Podczas kwalifikacji Red Bull zaryzykował i postanowił wprowadzić Maxa Verstappena do Q3 na twardej mieszance. Oznacza to, że w jutrzejszym wyścigu Holender jako jedyny kierowca z pierwszej dziesiątki wystartuje na takich właśnie oponach, jednak sam zainteresowany przyznaje, że nie obawia się odważnej taktyki. Alex Albon natomiast niestety po raz kolejny zawiódł w decydującej części czasówki i jutro będzie musiał się napracować by przedrzeć się na czoło stawki. Taj po wyjściu z kokpitu tłumaczył się nagłą zmianą w balansie na ostatnim okrążeniu.
Max Verstappen, P4 "Start z czwartej pozycji naturalnie nie będzie idealny, ale samochody przed nami zrobiły dobrą robotę, a w Q3 było trochę trudności przez zmienny kierunek wiatru, który nieco nas zdestabilizował. Czuję się pewnie przed użyciem jutro twardego ogumienia, ponieważ w ten weekend jesteśmy na bardziej miękkich mieszankach, a mieszanki pośrednie z zeszłego tygodnia odpowiadają teraz miękkim. Tamte wówczas nie spisywały się świetnie w wyścigu i przy cieplejszych temperaturach w ten weekend myślę, że będzie to dobra opcja. Chodziło tylko o wejście do Q3 na twardych oponach i udało nam się to. Nie wiem, co to nam jutro zapewni. To zależy od pierwszego okrążenia i wyjazdu samochodu bezpieczeństwa, ale mam nadzieję, że okaże się to korzystne. Przynajmniej wyróżniamy się od wszystkich innych w pierwszej dziesiątce. Jutro czeka nas długi wyścig. Zazwyczaj nasze tempo wyścigowe jest bardziej konkurencyjne. Po prostu brakuje nam takiego trybu kwalifikacyjnego, jaki mają Mercedesy. Liczę na czysty start, po którym będziemy mogli mieć dobry wyścig. Celem jest skończenie na podium. Przy okazji cieszę, że Nico wreszcie może pokazać swoje tempo."Alexander Albon, P9 "Czułem się komfortowo i wszystko wyglądało dobrze aż do ostatniej próby w Q3, gdy zmieniliśmy mieszankę pośrednią na miękką, przez co doświadczyłem bardzo kłopotliwego balansu samochodu. Do ostatniego okrążenia czułem się pewnie w samochodzie, ale wtedy wszystko się zmieniło. Może to też przez wiatr... Oczywiście nie jestem zadowolony z dziewiątej pozycji. Niektórym zespołom udawało się dobrze zarządzać miękkimi oponami, a my mieliśmy dziś z tym problem, więc musimy zrozumieć dlaczego tak się stało. Jutro będzie interesująco, ponieważ będzie dostępnych wiele strategii z doborem opon. W miniony weekend pokazaliśmy, że mamy dobry bolid i tempo, które pozwala przedzierać się do przodu, więc plan na jutro jest taki, by wyciągnąć jak najwięcej z naszego tempa wyścigowego, odrobić pozycje i dobrze wykonać robotę."
08.08.2020 21:46
0
HM MERCEDESY jak się nie popsują to MAX na 100% będzie 3 O ILE on sam się nie POPSUJE MAX mego kierowca może nawet lepszy od samego HAM
08.08.2020 22:25
0
Nie lubie Maxa, ale musze sie zgodzic ze jest cholernie szybki i w mercedesie Lewis mialby duzy problem z nim.
08.08.2020 23:40
0
Ciekawe kiedy Gasly powróci do RedBulla w miejsce Albona .
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się