Litespeed, zespół Formuły 3 ogłosił dzisiaj, że w związku z wprowadzeniem możliwości startów stajniom niskobudżetowym, zamierza ubiegać się o miejsce w Formule 1 w sezonie 2010.
Zespół połączył siły z firmą MGI, której dyrektorem zarządzającym jest były dyrektor techniczny zespołu Spyker (Force India) Mike Gascoyne.Szef zespołu Litespeed, Nino Judge przyznał, że nie jest jeszcze nawet pewny czy nowe zasady będą de facto obowiązywały w sezonie 2010 jednak jest przekonany, że to najlepszy moment na wejście do świata F1.
„Nie wiemy jeszcze czy zasady dotyczące zespołów niskobudżetowych zostaną zmienione, i oczywiście nie wiem czy nasza aplikacja zostanie przyjęta” mówił Judge.
„Ograniczone budżety mogą zostać całkiem odrzucone. Najważniejsze jest to, że nie ma zbyt wiele czasu na projekt, aby stanąć na starcie w 2010 roku i musimy podjąć pewne ryzyko w celu zmaksymalizowania czasu przygotowań.”
Wszystkie zespoły chcące wziąć udział w przyszłorocznych mistrzostwach mają czas do 29 maja 2009 na złożenie stosownego wniosku. 12 czerwca FIA opublikuje listę startową na przyszły sezon składającą się z maksymalnie 13 zespołów.
14.05.2009 23:39
0
Kurde blaszka kolejny chętny. Nastawiony na malusie budżety. Jak tak dalej bedą przybywać a żaden z fabrycznych teamów nie odejdzie to bedzie trzeba rozgrywać przed kwalifikacje jak w dawniejszych czasach Mansela Senny Prosta. Ale sie porobiło przed startem tego sezonu zapowiadało sie że nie bedzie nawet 10 zespołów. Powalający kontrast.
15.05.2009 00:36
0
Nie no, tak nie może być. F1 zawsze była najdroższa, najszybssza, najlepsza, najbardziej zaawansowana technologicznie, dostępna dla elit. A teraz chcą z niej zrobić "pospolite" wyścigi.
15.05.2009 00:43
0
nie ma to jak chwytliwa nazwa w obliczu sytuacji ale ciekawe, czy przewaza wspolnie z USF1 i Lola rzuconego na szale Ferrari, heh. Nikt jeszcze nie wspomnial, ze podobno Zientarski bedzie szefem nowego Polsat F1 ProTeam.
15.05.2009 01:17
0
jak to powiedział Bernie? "Jeśli przykładasz mi pistolet do głowy, miej pewność, że jest naładowany" USA to teraz priorytetowy rynek dla F1, dlatego chce przekonać jak najwięcej potencjalnych inwestorów, że za "parę dolców" można zrobić zespół osiągający sukcesy w F1. Pewnie wyzłoci im dupy na kasie, ale na razie w świat idzie przekaz: "Formula 1 jest dla każdego - startujcie i wygrywajcie"
15.05.2009 07:37
0
Jeszcze kilka takich zmian cięcia kosztów i może zobaczymy Lego F1 TeaM :)
15.05.2009 07:43
0
Robert dobrze wiedział kiedy założyć swój team kartingowy, może i on wkrótce zgłosi chęć wystawienia swojego zespołu w "elitarnej" F1 ;-)))
15.05.2009 08:43
0
a może zrobim zrzute i samiu wejdziemy do padoku F1?
15.05.2009 09:27
0
bedzie fajowsko, wejda byle kraje ukladu warszawskiego do f1, np.: ruskuju maszinku, syrenka mercedes, egeszege ferrari, dacia reno, aaa naaase pepickee wozidelkooo adno osoboweee itd. bo FIA widzi tam klientow.... a tak na powaznie to tylko czekac na dobre info z londynu, kurcze musza sie dogadac!!!!!
15.05.2009 09:53
0
Ciekawe kiedy jakis team z kartingu bedzie chciał do F1 wbić. Z tych potencjalnych nowych teamów to najchętniej bym Lole chciał zobaczyć - ma tradycje wyścigowe, również w F1 a takce Le Mans. Szczerze mówiąc trochę dziwie się ludziom, którzy "Wycierają sobie gębę" Lolą - chyba nie mają pojęcia o czym mówią. Taka mała dygresja ;) The Great Polsat Family F1 Team haha ;)
15.05.2009 10:01
0
Świetnie podsumował nowe przepisy Piero Ferrari -"To jak piłka nożna. We Włoszech mamy Inter Mediolan, który wygrywa i wydaje dużo pieniędzy na najlepszych graczy. Ale w Serie A są też drużyny takie jak Catania, które nie mają pieniędzy. Więc możemy im powiedzieć 'możecie grać w dwunastu' a Interowi 'musicie grać w dziewięciu'? To byłoby nie fair"- dwuklasowość w F1 przecież to nie ma najmniejszego sensu. Fakt tak jak napisał @ewerti jak tak dalej pójdzie ograniczenie budżetów to w 2011 co mamy wydać na piwo zrobimy ściepę i założymy swój Team:) P.S. Zauważyliście że BMW nie dołączyło się do protestów zespołów.
15.05.2009 10:36
0
jak tak dalej pójdzie to zrobią w F1 ekstraklasę i drugą ligę, ekstraklasa będzie jeździła w niedzielę, a drugoligowcy w sobotę. Na koniec sezonu dwa ostatnie teamy z ekstraklasy spadają do drugiej ligi, a dwa pierwsze z drugiej mają awans. ;))
15.05.2009 11:13
0
dla nich jest F2....
15.05.2009 12:06
0
Paranoja, co to za zespoły? F1 powinna być tylko dla najlepszych i najbogatszych... Rozwój, technika, kierowcy to wszystko zawsze na wysokim poziomie stało, a teraz co? Litespeed? Są na te posady jakieś wybory? Czy Bernie z Maxem do końca będą tam siedzieć? Jeżeli tak to życze im szybkiego końca. Psuć taki ciekawy sport... Kurcze no, sam Bernie kiedyś wentylator zamontował do bolidu a teraz ogranicza budżet, co się z nim stało :(
15.05.2009 12:31
0
Super. oran widać, że się nie znasz. F1 powinna być dla tych co mają najlepsze bolidy, a nie tacy co mają najwięcej forsy. Taki bobek jak Toyota gówno osiągnęła a mają jeden z największych budżetów.
15.05.2009 12:36
0
Komedia... szkoda F1.
15.05.2009 13:30
0
@14 Bluźnisz. F1 zawsze było dla najbogatszych. Dzięki temu mogli rozwijać najbardziej zaawansowane technologie. Od czasu wprowadzania obostrzeń( zamrozone silniki i inne ograniczenie) to powoli się zmienia i kasa już nie gra takiej roli. I według mnie to jest złe. Bo F1 zawsze polegała na wyścigu technologicznym a te ograniczenia tylko to hamują i najzwyklej na świecie F1 staje się pospolita. FIA i Bernie tłumaczą to potzrebą oszczędzania. Tylko po co skoro Ferrari, BMW, Renault, Red Bull, McLaren nie chcą oszczędzać. One chcą inwestować i iść do przodu w tym wyścigu technologicznym. I niech tak zostanie bo ja chcę oglądać elitarną F1, nie pospolitą.
15.05.2009 14:52
0
To bardzo dobrze, że aż tyle potencjalnych ekip chce wejśc do F1. Jest w czym wybierac, a dzięki temu na pewno znajdą się teamy, które przetrwają więcej niż jeden sezon. Nie chcemy przecież kolejnej Loli z 1997 roku (mam nadzieje, że tym razem im się powiedzie). Kto wie, może FIA powiększy liczbę zespołów w stawce i będziemy mieli przedkwalifikacje?
15.05.2009 17:09
0
20 zespołów, 40 kierowców... coś przeludnienie może być. A jak będzie przeludnienie to wprowadzą prekwalifikacje. A jak wprowadza to nowi i tak odpadną... Obłęd
15.05.2009 17:20
0
@Skoczek130 tęsknię za czasami kiedy w wyścigu startowało 26 kierowców oraz za dawną formą kwalifikacji. Co do Loli z 1997r. to smutna historia. Zapowiadali wielki powrót i nic z tego nie wyszło. Może teraz im się uda.
31.01.2010 18:18
0
myslalem ze to trampki
31.01.2010 18:29
0
i od razu RUSSIA na kasku...
31.01.2010 18:34
0
no to jeszcze z Rosją sojusz podpisać i będziemy ustawieni .........p żarcik
31.01.2010 18:38
0
może teraz gazu nam nie zkręcą :)
31.01.2010 18:42
0
szczerze mowiac, troche przerazajacy ten usmiech:D
31.01.2010 18:46
0
A może instalację sekwencyjną na gaz do renówek?! :))
31.01.2010 18:46
0
nieeee no bez kituuu,te buty,fuuuuuj!!!Jak reprezentacja panczenistów NRD z 1971r. tylko łyżwy odkręcili!
31.01.2010 18:47
0
Renault na gaz :PP
31.01.2010 18:57
0
Fajnie mamy, jak nie niemiec to rusek :D
31.01.2010 18:59
0
a co?wolisz chińczyka? :D
31.01.2010 19:11
0
Ja chciałbym Kobayashi'ego lub Sutila obok Roberta.
01.02.2010 09:09
0
ale ma oko podbite
02.02.2010 13:34
0
wg mnie to ruska Renault wzielo z przyczyn czysto marketingowych. Rosjanin w zespole pewnie przyciągnie jakiegos mulitmiliardera z CCCP i i na tym zespół zarobi a to przecierz jest dla nich najważniejsze
05.02.2010 21:38
0
kask kubicy wpełni współgra z barwami klubowymi a petrov jakby chciał tu pokazac swoją odmiennośc...
05.02.2010 21:44
0
dobrze to wróży tylko jednemu z nich... zgadnijcie komu?
09.02.2010 16:44
0
By umył te żółte zęmby :D xD ale on brzydki:D
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się