test

WIADOMOŚCI

Red Bull powołał nową spółkę, która zajmie się rozwojem silników F1
Red Bull powołał nową spółkę, która zajmie się rozwojem silników F1
Zespół Red Bulla oficjalnie podpisał już umowę z Honda dotyczącą przejęcia programu rozwoju silników F1 po sezonie 2021.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Na ostatnim posiedzeniu Komisji F1 zespoły jednomyślnie przegłosowały chęć zamrożenia rozwoju jednostek napędowych V6 turbo od 2022 roku a tym samym Red Bull pozbył się ostatniej przeszkody do stworzenia własnego działu silnikowego, bazującego na projekcie Hondy, która w zeszłym roku ogłosiła chęć opuszczenia F1.

Zespół z Milton Keynes dzisiaj oficjalnie poinformował o powołaniu do życia nowej spółki, Red Bull Powertrains Limited, która będzie odpowiadała na za dalszy rozwój silników w ramach obowiązujących przepisów. Ekipa potwierdziła również, że nowe ramie będzie mieściło się w obecnym Kampusie Technologicznym Red Bulla w Milton Keynes.

"Od jakiegoś czasu dyskutowaliśmy na ten temat z Hondą, a po decyzji FIA o zamrożeniu rozwoju jednostek napędowych od 2022 roku, w końcu mogliśmy dojść do porozumienia z Hondą dotyczącego dalszego korzystania z jej silników" mówił Helmut Marko, doradca Red Bulla.

"Jesteśmy wdzięczni Hondzie za współpracę w tym względzie i umożliwieniu Red Bullowi oraz AlphaTauri dalszego korzystania z tych konkurencyjnych jednostek."

"Stworzenie spółki Red Bull Powertrains to odważny ruch ze strony Red Bulla, ale uważnie i w szczegółach przeanalizowaliśmy go. Jesteśmy świadomi tego jak dużego poświęcenia wymaga ten projekt, ale wierzymy, że stworzenie nowej spółki jest najbardziej konkurencyjną rzeczą jaką mogliśmy zrobić dla naszych obu zespołów."

W myśl porozumienia z Hondą Red Bull i AlphaTauri będą mogły korzystać z własności intelektualnej Hondy i jej silników do czasu pojawienia się w F1 nowych przepisów silników, które mają zastać wdrożone w sezonie 2025.

Red Bull wcale nie ukrywa faktu, że stworzenie własnego działu silnikowego może zaowocować tym iż nowy silnik F1 będzie w stanie zaprojektować samodzielnie lub we współpracy z innym producentem.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
ewerti

15.02.2021 17:47

0

Czy będzie w ramach obecnego budżetu działała czy RBR zamierza podnieść koszty?


avatar
XandrasPL

15.02.2021 19:25

0

Pamiętam Singapur 2015. Marko i Horner chodzili po padocku i mówili, że jak odejdą z F1 bo nikt nie chce im dać silnika. Dał wtedy taki wywiad, że ustalają z Ferrari warunki bo Mercedes powiedział "nie ma szans". No i dogadali się. ToroRosso dostało silniki Ferrari ale z roku 2015. Czyli dostali od razu 3, 4 silniki bo i tak nie mogli dostać poprawionych wersji. I padło coś o Volkswagenie. Horner od razu, że "super jakby weszli do F1 bo napewno zrobili by lepszy silnik od Mercedesa. To ich rywale na rynku i chcieliby ich pokonać".


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.