WIADOMOŚCI

Horner: przedłużenie kontraktu z Renault to formalność
Horner: przedłużenie kontraktu z Renault to formalność
Christian Horner, szef zespołu Red Bulla, w Monako stwierdził, że przedłużenie kontraktu na dostawy silników Renault jest już tylko formalnością oraz kwestią czasu.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Renegocjowane w zeszłym roku warunki współpracy Renault z Red Bullem po dramatycznym załamaniu stosunków między obiema korporacjami zaowocowały przebrandowaniem silników francuskiego producenta wykorzystywanych przez ekipę z Milton Keynes marką TAG Heuer.

Kontrakt ten z końcem sezonu wygasa, jednak poprawa osiągów jednostki napędowej sprawia, że relacje między partnerami wracają do normalności.

Dwa tygodnie temu Renault zgodnie z ratyfikowanymi niedawno przepisami potwierdziło, że jest zainteresowane dostarczaniem silników Red Bullowi po sezonie 2016.

W Monako podobną opinię wyraził Christian Horner, który dodał że zespół nie zamierza zmieniać nazwy swojego silnika w przyszłym roku i chce pozostać przy oznaczaniu go marką TAG Heuer.

„Relacje między nami a Renault dojrzały i pozostaje już tylko formalnością przedłużenie naszego kontraktu w niedalekiej przyszłości” mówił w wywiadzie dla serwisu Autosport.com.

„Myślę, że obecna forma współpracy jest dobra, więc nie widzę powodów dla których mielibyśmy ją zmieniać.”

„Renault ma swój własny zespół i jest zadowolone z faktu, że TAG identyfikuje ich silnik u nas.”

„Taka współpraca sprawdza się także w przypadku TAG i dobrze spisuje się dla Red Bulla. Wszyscy są zadowoleni.”

„Najpierw musimy jednak sfinalizować naszą umowę silnikową na kolejne lata, a potem usiądziemy do rozmów z ludźmi z TAGa. Mamy jednak z nimi wieloletnią umowę.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
sliwa007

27.05.2016 19:54

0

Red Bull nie ma innych możliwości, są skazani na Renault. Z drugiej strony nie będzie żadnych zastrzeżeń, bo wiedzą doskonale, że zarówno rozwój silnika jak i zebranie do kupy tak rozsypanego zespołu jaki dostali w spadku po Lotusie będzie kosztować. A trzeba pamiętać, że Red Bull za swoje wybryki z ostatniego roku płaci podwójną stawkę.


avatar
hubos21

27.05.2016 20:04

0

silwa007 skąd wiesz ile płacą? :) RBR jak zwykle najlepiej na wszystkim wyjdzie, mają i silniki i nowego sponsora, żabojady tak się wystraszyły, że w końcu się za robotę wzieli


avatar
sliwa007

27.05.2016 21:22

0

2. hubos21 było o tym dużo pisane, płacą między 30 a 35mln euro. Renault przede wszystkim rozwija te silniki dla siebie, dla swojego fabrycznego zespołu. To nie jest tak, że płaczki z Red Bulla miały na to wpływ. To przede wszystkim wpisywało się w koncepcję promocji przez motosport, konkretniej przez F1. Podjęli wyzwanie. Tak jak pisałem, pieniądze nie śmierdzą, więc skoro już w to weszli na całość to dodatkowe pieniądze zawsze się przydadzą. Pożyjemy zobaczymy, ale nie sądzę, by Renault traktowało Red Bulla na równi ze swoim zespołem, gdy ten będzie miał już realne szanse na walkę o coś konkretnego. Na razie wszystkim się to opłaca, ale coś czuję, że będą jeszcze zgrzyty.


avatar
Jabba1979

27.05.2016 21:22

0

2@ pisali o tym już w zeszłym roku i jedni i drudzy


avatar
Sasilton

27.05.2016 21:56

0

Po poprawkach silnika mam wrażenie że RB szybciej dobija do Mercedesa, niż ferrari.


avatar
hubos21

27.05.2016 23:24

0

Sasilton jeden trening to za mało ale dobrze by było


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu