WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Azerbejdżanu?
Co nowego zespoły przywiozły do Azerbejdżanu?
Niewiele nowości aerodynamicznych pojawiło się na torze w Baku. Spośród tych dostarczonych wyróżnia się jedynie modyfikacja zastosowana przez Red Bulla.
baner_rbr_v3.jpg

Baku City Circuit nie jest dobrym obiektem testowym ze względu na swoją wyjątkową charakterystykę. Ta miesza w sobie elementy szybkiej Monzy oraz wolnego Monako. W związku z tym też bardzo trudno właściwe dopasować bolid i przygotować pod tym kątem części aerodynamiczne.

Wśród piątkowych poprawek zgłoszonych do FIA znalazły się jedynie trzy aktualizacje. Najciekawszą z nich przygotował Red Bull, o czym donosiło już wczoraj RacingNews365. Oprócz Byków po jednej korekcie dostarczyli Aston Martin i Visa RB.

Red Bull

Aktualni mistrzowie świata przygotowali podłogę stanowiącą połączenie trzech ostatnich jej ewolucji. Liczą, że poprawi ona przepływ powietrza wokół samochodu. Całkowicie nowe podłoże mają dostarczyć na zawody w Austin, a o azerskiej korekcie ciekawie opowiedział główny inżynier zespół, Paul Monaghan:

"Wnioski ciągle są wyciągane i to natychmiastowa reakcja pod kątem kolejnych wyścigów. Każdy jest pewny, że w końcu się udało. Włożono w to wiele ciężkiej pracy, która będzie kontynuowana. Singapur jest już za tydzień, więc potencjalnie może to być kolejna rewolucja", przyznał brytyjski spec, cytowany przez Motorsport.

"Skala tej poprawki w pewien sposób obrazuje opóźnienie fazowe. Wprawdzie udało nam się to przygotować na ten wyścig, ale nie jest to największe ulepszenie, jeśli chodzi o zmianę geometrii. To subtelna modyfikacja i pytanie, czy efekt może być dobry. Odpowiedź poznamy w niedzielne popołudnie."

"Spróbowaliśmy wprowadzić jakieś zmiany w aucie i je poprawić, bo nie chcemy powtórki z Monzy. To nie był dla nas najprzyjemniejszy wyścig, więc chcielibyśmy się poprawić w stosunku do naszych rywali. W niedzielne popołudnie przekonamy się, jak to wyjdzie. Będziemy też więcej wiedzieć odnośnie tego, co robimy."

Aston Martin

W przypadku Zielonych korekta dotyczyła obcięcia deflektora przy tylnym kole, co ma poprawić wydajność AMR24.

Visa RB

Ekipa z Faenzy dostarczyła inną geometrię lotki przedniego skrzydła. Jest to zmiana podyktowana charakterystyką obiektu w Baku.

Mercedes, Ferrari, McLaren, Alpine, Williams, Stake Sauber, Haas

Te siedem ekip nie zgłosiło żadnych nowości aerodynamicznych u FIA. W przypadku Mercedesa należy natomiast wspomnieć o tym, że w Azerbejdżanie nie korzysta z podłogi, jaka pojawiła się w Belgii. Niemcy chcą sprawdzić, czy to ona faktycznie odpowiadała za ostatni deficyt względem najbliższych konkurentów.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu