WIADOMOŚCI

Marko: jesteśmy daleko przed Ferrari i Audi, jeśli chodzi o silnik na sezon 2026
Marko: jesteśmy daleko przed Ferrari i Audi, jeśli chodzi o silnik na sezon 2026
Konsultant Red Bulla wypowiedział się nt. zbliżającej się nowej ery silnikowej w F1 i przygotowań do niej jego zespołu. Austriak wyjawił m.in., że ekipa z Milton Keynes znacznie wyprzedza na tym polu Ferrari czy Audi.
baner_rbr_v3.jpg

Takim stwierdzeniem rzucił Helmut Marko w najnowszym wywiadzie dla Motorsport-Total.com i jest to oczywiście odpowiedź na podejrzenia Toto Wolffa w kontekście działań Red Bull Powertrains. Gdy bowiem Byki zaczęły naciskać na zmianę przepisów silnikowych na sezon 2026, szef Mercedesa zasugerował, że mają pewne problemy w przygotowaniach i stąd wynikają ich naciski:

"Nie uważam, żebyśmy pozostawili z tyłu po stronie technicznej. Sprowadziliśmy ludzi z Ferrari, Mercedesa, Renault i Coswortha. Mamy też Forda jako partnera i absolutnie najlepszych ludzi, jeśli chodzi o jednostkę spalinową oraz elektronikę. W sierpniu uruchamiamy już kompletny silnik z MGU-K i akumulatorami. Pod tym względem jesteśmy daleko przez Ferrari i Audi, a Mercedes znajduje się mniej więcej na takim samym poziomie", tłumaczył konsultant stajni z Milton Keynes.

Marko wyjawił również, że Red Bull nie ma żadnych sojuszników w kontekście próby zmiany przepisów silnikowych. Wprost oznajmił, iż nie wspiera go nawet Ferrari, co jest o tyle zaskakujące, że sam Frederic Vasseur nie wykluczał takiej opcji:

"Vasseur kontynuuje swój romans z Toto, w związku czym Ferrari się w to nie angażuje. Z kolei w Renault sami nie wiedzą, co robią. Wobec tego na razie nie mamy żadnych sojuszników. I nie chodzi w tym o to, że nie możemy sobie z tym poradzić."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
Lulu

16.08.2023 12:08

0

Oj Helmut Helmut . Porażka zająć się czym adekwatnym do wieku bo tej degręgolady czytać się już nie da . Christian chce zmian i nawołuje do tego publicznie, po czym wychodzi dr Helmut cały na biało i mówi mamy super silnik , po czym stwierdza że nie mają sojuszników w sprawie nacisku na zmiany podziału mocy w nowych silnikach . Pożyjemy zobaczymy, acz kolwiek od 2026 r RBR może spaść niżej niż Mercedes obecnie .


avatar
antonelli-herta

16.08.2023 13:03

0

Pierwsza tuba propagandowa RBR odtrąbiła. Niewykluczone, że prawdę, po latach sagi z dostawcami silników chcieliby być niezależni. Czy potrafią zbudować od razu dominujący silnik? Niewykluczone. Ford Fordem, ale nasycenie byłymi pracownikami konkurentów mają spore. I nie sądzę by zatrudniali pracowników działów silnikowych 4 rzutu (polerujących silnik szmatką ;-))) W RBR są pieniądze i jest wiedza jak je wykorzystać. No i jest czas do 2026. Warto obserwować też reakcje i wypowiedzi VER - jeżeli coś będzie nie tak z budową silnika gdzieś tam między wierszami wymknie się Holendrowi, który najchętniej zachowywałby się w kwestii PR jak Lauda w czasie swojej kariery kierowcy.


avatar
Addd

16.08.2023 13:09

0

Horner niedawno lobbował za zmianą przepisów, a teraz Marko mówi o wielkiej przewadze. Moim zdaniem Red Bull nie poradzi sobie z zmianą przepisów


avatar
Lulu

16.08.2023 14:02

0

@2,3 Będą gonic stawkę. Gdzieś czytałem że 2026 to zmiana silników i ma wrócić aktywne zawieszenie . To prawda ?


avatar
zero.nero

16.08.2023 14:21

0

@1 Czytać to się nie da takich prymitywnych, pełnych uprzedzeń i niedojrzałych komentarzy. Ile Ty masz lat, 15? Takiemu dr Marko, to mógłbyś co najwyżej buty czyścić, gdyby Ci pozwolił. Widzę, że należysz do koalicji durnych hejterów, co znaleźli sobie kogoś do opluwania. Co do dr Marko; niewielu jest na padoku tak kompetentnych i dobrze poinformowanych ludzi w kwestii tego, co dzieje się w F1. Jeszcze mniej, jeśli chodzi o dostrzeganie i promowanie młodych, prawdziwych talentów. Wiek nie ma znaczenia, świadomość tak.


avatar
seybr

16.08.2023 14:23

0

@4 Z aktywnym zawieszeniem wątpię. Gdzieś coś pisało, ale raczej stawiam na fantazję dziennikarską. Czuje że sobie gadają i raczej są w czarnej dupie. Helmut jedno a Horner drugie. Mogą być przed Audi, ale czy przed Ferrari? Czuję że romans z Fordem wyjdzie im bokiem. Wydaje mi się że Honda odcięła ich całej technologii. Pożyjemy zobaczymy.


avatar
hubos21

16.08.2023 14:58

0

@7 Jak mogła ich odciąć jak nigdy im niczego nie udostępniała a samo jeżdżenie na ich silnikach i wgląd w ogólną architekturę silnika dało im jakąś przewagę.


avatar
Michael Schumi

16.08.2023 15:49

0

Nie zdziwiłbym się, gdyby się okazało, że Marko poza funkcją rugania kierowców z Red Bulla i Alpha Tauri pełni jeszcze funkcję polegającą na wprowadzaniu chaosu informacyjnego dla mediów. W maju mówił, że absolutnie nie ma miejsca dla Riciardo w Alpha Tauri, jeżeli Nick de Vries się nie poprawi a 2 miesiące potem tak się podjarał jego rezultatami na testach na Silverstone, że od razu poleciał do Daniela, aby go zakontraktować. Ja typowi nie ufam za grosz.


avatar
hubos21

16.08.2023 16:12

0

@8 No i co w tym takiego nadzwyczajnego? Dwa miesiąca to jest trochę czasu. Wracając do RBR miał słabe wyniki w symulatorze, mówił o tym ostatnio Horner, że po ciągłych problemach z hamulcami w McLarenie miał jakieś głupie nawyki, problemy z doborem punktów hamowania, praca w symulatorze sprawiło, że powrócił stary RIC.


avatar
Lulu

16.08.2023 18:20

0

@5 Ile ja mam lat ? W styczniu wbija 40 . Smutne są już te imprezy . Człowiek pije uśmiecha się a w duchu zal . Po młodym widać jak czas leci . Wczoraj karmiłem go butelka dzisiaj mi piwo z lodówki podaję po pracy ;-). Co do tej całej koalicji , to znajdź proszę jakas moja opinie w której obrażam kogo kolwiek . Czepiasz się mnie raczej bez podstawnie . Daj ignora i masz spokój. Mój komentarz był nie uprzejmy ? Przepraszam powiedziałem co uważam na temat starszego Pana który po za medialnym szumem i opowiadaniem głupot. Z tym promowaniem i wynajdowaniem talentów to już poleciales po całości. Policz ilu wypromował a ilu złamał kariere , lub bynajmniej mocno utrudnił życie. Ale to jest moja opinia do której mam prawo i możesz się oczywiście nie zgadzać. Tak rodzi się dyskusja . Pozdrawiam


avatar
giovanni paolo

16.08.2023 18:27

0

Chciałbym by im się udało, niestety szatan nie gra czysto więc będzie nieosiągalny przez nikogo. Ogólnie sama koncepcja "wiemy gdzie jest nasz silnik względem rywali" nie trafia do mnie, ale skoro szatan przez wiele lat mówił gdzie było Ferrari względem nich to chyba możemy przymknąć oko, że Helmut też tak mówi.


avatar
3000

16.08.2023 18:35

0

Ale on nic nie powiedział o osiągach a o konstrukcji. Takie Ferrari czy Mercedes silniki budują od dziesięcioleci


avatar
Lulu

16.08.2023 18:43

0

@11 Choć nie lubię i nie kibicuje RBR to ciekawi mnie co pokażą, jaki silnik zbudują. Niech tam sobie wygrywają ale choć trochę walki w czubie bym sobie życzył i Wam wszystkim.


avatar
markus202

17.08.2023 05:56

0

wcale bym się nie zdziwił jeśli byłaby to prawda, ale pytanie co Helmut sądzi o Mercedesie ;)


avatar
Vendeur

17.08.2023 21:45

0

@10. Lulu Smutny to jest brak umiejętności poprawnego wypowiadania się w takim wieku...


avatar
hubertusss

18.08.2023 10:19

0

Mamy wakacje i ludzie sobie takie bajki opowiadają by dziennikarze mieli co pisać. A co do silnika to nie liczy się kto pierwszy a kto zrobi to lepiej. A jak do tej porty wcześniej lepiej robili to Mercedes a potem Ferrari.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu