WIADOMOŚCI

Stroll otrzymał karę przesunięcia na starcie do GP USA
Stroll otrzymał karę przesunięcia na starcie do GP USA © Aston Martin

Sędziowie wydali werdykt ws. kolizji Lance'a Strolla i Estebana Ocona, do jakiej doszło w czasie amerykańskiego sprintu. Jako winnego uznano za nią Kanadyjczyka, za co otrzymał karę przesunięcia na starcie o 5 pozycji.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Sprint na torze COTA stał pod znakiem różnych dziwnych incydentów, które nie zawsze kończyły się decyzją o braku podjęcia dalszych akcji. Bardzo bolesną karę 10 sekund otrzymał Oliver Bearman za obronę pozycji poza torem w pojedynku z Kimim Antonellim. Zdaniem arbitrów, to Włoch miał tzw. prawo do zakrętu nr 12, a to finalnie doprowadziło do wypadnięcia Brytyjczyka z punktowanej ósemki.

Na znacznie poważniejsze reperkusje zapowiadało się w przypadku Lance'a Strolla, który na 16. okrążeniu przestrzelił hamowanie do "jedynki", uderzając tym samym w Estebana Ocona. Kanadyjczyk już z kokpitu przepraszał swojego rywala, a sędziowie nie mieli wątpliwości, że całkowicie źle ocenił tę sytuację.


Z tego powodu nałożono na niego sankcję w postaci przesunięcia na starcie o 5 miejsc. Zostanie ona zrealizowana naturalnie już przy okazji niedzielnych zawodów w Teksasie. Oprócz tego otrzymał 2 punkty karne, w związku z czym zwiększył ten dorobek do 7 oczek.

Tabelę z punktami karnymi i reprymendami kierowców można znaleźć TUTAJ.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.