WIADOMOŚCI

FIA nie chce konkurencji na rynku opon F1
FIA nie chce konkurencji na rynku opon F1
Według nieoficjalnych doniesień FIA nie zamierza w najbliższym czasie pozwolić na powrót konkurencji na rynku opon dla Formuły 1.
baner_rbr_v3.jpg
Niedawno Federacja otworzyła nowy przetarg na dostawy ogumienia dla Formuły 1 po sezonie 2016, a wśród zainteresowanych firm oprócz Pirelli ponownie znalazło się Michelin.

Paul Hembery z Pirelli zdradził, że w dokumentach dotyczących przetargu wyraźnie jest zapisane, że Formuła 1 będzie korzystała z jednego dostawcy ogumienia przynajmniej do końca sezon 2019.

Dwa tygodnie temu w Monako Fernando Alonso zasugerował, że powrót do tzw. wojny oponiarskiej w F1 byłby dobrym sposobem na poprawę widowiska. Nie zgadzają się z nim jednak przedstawiciele zespołów i co najważniejsze także Bernie Ecclestone, który jest zadowolony z obecnego stanu.

Franz Tost z Toro Rosso uważa, że w przypadku konkurencji na rynku opon z reguły „dwa zespoły otrzymują dobre opony, a reszta stawki odpadki.”

„Gdy Michelin dostarczało opony faworyzowane było Renault, więc stąd Alonso ma dobre wspomnienia” mówił.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
fanAlonso=pziom

03.06.2015 12:59

0

mclaren też miał opony michelin w 2005 i jakoś dawali radę jak ma się dobry bolid to i najlepsze opony się znajdą


avatar
fanFelipeMassa3

03.06.2015 13:48

0

Ja też nie chce wojny oponiarskiej


avatar
dexter

04.06.2015 16:38

0

Ale np. szersze niskoprofilowe opony moga byc ciekawym rozwiazanie. Zmiana z dzisiejszych opon balonowych na niskoprofilowe hmm - mozna sie zastanowic. Proba Pirelli na 18 - calowych oponach wygladala ciekawie. Tutaj nie chodzi tylko o optyke. Dzisiejsza 13-colowa opona przejmuje wieksza czesc amoryzacji w bolidzie F1. Mozna powiedziec - to nie jest jej zadaniem. Bolidy F1 posiadaja takze zawieszenie ;)) Przy 18 - calowej oponie inzynierowie beda zmuszeni popracowac nad zawieszeniem. Z kolei to moze byc ciekawym wyzwaniem dla aerodynamki. Wtedy trzeba bedzie wyczarowac bardziej stabilna sile docisku. Dzisiejsze opony posiadaja rozmiar: 245 mm. z przodu i 325 mm. z tylu. Ciekawe jakby to wygladalo 300 mm. z przodu i 400 mm. z tylu? Plus auto szersze o 10 cm. - ciekawa sprawa? 18-calowe opony niezle wygladaja. Z pewnoscia zwiekszylaby sie przyczepnosc mechaniczna. Wraz z dowolna aerodynamika, auto byloby o kilka sek. szybsze.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu