
0
matwit ma rację. Wstawiono zupełnie nową sekcję. Ta nowa sekcja nie wydaje się szybsza od wywalonej sekcji Bridge i połączono to dłuższą prostą. Wydaje się że średnia prędkość nie wzrośnie, najwyżej minimalnie, lecz nie do wartości porównywalnych z torem Monza.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się