WIADOMOŚCI

Kierowcy Alpine nie narzekają na nowy silnik V6 turbo
Kierowcy Alpine nie narzekają na nowy silnik V6 turbo
Zespól Alpine przekonuje, że jest zadowolony z nowej konstrukcji silnika Renault mimo iż jeszcze nie był on sprawdzony w najbardziej mocarnych trybach kwalifikacyjnych i wyścigowych.
baner_rbr_v3.jpg

Przed sezonem 2022 Renault podjęło próbę całkowitego przeprojektowania swojej jednostki napędowej. W nowym silniku postanowiono na dobrze znane rozwiązanie rozdzielnia turbiny i kompresora, które z powodzeniem stosowane jest od początku hybrydowej ery V6 turbo przez Mercedesa.

Oprócz poprawy osiągów płynącej z takiego podejścia Alpine liczy również, że nowe, bardziej kompaktowe wymiary silnika dadzą wymierne korzyści aerodynamice auta oraz poprawią środek ciężkości.

Mimo iż wynik bezpośredniego porównania osiągów silnika do jednostek Mercedesa i Hondy będzie można poznać dopiero podczas kwalifikacji w Bahrajnie, wstępne testy w Barcelonie, zdaniem zespołu, wypadły bardzo pozytywnie.

Dyrektor sportowy Alpine, Alan Permane przyznał, że jego ekipa zaczęła już eksperymentować z różnymi trybami pracy jednostki, a fakt, że silnik działał bez większych problemów stanowi pozytywny sygnał.

"Nie jeździliśmy jeszcze z pełną mocą" mówił pytany przez serwis Motorsport.com. "Nie sądzę, abyśmy pokonali chociaż jedno okrążenie w trybie, który nazywamy "pojedynczym trybem ICE", który stanowi tryb pracy na kwalifikacje i wyścig. Byliśmy blisko, ale nie w pełni."

"Szczerze, silnik [podczas testów] nie był tematem naszych rozmów- a to dobrze. Jest zupełnie inny. Jest zupełnie inny niż cokolwiek wcześniej wyprodukowano w Viry. Jest bardziej złożony, wygląda lepiej i jest schludniejszy. Wsadziliśmy go do auta i po prostu jeździ, a to świetna sprawa."

"Kierowcy udzielali normalnych komentarzy na temat kwestii jezdnych, mieliśmy trochę pików mocy a gdzie nie gdzie pojawiał się efekt turbo dziury, ale chłopaki poradzili sobie z tym poprzez ustawienia i mapowanie. Teraz nie ma już tych problemów."

Formuła 1 przechodzi w tym roku na paliwo zawierające 10 procent bioetanolu, więc silniki zachowują się zupełnie inaczej niż w minionych latach i ich porównywanie jest utrudnione. Permane uważa jednak, że fakt iż kierowcy nie sygnalizowali żadnych problemów z jednostką pozwala zachowywać ekipie optymizm.

"Silnik nie stanowił tematu naszych rozmów" mówił. "Myślę, że kierowcom ciężko jest mówić o porównywaniu mocy do zeszłego roku, gdyż mamy zupełnie innej paliwo i różnica w mocy jest duża."

"Na pewno nie narzekali na silnik. Jesteśmy z tego zadowoleni."

O ile Fernando Alonso faktycznie chwalił po testach pod Barceloną nowy silnik Renault, o tyle jego komentarze w stosunku do całego projektu A522 mogą budzić pewne obawy. Wiele na temat ostatecznej formy zespołu powinniśmy dowiedzieć się podczas drugiej tury testów w Bahrajnie, gdzie zespół musi w końcu sprawdzić potencjał swojego nowego silnika i nowej koncepcji aerodynamicznej.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
patryko92

05.03.2022 09:01

0

Trochę uciekają od tematu, przecież Alonso miał awarie silnika, dodatkowo liczba okrążeń w Barcelonie mówi sama za siebie. Boje się że zrobią regres i wylądują na końcu stawki. Obym sie mylił


avatar
michal395

05.03.2022 10:26

0

To nie była awaria silnika tylko hydrauliki gdyby nie to byliby pewnie w pierwszej 3 pod względem okrążeń


avatar
Harman1997

06.03.2022 12:22

0

Dopiero zaczna narzekac w kwalach w bahrajnie xdd


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu