WIADOMOŚCI

Robert Kubica oficjalnie w Renault
Robert Kubica oficjalnie w Renault
Zespół Renault F1 potwierdził oficjalnie, że Robert Kubica będzie ścigał się w barwach ekipy od sezonu 2010.
baner_rbr_v3.jpg
Renault określiła Polaka, jako jednego z najbardziej utalentowanych kierowców w Formule 1, który dowiódł swoich umiejętności wygrywając wyścig w Kanadzie i walcząc o mistrzowski tytuł w zeszłym sezonie.

"Jesteśmy bardzo podekscytowani zatrudniając Roberta w zespole Renault F1 Team od przyszłego roku" - powiedział Bob Bell. "Od debiutu w 2006 roku Robert był na naszym radarze jako jeden z najbardziej utalentowanych kierowców jego generacji, czego już dowiódł."

"Wspaniale jest mieć go w jednym z naszych samochód na przyszły sezon. Renault ma wysokie ambicje i wiarę na przyszłość dla zespołu, a czuję, że Robert może odegrać dużą rolę w ich wypełnianiu."

Robert Kubica także jest zadowolony z przejścia do Renault.

"Jestem bardzo zadowolony, że dołączę do Renault w sezonie 2010. Mam specjalne powiązania z tym zespołem, gdyż w 2005 wygrałem World Series by Renault.To dało mi szansę na test z zespołem w Barcelonie, który doprowadził do mojego debiutu w Formule 1."

"Dzielę z Renault mocną zwycięską mentalność i czuję się komfortowo z ich otwartą i przyjacielską atmosferą. Jestem bardzo umotywowany i optymistyczny, że wspólnie możemy być na czele stawki w przyszłym roku i miejmy nadzieję walczyć o mistrzowski tytuł."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

292 KOMENTARZY
avatar
morek154

07.10.2009 20:12

0

albo wieśniaka kontruktora skoczni


avatar
david9

07.10.2009 20:13

0

głód zwycięstwa i duch sportowy to jest w każdym teamie inaczej poco było by siedzieć w F1 i nie zgadzam sie że Renault różni sie pod tym względem od jakiegokolwiek innego zespołu więc dla mnie to żaden argument. Bardziej martwie sie o możliwości tego teamu czy zdołają wybudowac dobry bolid i będą w stanie ponownie walczyć o wysokie miejsca.


avatar
morek154

07.10.2009 20:15

0

ja sądze ze bez alonso to będzie zespół z konca stawki


avatar
david9

07.10.2009 20:17

0

Co do Rnault to zwątpiłem a ich potencjał w tym roku.. McLaren świetnie rozwinoł bolid, Ferrari także choć szkoda że dalej zaprzestali nad nim prac a Renault? Niby też sie rozwineli ale nie tak jak inne teamy skoro Alonso zdobywa tylko 26 punktów to chyba coś jest nie tak


avatar
niza

07.10.2009 20:19

0

Ja sądzę, że partnerem Kubicy w zespole będzie Kovalainen bądź Trulli (tak coś czuje, że któryś z nich wróci na starą miejscówkę). Chociaż życie płata tak różne figle i nie zdziwiłabym się jakby (o ironio!) Kubica jeździłby z Nickiem w 2010 roku


avatar
morek154

07.10.2009 20:21

0

kovallinen wyzywał bardzo na renault tak samo jak truli oni nie wrócą nigdy. Niech wezmą di grassiego


avatar
221

07.10.2009 20:22

0

Kubica podpisał roczny kontrakt z Renault i bardzo dobrze bo w sezonie 2011 morze spokojnie zmienić zespół na lepszy jeżeli Renault nie spełni jego oczekiwań . ja proponuje żeby Robert jeździł w zespole Heikki Kovalainenem. A co do koloru bolidu to proponował bym żółto-czarny . Pozdrawiam. Robert numer 1.


avatar
Diabelsky_74

07.10.2009 20:36

0

Ja bym chciał, żeby Reni udało się zmontować na tyle dobry bolid, aby Robert swoimi wynikami mógł wreszcie zamknąć "dzioby" niektórym redaktorkom z planet-f1 :D


avatar
Antoni

07.10.2009 20:44

0

145. Diabelsky_74 - dopuki Robert będzie dobry, doputy będą pyszczyć.


avatar
MARTINWTCC

07.10.2009 20:51

0

renault to raczej zły wybór lepsza toyota


avatar
gucioF1

07.10.2009 20:52

0

Co do wyboru Roberta to jest to jego wybór a nie nasz i nie ma co się kłócić czy wybrał dobrze czy źle. On sam wie lepiej i jestem pewien że wybrał najlepszą z możliwych opcji. Pozostaje mieć tylko nadzieję że Renault zbuduje Robertowi konkurencyjny bolid którym będzie zdobywał często podium i walczył o jak najwyższe miejsca w sezonie 2010. Niecałe 6 miesięcy i się przekonamy czy Renault zbudował bolid godny mistrza. pozdrawiam ;)


avatar
wit74

07.10.2009 20:54

0

136. kacperboss Jedna tylko żecz co do inżynierów. Nie wiem czy pamiętasz w jakim tempie Reno skopiowało podwójny dyfuzor od Brawna (chyba najwcześniej z Makiem). Poza tym nie wiadomo jak podeszli do tego sezonu w obliczu niejasnych przepisów na początku roku ( chodzi właśnie o dyfuzor) i sześciu zwycięstw Butona. Było o co walczyć po takim początku?.Wiem że to tylko gdybanie, ale bardzo prawdopodobne że są bardzo zaawansowani w budowie bolidu na przyszły rok. Co do Toyoty to rzeczywiście prezentują się trochę lepiej w tym roku, chociaż ich inżynierowie często nie wiedzieli dlaczego bolid jest np bdb w kwalifikacjach a w wyścigu już nie. A Williams też niby lepszy, ale na przyszły sezon jeszcze nie wybrali jednostki napędowej i jak tu można myśleć o zlepianiu konstrukcji na następny sezon. No i jak?, widać lepszą opcję dla Roberta jeśli Mak i Ferrari nie wchodzą w grę?


avatar
masaj

07.10.2009 20:57

0

144. 221 Skąd takie info, że podpisał roczny kontrakt?


avatar
ris

07.10.2009 20:59

0

147. MARTINWTCC - dzisiejsza wypowiedż Howetta który powiedział, że choć rezultaty osiągane na torze odgrywają ogromną rolę, ważniejsza dla zarządu Toyoty jest kondycja finansowa firmy oraz wizerunek Formuły 1. To będą podstawy do decyzji o pozostaniu lub odejściu z F1. - -->>> dalej twierdzisz , że lepsza Toyota ???


avatar
kacperboss

07.10.2009 21:03

0

@149 Inżynierowie mieli okazje wykazać się jeszcze w poprzednich sezonach, ok końcówka sezonu 2008 była niezła, ale początek słaby, nie da sie wygrać mistrzostw mając dobry samochód tylko na kilka wyścigów.


avatar
wit74

07.10.2009 21:12

0

Wiara czyni cuda i na razie tego się trzymajmy bo za mało wiemy co do obsady inżynierskiej Reno na przyszły sezon. Pozdrawiam kacperboss.


avatar
rafekf1

07.10.2009 21:26

0

128 @ skidemarks ...... ale teraz zabłysnąłeś ciętą ripostą !!! ..... panie urodziwy!!


avatar
antos05

07.10.2009 21:30

0

128. skidmarks tak tak tez zwróciłem uwagę na ten żenujący post.Ty pewnie "model" jesteś bez prawa jazdy.


avatar
rafekf1

07.10.2009 21:30

0

131 @ wit74 .... Jakoś mam przeczucie, w sumie nie wiem czym podparte ale mam, że .... masz rację!! ;) Oby tak było. Chociaż nie ukrywam, że Toyota wydawała mi się lepszą opcją.


avatar
gustavof199

07.10.2009 21:42

0

Im słabiej Renault będzie się spisywało w 2 ostatnich wyścigach to tym lepiej dla Roberta, bo to oznacza że Renault koncentruje wszystkie siły na 2010 rok.


avatar
rafekf1

07.10.2009 21:52

0

151 @ ris .... Właśnie przeczytałem tę wypowiedź Howetta .... zatkało mnie chwilowo!! Co za duch walki, rywalizacji i współzawodnictwa!! Chyba jednak Renault okaże się lepszym wyborem. Oby. Ale wyczytałem też wypowiedź eksperta Wirtualnej Polski, nijakiego W. Zientarskiego, że ten wybór jest bee!! ;)


avatar
leo_

07.10.2009 21:57

0

Obyś wit74 miał rację, i myślę , zę coś w tym jest, że konstrukcja bolidu renault na szeon 2010 jest juz mocno zaawansowana. Wierzę bowiem , że Robert wybrał Renault na podstawie danych , których my niestety do końca nie znamy, i wierzę, że był to najlepszy z mozliwych obecnie wyborów. Mam nadzieję, że ta wiedza oraz intuicja Roberta, która go do tej pory nie zawodziła, dobrze prognozują na przyszłość.


avatar
ris

07.10.2009 22:00

0

158. rafekf1 - korporacyjny duch walki prawda ? ;-) a po moim wpisie niektórzy dalej piszą że Toyota by była lepsza ( tak chyba na wyczucie piszą ;-) A co do W. Zientarskiego - dajcie chłopu spokój to jest starszy pan i wiedzę ma jak byłem szczylem to sporo się dowiedziałem jak prowadził program motoryzacyjny. Swoją drogą w studio nie ma wielu możliwości musi załatwić wszystkie sprsawy ( nagrody itp) ważne żeby komentatorzy byli profesionalni i zorientowani w sytuacji trochę wcześniej niż wszyscy oglądacze ;-)


avatar
tomspoon

07.10.2009 22:01

0

Wiecie co? Jakos zupełnie inaczej mi się wchodzi na stronę "naszego" nowego Teamu Renault. Nigdy nie potrafiłem się utożsamić z BMW, zespołem, ideą... Trochę jakbym zawsze był nieproszonym gosciem... Ale mam wrażenie, że do renufki jest znacznie łatwiej się "przekonać" Gratulacje dla Roberta. I z nadzieją czekam na nowy sezon...


avatar
masaj

07.10.2009 22:01

0

Howett się zachowuje jakby codziennie miał robione pranie mózgu - to nie pierwsza taka sytuacja.


avatar
leo_

07.10.2009 22:09

0

Może i bym wolał Toyotę z pewnych wzgledów, ale sądząc po wypowiedzi Howetta, to chyba dobrze , że Robert jej nie wybrał. Może dobrym wyborem byłby też BGP, ale z drugiej strony robi się to niemiecki zespół i , z wiadomych względów (patrz BMW) nie byłby dobry dla Roberta. Zresztą , ciekaw jestem czy w ogóle były jakieś rozmowy Roberta z tym zespołem. Dla mnie osobiście, dość ciekawym wydawał się Williams z intrygującym KERSem z kołem zamachowym, ale byc może m.in z tych właśnie względów nie został on wybrany przez Polaka. Pozostał więc Renault z Robertem na poładzie, którym obu gorąco życzę sukcesów w przyszłym roku.


avatar
rafekf1

07.10.2009 22:10

0

160 @ ris .... O tym czy Toyota lepsza, czy nie przekonamy się za parę miesięcy. Ja osobiście patrzyłem przez pryzmat tegorocznych wyników tłumacząc sobie e ten sposób, że azjaci mają super bolid tylko kierowcy tak nie bardzo. Może coś w tym jest .... ale z takim podejściem, to sorry!! Jeśli chodzi o Zientarskiego, to się z tym zgadzam. Jego programy motoryzacyjne były naprawdę dobre. Teraz być może zginęły w tłumie Top Gear-ów, Automaniaków, Fift Gear-ów i innych tym podobnych ale kiedyś fajnie się je oglądało. Tylko mógł na tym poprzestać. Najbardziej wkurza mnie to, że się lancuje na nie wiadomo jakiego eksperta, którym tak na prawdę nie jest. Mikołaj Sokół, Cezary Gutowski .... to rozumiem!! Pozdr.


avatar
ris

07.10.2009 22:23

0

164. rafekf1 - Toyota nie jest zła ale skoro znów wraca temat zostać czy nie zostać , to szkoda czasu sobie nimi zaprzątac głowy. A co do komentatorów ------->>> M. Sokół --->>> WRÓĆ.


avatar
BMWbmw

07.10.2009 22:24

0

Reno podpisało kontrakt z rosyjską firmą MegaFon która będzie już ich sponsorować od przyszłego GP. Logo firmy ma być na nosie bolidu oraz na podłodze i kombinezonach. Tak więc Reno odzyskuje zaufanie :)


avatar
david9

07.10.2009 22:28

0

Wszelki optymizm jaki płynie z postawy Renault w sezonie 2010 to czyste spekuacje ( kwestia silnika i zakaz tankowania w przyszłym sezonie itd. swoja drogą silniki te i tak ustępują jednostkom Mercedesa więc Renaul nie będzie miało żadnej przewago pod tym względem na zespołami używającymi motorów Mercedesa). Pesymizm co do Renault to poprostu fakty: problemy finansowo-kadrowe, kiepskie konstrukcje z których nawet Alonso nie był w stanie za wiele wyciągnąc. Pozostaje liczyc na poprawe i mocną forme w następnym roku. Wole sie mile zaskoczyć niż nie potrzebnie nakręcać a potem rozczarowac ( chyba obecny sezon z BMW to pokazał)


avatar
kuba1808

07.10.2009 22:30

0

Nie zapominajmy, że Toyota dysponuje jednym z najgorszych silników w stawce (skoro Williams woli ryzykować Crosswortha nie znając szczegółów spalania i niezawodności). Poza tym w całej swojej historii nawet nie zbliżyli się do majstra, pomimo sporych nakładów i innowacyjnej technologii. Zarówno Toyota jak i Renault mają swoje dobre i złe strony, wydaje mi się jednak, że Robert postąpił słusznie. Poza tym Renault to już namiastka prestiżu, marka znana wszystkim fanom. A'propo komentatorów - ktoś wie, czy za rok Polsat postanowi wyjeżdżać, czy dalej będą oszczędzać i komentować z studia? I do kiedy Polsat ma wyłączność na F1?


avatar
jar188

07.10.2009 22:33

0

Mam nadzieję, że oprócz zatrudnienia Roberta Team Renault postara się również o zatrudnienie przynajmniej kilku nowych osób, w tym być może jakiegoś młodego obiecującego inżyniera od areo (patrz FI) który pomoże przy konstruowaniu nowego bolidu, wniesie "swoistego rodzaju świeżość do zespołu" (jak powiedział kiedyś znajomy na rozmowie kwalifikacyjnej) ;), inaczej obawiam się , że znowu będą jeździć w środku stawki, czasem bliżej początku a czasem bliżej końca stawki, czas pokaże.


avatar
ris

07.10.2009 22:36

0

168. kuba1808- Polsat ma prawdopodobnie prawa do 2010 chyba że przedłużyli.


avatar
jar188

07.10.2009 22:38

0

167. david9, Zgodnie z zapowiedziami silniki Mercedesa mają być "dostosowane" do reszty stawki, więc tego bym się nie obawiał. Podejrzewam również, że zespoły rozpoczną intensywne zakazane prace nad silnikami tak aby jeszcze bardziej zminimalizować ich zużycie (chociaż Renault stoi tu w najgorszej sytuacji ), więc które silniki będą najlepsze to się dopiero okaże.


avatar
ris

07.10.2009 22:40

0

169. jar188- coś się tak pesymistycznie nastawił ? ;-) Może coś im się uda sesownego stworzyć. Jedynie czego się boję to fakt, ze SF obecnie nic nowego nie montuje więc możliwe iż coś już mają zaplanowane na przyszły sezon a teraz nie chcą pokazać żyby im nie skopiowali ;-)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu