WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Singapuru?
Co nowego zespoły przywiozły do Singapuru?
Trochę nowości aerodynamicznych pojawiło się na Marina Bay Street Circuit. Zgodnie z oczekiwaniami, najciekawszą poprawkę przygotowało Ferrari.
baner_rbr_v3.jpg

Ze względu na swoją charakterystykę Singapur nigdy nie słynął jako miejsce wprowadzania wielu ulepszeń do bolidów. Dominujące wolne łuki w połączeniu z wysokimi temperaturami oraz wilgotnością nie są bowiem dobrą mieszanką dla testowania nowych elementów. Mimo to odświeżonych części pojawiło się znacznie więcej niż tydzień temu w Azerbejdżanie.

Niektóre poprawki były zapowiadane przez media jak chociażby w przypadku Ferrari. Włosi wspólnie z Williamsem przygotowali najciekawsze ulepszenia na tę rundę. Żadnych aktualizacji nie zgłosiły trzy stajnie.

Red Bull

Pod kątem wymagań związanych z hamowaniem na singapurskim owalu mistrzowie świata powiększyli przednie kanały wylotowe.

Ferrari

Już na początku tygodnia mające dobre źródła w Maranello, Formu1a.uno, informowało tym, że Scuderia przyśpieszy wprowadzenie nowego przedniego skrzydła. Zamiast zwlekania do Austin pojawiło się ono faktycznie w Singapurze, a dzięki zmienionej trzeciej oraz czwartej klapie ma zapewnić lepszy przepływ powietrza. Nieoficjalnie mówi się, że ma to być odpowiedź na elastycznie przednie skrzydła McLarena oraz Mercedesa.

McLaren

Jeśli chodzi o stajnię z Woking, ta dostarczyła beam wing z większą siłą docisku. Jest to zmiana spowodowana chęcią dopasowania się do wymagań Marina Bay Street Circuit.

Aston Martin

Zieloni zgłosili poprawki w obszarze przedniego skrzydła, które mają zapewnić lepszy balans w zestawieniu z tylnym elementem. Podobnie jak w przypadku McLarena, jest to zmiana podyktowana charakterystyką obiektu.

Alpine

Francuska stajnia przeprofilowała w taki sposób swoje tylne skrzydło, aby generować większy docisk.

Williams

Brytyjska ekipa wprowadziła spore zmiany w obszarze przedniego zawieszenia, aby zoptymalizować przepływ powietrza wokół bolidu i poprawić jego wydajność. Jest to uzupełnienie pakietu, jaki pojawił się w Holandii. W Singapurze będzie korzystać z niego jedynie Alex Albon.

Visa RB

Juniorska stajnia Red Bulla wprowadziła praktycznie taką samą korektę jak Aston Martin. Przygotowała odświeżone przednie skrzydło, tak aby zbalansować je z tylnym elementem.

Mercedes, Stake Sauber, Haas

Z raportu FIA wynika, że te trzy ekipy nie dostarczyły żadnych aktualizacji aero do Singapuru. W przypadku niemieckiej stajni należy jednak wspomnieć o nowych akumulatorach i elektronice sterującej, jakie zostały zamontowane w autach Lewisa Hamiltona oraz George'a Russella.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu