WIADOMOŚCI

Leclerc najszybszy w 1. treningu przed GP Rosji
Leclerc najszybszy w 1. treningu przed GP Rosji
Charles Leclerc wykręcił najlepszy czas w pierwszym treningu na torze Sochi Autodrom. Tuż za nim znalazł się Max Verstappen. Pełnego potencjału nie pokazały Mercedesy, jeżdżące na średniej mieszance.
baner_rbr_v3.jpg
Pierwszy trening przed GP Rosji rozpoczął się przy zachmurzeniu, ale nie zapowiadało się na deszcz. Było ciepło, ale nie gorąco. Temperatura otoczenia wynosiła 23 stopnie Celsjusza, a tor miał 25 stopni.

Od razu z garażów wyjechało kilku kierowców, którzy wykonali okrążenia instalacyjne.

Akcja na torze rozkręcała się bardzo powoli. Po 20 minutach tylko Stroll i Perez mieli na koncie okrążenia pomiarowe. Po chwili dołączył do nich duet Williamsa, a później kolejni zawodnicy.

Ciekawie było jednak w Renault. Ekipa poinformowała, że w jej garażu znalazł się nieproszony gość, a był nim nietoperz.

Mniej powodów do radości miał lokalny faworyt, Daniił Kwiat. Rosjanin zatrzymał się w trzecim sektorze przy zakręcie nr 16, deklarując, że silnik jest zepsuty. Sesja została wirtualnie zneutralizowana. Później pokazało się, że problem dotyczył ciśnienia paliwa.

Niektórym kierowcom przydarzyły się niewielkie przygody. Carlos Sainz zwiedził pobocze przed ostatnim zakrętem, a Antonio Giovinazzi zaliczył obrót w zakręcie nr 5.

Lewis Hamilton narzekał na hamulce, a chwilę później miał okazję do przetestowania ich przy wjeździe do alei serwisowej, po którym wolno jechał Romain Grosjean. Gdyby Brytyjczyk się zagapił, mógłby uderzyć w samochód Francuza

Druga część sesji, aż do samej końcówki, była bardzo spokojna i nie wydarzyło się w niej nic szczególnego. Kilku kierowców miało problemy z zakrętem nr 2 i musiało omijać pachołki. Zawodnicy spokojnie pracowali nad tempem, by odpowiednio przygotować się do soboty i niedzieli. Takiej szansy nie miał jedynie Daniił Kwiat, którego zatrzymała awaria.

Na kilka minut przed końcem na torze pojawił się Robert Kubica, którego dyfuzor był pomalowany zieloną farbą flow-vis, pokazującą przepływ powietrza. Polakowi przydarzył się nawet obrót na wyjściu z zakrętu nr 6.

Nie były to jedyne przygody z tylną częścią samochodu. Valtteri Bottas miał awarię tylnego skrzydła, w którym złamała się jedna z części, przez co górna klapa była przechylona. Dodatkowo, na wejściu w zakręt nr 2, nie zamknął mu się system DRS. Fin opanował jednak samochód i później jego skrzydło było już zamknięte. Takie sytuacje są bardzo niebezpieczne, o czym boleśnie przekonał się Marcus Ericsson rok temu na torze Monza.

W nie najlepszym stanie było też tylne skrzydło Daniela Ricciardo, który wypadł z toru w zakręcie nr 10 i uderzył nim w barierę. Australijczyk mógł sam wrócić do swoich mechaników.

Najlepszy czas sesji wykręcił Charles Leclerc - 1:34.462. Mniej niż 0,1 sekundy za nim znalazł się Max Verstappen. Straty pozostałych kierowców były już większe - w przypadku Sebastiana Vettela było to ponad 0,5 sekundy, a Valtteri Bottas i Lewis Hamilton byli gorsi odpowiednio o ponad 0,7 i 0,9 sekundy. Mercedesy jeździły jednak na średniej mieszance.

Kolejni zawodnicy tracili już ponad sekundę. Najgorszy z pierwszych trzech ekip był Alex Albon. Pierwszą dziesiątkę uzupełnił jeszcze duet Renault, a także Sergio Perez i Romain Grosjean.

W środku stawki tradycyjnie było ciasno, a różnica między 10. a 16. miejscem wynosiła niecałe 0,4 sekundy.

Na końcu w klasyfikacji znalazły się dwa Williamsy, przedzielone samochodem Toro Rosso, który miał problemy. Ich strata była bardzo duża i wynosiła między 4,0 a 4,2 sekundy.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 mc Charles Leclerc Ferrari 1:34.462 20
2 nl Max Verstappen Red Bull 1:34.544 25
3 de Sebastian Vettel Ferrari 1:35.005 20
4 fi Valtteri Bottas Mercedes 1:35.198 28
5 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:35.411 22
6 th Alexander Albon Red Bull 1:35.484 22
7 de Nico Hulkenberg Renault 1:35.740 21
8 au Daniel Ricciardo Renault 1:36.287 20
9 mx Sergio Perez Racing Point 1:36.321 27
10 fr Romain Grosjean Haas 1:36.516 23
11 es Carlos Sainz McLaren 1:36.523 28
12 fr Pierre Gasly 1:36.538 25
13 dk Kevin Magnussen Haas 1:36.596 21
14 ca Lance Stroll Racing Point 1:36.714 26
15 fi Kimi Raikkonen 1:36.770 22
16 gb Lando Norris McLaren 1:36.844 30
17 it Antonio Giovinazzi 1:37.328 18
18 gb George Russell Williams 1:38.520 27
19 ru Daniił Kwiat 1:38.550 5
20 pl Robert Kubica Williams 1:38.670 29

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

10 KOMENTARZY
avatar
Kruk

27.09.2019 12:25

0

Honda prezy muskuly-oby tak dalej!


avatar
hubos21

27.09.2019 12:26

0

"Pełnego potencjału nie pokazały Mercedesy, jeżdżące na średniej mieszance. " Ferrari i RBR na pewno cały trening w trybie kwalifikacyjnym jeździli :D


avatar
Raptor202

27.09.2019 12:47

0

Dawno nie było wirującego Giovinazziego.


avatar
Vendeur

27.09.2019 12:58

0

O proszę. Williams ze swoim "liderem zespołu" przędzie coraz lepiej. Pod koniec sezonu dobiją chyba do 2 sekund straty do pozostałych, najgorszych zespołów...


avatar
Vendeur

27.09.2019 13:04

0

@2. hubos21 Czytaj ze zrozumieniem... Chodzi o opony, a nie tryb jazdy. Mercedes jako jedyny jeździł na średnich, Ferrari i inni na miękkich. @Grzegorz - może warto byłoby zmienic po latach tę zacofaną tabelkę tak, aby dodać do niej informację o oponach? To jest przecież PODSTAWA, równie ważna, jak sam czas. Ja wiem, że nie od Ciebie to zależy, ale może przemówiłbyś do rozsądku innym? :)


avatar
Vendeur

27.09.2019 13:05

0

*EDIT - może nie tyle co jeździł i jeździli na takich oponach, ale na nich ustanowili najlepsze czasy.


avatar
obiektywny2019

27.09.2019 14:29

0

@4 Boli dupsko że RUS ośmiesza cały sezon KUB??. To nie jego wina że jeździ lepiej.


avatar
goralski

27.09.2019 20:08

0

@7 nie wiem czy egzaminator użył na Tobie złego dotyku czy jakiś krakowianin uwiódł Ci dziewczynę, ale wyżywanie się za to na KUB naprawdę nie ma sensu...


avatar
Kruk

27.09.2019 20:51

0

@8. Idealnie w punkt! Pozdrawiam:-)


avatar
iceneon

27.09.2019 22:33

0

@8. goralski Na tym portalu jest kilku komentujących, którzy powinni mieć nick Marik1234. Oczywiście obiektywny...tfu też się do nich zalicza.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu