Zespół Red Bulla bardzo konserwatywnie wybrał opony dla swoich kierowców przed wyścigiem o Grand Prix Francji.

Wyścig we Francji powraca do kalendarza mistrzostw świata Formuły 1 po dekadzie nieobecności. Kierowcy zmierzą się jednak nie na torze Magny-Cours a obiekcie Paul Ricard.
W tym roku ekipa Red Bulla dobierała ogumienie z reguły bardziej agresywnie, uważając, że ich bolid dobrze oszczędza najbardziej miękkie opony. Na kolejny wyścig kierowcy Red Bulla będą mieli jednak najmniejszą liczbę najbardziej miękkich kompletów opon, w tym wypadku ultramiekkich.
Daniel Ricciardo i Max Verstappen będą ścigali się we Francji mając do dyspozycji tylko 7 zestawów fioletowych opon, do których dobrali po trzy zestawy supermiękkich i miękkich.
Zespoły Ferrari i Mercedesa na powracający do kalendarza wyścig zdecydowały się wybrać po 9 zestawów opon ultramiękkich dla swoich kierowców. Sebastian Vettel i Lewis Hamilton wybrali również taką samą liczbę opon miękkich (1) oraz supermiękkich (3). Ich partnerzy zespołowi będą mieli do dyspozycji po dwa komplety opon żółtych i czerwonych.
Najbardziej agresywnie opony na GP Francji dobierał zespół Williamsa, który zgłosił Pirelli zapotrzebowanie na aż 10 kompletów opon ultramiękkich. Jego kierowcy zróżnicowali między sobą dobór ogumienia miękkiego i supermiękkiego. Stroll wybrał dwa zestawy opon supermiękkich, a Sirotkin dwa zestawy opon miękkich.
Należy pamiętać, że wyścig we Francji będzie odbywał się na świeżo wyasfaltowanym torze a to sprawia, że Pirelli przywiezie na niego opony o nieco innej konstrukcji, a konkretnie nieznacznie cieńszym bieżniku. Opony te zadebiutowały już podczas GP Hiszpanii i przysporzyły nieco problemów ekipie Ferrari.
12.06.2018 21:32
0
Opony powinny być tak dobierane, żeby były minimum 2 pit stopy... Na 1 pit stop jest procesja.. Po kwalifikacjach każdy ma najszybszą mieszankę na 15-20 okrążeń, po czym zakłada twardszą i jedzie do mety... I kończy się jak GP Kanady... Nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuda
12.06.2018 22:01
0
No ale widać, że ważniejsze są zmiany w przednim skrzydle, może niech zrobią ankietę czego kibice oczekują skoro robią wszystko dla widowiska
12.06.2018 22:04
0
@2 Takie ankiety już były i mamy tego efekty
12.06.2018 22:50
0
Fajnie znowu będzie zobaczyć najszybszych kierowców na torze we Francji.
12.06.2018 23:01
0
Jestem pełen podziwu dla producenta opon że nie są wstanie opracować opon które po przejechaniu ok 20 okrążeń, zwalniałyby bolid o nawet 5 sek. Nie rozumiem dlaczego przychodzi im to tak ciężko. Może inni dostawcy daliby radę. I żeby była większa różnica w szybkości danej opony.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się