WIADOMOŚCI

Bridgestone ogłasza mieszanki opon na pierwsze wyścigi
Bridgestone ogłasza mieszanki opon na pierwsze wyścigi
Firma Bridgestone, która jest jedynym dostawcą opon dla zespołów F1 ogłosiła dzisiaj kilka drobnych zmian na zbliżający się sezon.
baner_rbr_v3.jpg
Powrót slicków

W sezonie 2009 opony typu slick w F1 powrócą po 11 latach nieobecności, kiedy to w Formule 1 dozwolone było używanie jedynie rowkowanych opon. Powrót slicków oznacza, że zespołom będzie można zaoferować znacznie bardziej miękką mieszankę ogumienia, która znacząco poprawi przyczepność mechaniczną. Wraz z powrotem slicków FIA zmieniła również zasady dotyczące aerodynamiki, które można z łatwością zaobserwować w nowych bolidach.

Dobór ogumienia

Od sezonu 2007 kierowcy byli zobligowani do użycia dwóch mieszanek ogumienia podczas jednego wyścigu- jednej twardszej, drugiej miększej. Twardsza charakteryzowała się większą wytrzymałością, a bardziej miękka pozwalała uzyskiwać lepsze czasy kosztem dystansu jaki można było na niej przejechać.

W tym roku Bridgestone także będzie dostarczać zespołom dwie mieszkanki opon, które jednak będą znacznie bardziej różniły się od siebie. W poprzednich latach japoński producent opon zawsze dostarczał dwie zbliżone do siebie opony, np. twardą i średnią, w tym roku może zdarzyć się ekstremalna sytuacja, w której zespoły otrzymają mieszankę twardą i super miękką. Dalej pozostaną do wyboru cztery mieszkanki: twarda, średnia, miękka i super-miękka.

Ze względu na zniknięcie z opon rowków, bardziej miękka mieszanka opon będzie oznaczona zielonym paskiem na całym profilu opony.

Miesznaki opon na pierwsze pięć wyścigów

Australia - super-miękka, średnia
Malezja - miękka, twarda
Chiny - super-miękka, średnia
Bahrajn - super-miękka, średnia
Hiszpania - miękka, twarda

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

32 KOMENTARZY
avatar
Bmw-Sauber_fan

26.02.2009 18:30

0

i to mi sie podoba


avatar
_Tom3k_

26.02.2009 18:37

0

Teraz będą widoczne różnice. Wcześniej jak była np. Miękka to twardsza była Średnia, a teraz bd Twarda.


avatar
daniel.dk

26.02.2009 19:04

0

ehh, czemu zielonym? przeciez to spaskudzi wyglad bolidu, i tak niepieknego juz


avatar
daniel.dk

26.02.2009 19:04

0

..moze w kolorach teczy? co za cyrk:/


avatar
hipcio

26.02.2009 19:05

0

no w końcu będzie to widoczne, a nie po kilku okrążeniach biały pasek znikał z opon.


avatar
djmarquss

26.02.2009 19:18

0

Lepszy by był żółty jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie


avatar
djmarquss

26.02.2009 19:19

0

Lepszy by był żółty napis BRIDGESTONE i inne literki jak w dawnych czasach. Ale to tylko moje zdanie


avatar
ptasior

26.02.2009 19:34

0

Jak opony będą dużo bardziej miękkie to kierowcy tacy jak Hamilton i Kubica będą mieć problem...


avatar
Łuki

26.02.2009 19:37

0

ja bym chciał żeby zespół mógł sobie dobierac mieszanki jakie chce na gp, a nie Bridgestone wybiera. np Ferrari by dobrało super-miękka i średnia, a BMW miękką i twardą, ale nie wszyscy muszą się z tym zgadzac


avatar
Angulo

26.02.2009 19:44

0

Łuki- zgadzam się, teamy powinny wybierać mieszanki. I nie powinno być przepisu o użyciu obydwu.


avatar
Skoczek130

26.02.2009 20:26

0

Również zgodzę się z Łuki. W końcu każdy bolid inaczej reaguje na poszczególne mieszanki. Ale no cóż... monopol!


avatar
Budyn_F1

26.02.2009 20:41

0

Fajnie ze dochodzi mieszanka super miekka ciekawe jak kierowcy beda na niej jezdzic dobrze czy zle.


avatar
lipens

26.02.2009 20:47

0

ciekawe na ile kółek starczy super miekka mieszanka


avatar
lipens

26.02.2009 20:48

0

:)


avatar
Aragorn

26.02.2009 21:14

0

Budyń_F1 w poprzednim sezonie także istniała mieszanka super miękka, ale Bridgestone dostarczało ją na ledwie kilka wyścigów w sezonie np. Kanada czy Monaco


avatar
elin

26.02.2009 22:20

0

ptasior- co do Hamiltona, to się zgadzam- może mieć kłopoty. Jednak co do Kubicy- no nie wiem, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że on nie miał jakiś szczególnych problemów z " niszczeniem" opon ...


avatar
14797

26.02.2009 22:20

0

wiecie co zauwazylem ze w 2008 r nie bylo zadnego dachowania ale najbliżej był fisico (australia) a oponami to sie ciesze ze powracają


avatar
Xig

26.02.2009 22:23

0

Dlaczego zielony? Bridgestone solidaryzuje sie z akcja Make Cars Green czy jakos tak. Pronuje oszczedzanie srodowiska itp. Honda przeciez zrezygnowala z reklam na rzecz Earth's Dreams, podobnej akcji. Taka moda i pokazanie jacy to jestesmy ekologiczni mimo ze tak naprawde nie jestesmy. :P [bo nie wierze, ze te opony to sie wyrabia z uzyciem 100% naturalnej technologii]. Po prostu marketing ;]


avatar
14797

26.02.2009 22:23

0

fajnie


avatar
sivshy

26.02.2009 22:27

0

może nie było dachowania dlatego, że bolidy f1 owego dachu nie posiadają? ;]


avatar
walerus

26.02.2009 22:41

0

dobra guma nie jest zła...


avatar
radek1991

26.02.2009 22:45

0

ciekawe, w jakich wyścigach teamy dostaną twardą i super-miękką mieszankę... a kolor zielony na profilu opony może wyglądac całkiem dobrze;)


avatar
gustavof199

26.02.2009 22:48

0

A jak będą wyglądały opody na deszcz?


avatar
pz0

26.02.2009 22:51

0

walerus, na ciebie można zawsze liczyć, w końcu się doczekałem.


avatar
pz0

26.02.2009 22:52

0

te zielone paseczki to nieporozumienie, żeżeli to będzie wyglądało tak jak na testach. Były kompletnie niewidoczne


avatar
niza

26.02.2009 22:54

0

gustavof199 normalnie, jak do tej pory, no przecież po mokrej nawierzchni nie będą zapierniczać na slickach no nie


avatar
niza

26.02.2009 22:58

0

a co do tej zieleni, to już chyba by był lepszy cały profil ale biały...


avatar
Shotgun

27.02.2009 01:44

0

@14797 - oj jak fajnie, że opony powracają, bo jak dotąd jeżdżono na samych felgach i to bez dętek ;)


avatar
Angulo

27.02.2009 06:57

0

lipens- zależy gdzie. W Australii max. na 12-15.


avatar
yaneq

27.02.2009 07:24

0

nareszcie jakieś konkrety przed sezonem. a onetowcy cisza!


avatar
lukaszw4

27.02.2009 08:15

0

lepiej byłoby białym


avatar
sivshy

27.02.2009 13:43

0

jeśli chodzi o zużycie opon, to ładny może być przez to bałagan w przyszłym sezonie...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu