WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Chin?
Co nowego zespoły przywiozły do Chin?
Weekend sprinterski nie wystraszył niektórych ekip przed dostarczeniem pakietów poprawek. Przygotowały je głównie ekipy z końca stawki, a najciekawiej wyglądają ulepszenia Haas i Alpine.
baner_rbr_v3.jpg

Wszelkie składowe nie wskazywały na to, że do Szanghaju zespoły przywiozą jakieś ciekawe aktualizacje. Wszakże chiński obiekt powrócił dopiero do kalendarza po pięcioletniej przerwie i to z odświeżonym asfaltem, a w dodatku gości pierwszy tegoroczny weekend sprinterski z zaledwie tylko godziną treningu.

Mimo to znaleźli się śmiałkowie, którzy przygotowali interesujące poprawki. Mowa tutaj głównie o Haasie, któremu udało się przyśpieszyć ich wprowadzenie z nawiązką. Oprócz tego ważne nowości dostarczyło Alpine. Takowych nie zgłosiła połowa stawki.

Mercedes

Niemiecki team przygotował dość ciekawą aktualizację w okolicach systemu HALO. Po obu jego stronach pojawiły się małe owiewki, które mają poprawić przepływ powietrza w kierunku tylnego skrzydła. Oprócz tego w aucie George'a Russella zostały zamontowane następujące nowe komponenty silnikowe: jednostka spalinowa, turbosprężarka, MGU-H, MGU-K i układ wydechowy.

Alpine

Francuzi już przed weekendem zapowiadali ulepszenia podłogi, które faktycznie otrzymał tylko Esteban Ocon. Zmieniona jej główna część, płotki i krawędzi mają poprawić nie tylko przepływ powietrza, lecz także zwiększyć siłę docisku. Ponadto zawodnik z Evreux dostał nowe, lżejsze podwozie. To dobra informacja dla fanów Alpine, zważywszy na to, że do tej pory ich zespół nie posiadał zapasowego monokoku.

Williams

Podczas gdy w Grove ciągle trwa walka z budowaniem/naprawianiem podwozi, na chińską rundę zdążyli przeprojektować geometrię przedniej części systemu HALO. Podobnie jak w przypadku Mercedesa, ma to poprawić przepływ powietrza w kierunku tylnego skrzydła. Warto też dodać, że Alex Albon otrzymał kolejne elementy skrzyni biegów.

Visa RB

We włoskiej ekipie również skupiono się na obszarze kokpitu kierowcy. Tym razem przekształcono jego zagłówek, tak aby poprawić przepływ powietrza. Ponadto w bolidzie Daniela Ricciardo znalazły się nowe części przekładni.

Haas

Już od kilkunastu dni Auto Motor und Sport informowało o przyśpieszonym pakiecie poprawek Amerykanów, który pierwotnie miał pojawić się na Imoli, a został dostarczony już do Szanghaju. Pierwsze doniesienia mówiły o nim tylko w kontekście bolidu Kevina Magnussena, ale okazało się, że zespół zdołał przygotować go również dla Nico Hulkenberga.

W jedynym treningu przed GP Chin obaj kierowcy porównywali wszelkie zmiany. Zaszły one w osłonie silnika, okolicach tylnych kanałów hamulcowych, płotkach i krawędzi podłogi oraz obudowy lusterek. Modyfikacje te mają przynosić różne zyski - poprawić przepływ powietrza i redukować opór aero. Co więcej, zarówno Duńczyk, jak i Niemiec dostali nowe sztuki układu wydechowego.

Red Bull, Ferrari, McLaren, Aston Martin, Stake Sauber

Jak wynika z raportu FIA, te pięć ekip nie zgłosiło żadnych ulepszeń na zawody w Chinach. Warto natomiast odnotować, że obaj kierowcy Saubera zostali wyposażeni w nowe wydechy, a ponadto miejscowy idol publiczności, Zhou Guanyu, otrzymał już trzecie komponenty skrzyni biegów. Nowe takie elementy dostali także zawodnicy Astona Martina.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu