WIADOMOŚCI

  • 18.04.2009
  • 20827
Vettel zdobywa pole position przed GP Chin
Vettel zdobywa pole position przed GP Chin
Podczas dzisiejszych kwalifikacji najszybszym kierowcą na torze był Sebastian Vettel. Młody Niemiec w jutrzejszym wyścigu po raz drugi w karierze wyruszy z pierwszego pola startowego. Drugi był Fernando Alonso, a trzeci Mark Webber.
baner_rbr_v3.jpg
Pierwsza sesja kwalifikacyjna trwała 20 minut. W tej części najszybszy okazał się być Jenson Button z czasem 1:35.533. Za nim znalazł się jego kolega z zespołu, Rubens Barrichello. Dwójka kierowców Brawn GP wyprzedziła Marka Webbera, który miał trzeci czas. Dopiero 18 czas – 1:36.966 uzyskał Robert Kubica, który po raz pierwszy w karierze w Formule 1 nie przeszedł pierwszej części kwalifikacji. Polak był szybszy jedynie od dwójki kierowców Force India, którzy podobnie jak w poprzednim sezonie solidarnie okupują dwa ostatnie miejsca. Do Q2 nie weszli także Nelson Piquet i Sebatien Bourdais.

W drugiej, 15 minutowej sesji najszybszy był Sebastian Vettel, a także Mark Webber, kierowcy Red Bulla wyprzedzili dwójkę kierowców Brawn GP. Do trzeciej, ostatniej sesji kwalifikacji nie zdołali awansować: Kazuki Nakajima, Felipe Massa, Heikki Kovalainen, Nick Heidfeld i Timo Glock, który zostanie cofnięty o 5 miejsc na starcie – jest to związane z wymianą skrzyni biegów w bolidzie Niemca.

Trzecia, najkrótsza sesja kwalifikacyjna przyniosła finałowe rozstrzygnięcia. Zespół Red Bull przerwał dominację zespołu Brawn GP – Sebastian Vettel z czasem 1:36.184 wyprzedził Fernando Alonso, Hiszpan był wolniejszy o około 0,2 sekundy. Trzeci czas należy do Marka Webbera. Tym razem dwójka kierowców Brawn GP wyruszy do wyścigu z 2 i 3 linii – 4 czas uzyskał Rubens Barrichello, a 5 zwycięzca dwóch pierwszych wyścigów w sezonie, Jenson Button. Za Brytyjczykiem znaleźli się jeszcze Jarno Trulli z Toyoty, Nico Rosberg z Williamsa, a także jedyny przedstawiciel Ferrari w Q3 – Kimi Raikkonen. Najwolniejsi w tej części kwalifikacji byli Lewis Hamilton i Sebastian Buemi.

Pogoda nie przeszkadzała dziś kierowcom – nie padał deszcz, temperatura powietrza wynosiła około 24 stopnie Celsjusza, podczas gdy temperatura toru była wyższa o około 14 stopni.

Wyścig o Grand Prix Chin rozpocznie się o godzinie 9:00 czasu polskiego.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Sebastian Vettel Red Bull 1:36.184
2 es Fernando Alonso Renault 1:36.381
3 au Mark Webber Red Bull 1:36.466
4 br Rubens Barrichello Brawn GP 1:36.493
5 gb Jenson Button Brawn GP 1:36.532
6 it Jarno Trulli Toyota 1:36.835
7 de Nico Rosberg Williams 1:37.397
8 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:38.089
9 gb Lewis Hamilton McLaren 1:38.595
10 ch Sebastien Buemi 1:39.321
11 de Nick Heidfeld BMW Sauber 1:35.975
12 fi Heikki Kovalainen McLaren 1:36.032
13 br Felipe Massa Ferrari 1:36.033
14 de Timo Glock Toyota 1:36.066
15 jp Kazuki Nakajima Williams 1:36.193
16 fr Sebastien Bourdais 1:36.906
17 br Nelson Piquet Jr Renault 1:36.908
18 pl Robert Kubica BMW Sauber 1:36.966
19 de Adrian Sutil Force India 1:37.669
20 it Giancarlo Fisichella Force India 1:37.672

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

241 KOMENTARZY
avatar
Raven89

18.04.2009 09:48

0

Wiedziałem,że ten debil koletz tu wróci...olewajmy go.Dzisiejsza postawa BMW w kwalifikacjach pokazała,że ten zespół musi nabrać jeszcze doświadczenia.Zemściła się na nich strategia wyjazdu w ostatnim momencie - rok temu to przechodziło ale teraz stawka jest tak wyrównana,że najmniejszy błąd kosztuje.Myślę,że gdyby Robert rozpoczął kolejne kółko,to opony sprawowały by się lepiej i zakwalifikowałby się do Q2 a potem do Q3.Natomiast Heidfeld jak zwykle słabo - przegrał nawer z Buemim.Dla tak doświadczonego kierowcy to jak policzek.Myślę,że jest na wylocie i w przyszłym sezonie już go nie będzie w BMW.Kolejnym błędem teamu z Hinwil jest zaspanie z dyfuzorem.Widzieliśmy,że prototypy zamontowane w bolidach Hamiltona i Alonso przyniosły efekty w postaci dużo lepszej postawy tych kierowców.Ogólnie trzeba liczyć na 3 rzeczy: dobrą strategię,uniknięcie zamieszania na starcie i równą jazdę(o którą jestem spokojny).Mam nadzieję,że gdy Robert objedzie Nicka w tym wyścigu,to Theissenowi wreszcie otworzą się oczy.Jeśli chodzi o inne zespoły to słowa uznania dla Red Bulla.Nie mają ani podwójnych dyfuzorów ani KERSu,a jeżdżą po prostu świetnie.Jeśli dobrze wpasują dyfuzor w auto,to mogą być najlepsi.Mimo wszystko w wyścigu stawiam jednak na Brawn GP.


avatar
Xellos

18.04.2009 09:49

0

Renault ale zagrało...najpierw jęczeli, że zanim wprowadzą dyfuzor to minie czasu i koszta i bla bla bla...a teraz jako pierwsi go wkładają buhahahah BMW jest daleko w tyle, prawdziwa perełka to Red Bull...jak do niego wstawia dyfuzor to Brawny zostaną w tyle.


avatar
kubakinia

18.04.2009 09:49

0

błąd Kubicy w Q1 - sam o tym powiedział. Czyli nie wiadomo, co by było w Q2. Jak by tam mu poszło dobrze, to ciekawe jakie by były komentarze.


avatar
dziki2006

18.04.2009 09:50

0

No tak dalej być nie może!!, ludziska dawajta skrzykniemy się i założymy pierwszy polski zespół f1, potem zatrudnimy Robsona i pokażemy głupkom z BMW jak się wykorzystuje potencjał takiego kierowcy.. ja jestem mechanikiem więc zostanę inżynierem wyścigowym, a do kapitału zespołu wrzucam pierwszą stówkę;))) JEST JESZCZE KTOŚ CHĘTNY?


avatar
saint77

18.04.2009 09:51

0

61. Bmw_Sauber_fan: masz rację, Robert mówił o swoim błędzie w tym, że nie podpisał kontraktu z Renault na ten sezon jaki mu "cicho" proponowali. Gdyby to zrobił to walczyłby o najwyższe lokaty. Daj spokój, BMW jest i było cienkie, gdyby nie Kubica to niewiele by osiągnęli a oni nawet tego nie potrafią docenić tylko eksperymentują z czymś, co jest skazane na niepowodzenie (KERS przez cały piątek). Na GP Hiszpanii ma mieć Robert ZUPEŁNIE NOWY BOLID z KERS, więc nie sądzę, aby te testy były konieczne. To nie były TESTY tylko EKSPERYMENTY na Kubicy i widać to gołym okiem. Testuje się coś, co się chce wprowadzić a nie tylko popatrzeć ja działa, a przynajmniej nie w tej sytuacji gdy za 2 wyścigi będzie miał zupełnie nowy bolid. Szkoda..... Robert w BMW nie powinien zostawać, może zmieni zdanie po tym sezonie, kiedy okaże się że z trudem zmieści się pod koniec 10-ki...


avatar
hot dog

18.04.2009 09:51

0

71. Raven89 to tylko potwierdza ze w BMW sa sami laicy skoro nie fabryczny zespol RED BULL buduje bolid na takim poziomie bez slynnego Alberta bez slynnej niemieckiej "precyzji" bez ogromnych pieniedzy...


avatar
sielski

18.04.2009 09:51

0

WYPOWIEDZ ROBERTA ZARAZ PO Q : Nasze tempo i osiągi nie są tak złe jak wskazują na to wyniki kwalifikacji, ale są też najlepsze, ogólnie mamy duże problemy na tym torze." - powiedział dla brytyjskiej telewizji BBC tuż po zakończeniu czasówki Polak. "Było ciężko. Miałem trochę problemów z miękkimi oponami, dodatkowo popełniłem błąd podczas hamowania do 12 zakrętu i straciłem tam dość dużo czasu, dlatego jest jak jest." - skonkludował krótko swój występ Kubica. Czy mi sie wydaje czy on sie tego spodziewał ze nie bedzie dobrze... mam wrazenie ze czeka juz na te nowy bolid i dyfuzory.... wogole nie zdenerwowany ...nic!


avatar
dick777

18.04.2009 09:53

0

dziki2006, dołączam się.


avatar
chlebak

18.04.2009 09:53

0

Xellos : Red bulle nie mogą skopiować dyfuzora w trakcie sezonu Maja calkiem inną konfiguracje podwozia inna idea .


avatar
Raven89

18.04.2009 09:55

0

kubakinia: Błąd nie wykluczył Roberta z rywalizacji.Zrobił to brak czasu na drugie okrążenie,na którym miękkie opony pracowałyby o wiele lepiej.Strategia powinna być taka: start na oparach i super miękkiej mieszance,po czym szybki zjazd i zalanie bolidu pod korek.Nie widzę innej opcji,która by dała szansę na punkty.Nie podniecajmy się Alonso - on,Webber i Vettel prawdopodobnie także mają prawie puste baki(co udowodni informacja o masie samochodów).Brawn GP faworytem,bo zapewne znowu mocniej dotankowali,niż konkurencja i jutro będzie jak w Malezji.Kilka kółek więcej od przeciwników i prowadzenie w wyścigu.


avatar
chlebak

18.04.2009 09:55

0

dziki2006 : lepiej furmankę sobie zaprojektuj , zainstaluj dyfuzor i patrz czy koń szybciej ciągnie wóz z dyfuzorem czy bez .


avatar
krz08

18.04.2009 09:55

0

a przed sezonem dr Mario mówił że tego roczny bolid da im mistrzostwo


avatar
koletz

18.04.2009 09:55

0

raven89 jest tutaj expertem trzeba mu wierzyc.


avatar
kamil7671

18.04.2009 09:56

0

Zrozumcie tez, ze Kub nie jest az taki dobry jak to sie mowi, spojrzcie na Vettela, w poprzednim sezonie zdobywal punkty, teraz majac w miare dobry bolid, ma P1, a Webber P, on jest nisamowity i wyjezdzal na to na 2-3 minuty przed koncem sesji...dla mnie kandydat na mistzra, teraz wiem, czemu Bernie Ecclestone mowil, ze Ferrari popelnilo duzy blad nie zatrudniajac Vettela...


avatar
adhami

18.04.2009 09:57

0

BardzoMarnyWóz tyle w temacie


avatar
kondzio

18.04.2009 09:58

0

A przypominają mi się słowa Heidfielda: "Jestem gotów walczyć o mistrzostwo" :)


avatar
leo_

18.04.2009 09:58

0

Tak się zastanawiam, czy BGP coś nie kombinuje, skoro w Q2 aż taka duża strata do RedBulla - 0,4 sek. To jest nie normalne.


avatar
Cwirs

18.04.2009 09:59

0

Ja mam kolege ktory jest flegmatykiem wsrod flegmatykow, moglby zmieniac opony w pit stopie


avatar
chlebak

18.04.2009 10:00

0

JAk Vettel jest dobry to sam powiedział w australii tuż po kolizji z kubicą. Jakoś nie zauwazyłem specjalnych jego wyczynów nie licząc fuksa na monzy Oczywiście KUB miał tez fuksa w kanadzie (nawet podwójnego:):)


avatar
ryba17

18.04.2009 10:00

0

kamil7671 Taak? To dlaczego w końcówce zeszłego sezonu i w tym sezonie w Australii wyciskał z tego bolidu więcej niż maksimum osiągów?


avatar
koletz

18.04.2009 10:01

0

@kamil7671 zgadzam sie w 100%. Kubiva miewa przeblyski ale niczym wyjatkowym nie jest.Wyjatkowy to byl dla mnie Schumacher, Tod i Brown.Ci ludzie potrafili razem stworzyc maszyne do wygrywania.A Kubica siada do auta i sie obraza.To do dupy, tamto zle, tutaj wolno.Ten czlowiek nie potrafi przekazac inzynierowo co dokladnie dzieje sie z autem.To jest malkontent i moze bylo by lepiej gdyby sobie do Raylly poszedl.


avatar
Xellos

18.04.2009 10:01

0

79. chlebak , z tego co mówili w Polsacie to właśnie ich konstruktor nie przyjechał do Chin by pracować nad dyfuzorem, chyba że źle zrozumiałem...albo coś przekręciłem.


avatar
Bonano

18.04.2009 10:02

0

Cieszy mię ten rym: BMW mądre po szkodzie: lecz jeśli prawda i z tego nas zbodzie, nową przypowieść BMW sobie kupi, że i przed szkodą, i po szkodzie jest głupie.


avatar
dziki2006

18.04.2009 10:02

0

81. chlebak: ze swoim podejściem to się nie nadasz nawet do noszenia zużytych opon, a moja furmanka ścignęłaby bmw nawet i bez konia:)


avatar
ryba17

18.04.2009 10:03

0

koletz malkontent to jesteś ty bo nie potarafisz przeboleć ,że Pan "QN" dostaje regularnie po dupie od KUB.


avatar
kamil7671

18.04.2009 10:04

0

w koncowce zeszlego sezonu? gdzie? Japonia? ten zaje***ty fuks? Chiny? nie wszedl do Q3, Brazylia? wiemy jak sie skonczylo...Singapur? dupa, Włochy? bez deszczu bylby moze w osemce...w tym roku Australia? moze w kwalifikacjach pojechal niezle, ale wyscig? gdyby nie ten safety car, to Kubica mialby strate co majmniej 50 sekund, bo Vettel i Button po 10 kolkach mieli przewage 28 sekund, naprawde, przestan pisac bzdury ze wyciagal wiecej niz max, bo zawsze mozna wyciagnac wiecej, a teraz popelnil blad, a Vettel takiego bledu NIE popelnil, doswiadczenie jest za Robertem, wiec wiesz, mozesz sobie takie rzeczy wypisywac...


avatar
saint77

18.04.2009 10:04

0

A tak na marginesie co do opon: kolejne uwstecznianie się. Gdyby zespoły mogły wybierać spośród 2 - 3 dostawców i zakładać na cały wyścig takie opony jak sami sobie zdecydują, to nie byłoby komentarzy typu: mamy problemy z oponami jak jest w prawie każdym wyścigu. Ciekawe co za matoł to wprowadził i ile za to skasował od Bridgestone? Pewnie Berni, naczelny kacyk F1. Co to kogo interesuje jakie chcą założyć opony? Jak Zespół uważa że najlepeij spisuje się dana mieszanka to niech jadą na jednej cały wyścig a nie głupie przepisy że muszą użyć obydwu. Dziecinada.


avatar
koletz

18.04.2009 10:04

0

no szczegolnia dzisiaj ryba i podczas ostatniego wyscigu kiedy zajal drugie miejsce.A w Australii zyskal na neutralizacji wiec nie pitol glupot.


avatar
rafam

18.04.2009 10:05

0

Brawn pewnie mocno dotankowany


avatar
chlebak

18.04.2009 10:06

0

dziki2006 : jeśli mówisz o tegorocznym bolidzie BMW to jakbyś koniowi dał mało żreć to moglibyście by bardzo konkurencyjni :):)


avatar
chlebak

18.04.2009 10:07

0

Xellos no moze ale red bulle mają nawiecej z całej stawki do przerobienie w temcie dyfuzora . No teraz nie wiem czy BMW tez nie:):)


avatar
kamil7671

18.04.2009 10:08

0

tak ,koletz, dostrzegam to, ze ty patrzysz trzezwo na sytuacje tak jak ja. Moglbym jeszcz wiele takich sytuacji wymienic, gdzie Kubica mial fuksa, a Vettel? od razu mi sie przypomina, Walencja, Q2 i pierwszy czas na nowym torze bolidem wartym nic...Bourdais walczyl, zeby wygrac z FI a on..Kubica moze jest dobrym kierowca, ale nie rewelacyjnym...


avatar
dziki2006

18.04.2009 10:08

0

100. chlebak: sugerujesz że Robert jest niedożywiony?


avatar
TrueVanDal

18.04.2009 10:09

0

Wielkie brawa dla Red Bull'a i Vettela (nawet jeśli byli najlżejsi). Mam nadzieję, że jutro wygra on albo Alonso. Co do Kubicy, popełnił mały ale kosztowny błąd i sam się przyznał, zdarza się najlepszym. Mówi się trudno i jedzie się dalej. Szkoda mimo wszystko, że zabrakło nieco sekund żeby zacząć kolejne szybkie kółko. Ale mimo to widać, że BMW ma słaby bolid, nawet gdyby Kubica wszedł do Q2 to nie wiadomo czy dostałby się też do Q3. Stracili czas na testy z KERS'em, i pewnie nie najlepiej ustawili bolid po sobotnim treningu (za mało czasu). Ja niestety jutro nie widzę Roberta w punktowanej ósemce (a nawet dziesiątce) chyba, że jakieś armagedony się będą dziać na torze. Zresztą i tak pewnie nie dojedzie do mety "bo cośtam", chłopak ma ewidentnie pecha w tym sezonie (gdzieś zaraz po Kovalainenie ;) )...jestem załamany.


avatar
ryba17

18.04.2009 10:10

0

kamil7671 Jeśli cie razi końcówka to przypomnij sobie początek i środek zeszłego sezonu.koletz To wyjechałeś z tym drugim miejscem. Gdzyby nie te szczęśliwe pit-stopy gdzie by był?. Koniec tematu po co się kłocić


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu