WIADOMOŚCI

Tytanowa wkładka przyczyną dymu w kokpicie Massy
Tytanowa wkładka przyczyną dymu w kokpicie Massy
Po sesji kwalifikacyjnej Felipe Massa przyznał, że dym, który pojawił się w kokpicie jego auta podczas trzeciego treningu był spowodowany przez tytanową płytę, która w tym roku odpowiada za efektowne snopy iskier generowane przez bolidy F1 na nierównościach toru.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas trzeciego treningu realizator transmisji przekazał fragment rozmowy radiowej Brazylijczyka z zespołem, w której ten odpowiadał na prośbę zespołu o zignorowanie dymu: „Nigdy nie jestem zadowolony, gdy mam dym w kokpicie!”

Po sesji kwalifikacyjnej kierowca Williamsa przyznał, że przyczyną całego zamieszania był zbyt mały prześwit jego auta i tytanowa płyta, która w tym roku odpowiada za generowanie iskier, mających poprawić efekt wizualny nowych bolidów.

„Zmieniono podłogę i dla efektu dodano trochę tytanu, aby generował iskry a tutaj mamy najdłuższą prostą w całym sezonie” komentował Brazylijczyk. „Bolid był zbyt nisko ustawiony i zbyt mocno tarł płytą o podłoże.”

„Dlatego właśnie mieliśmy dym w kokpicie, a gdy podnieśliśmy zawieszenie nie było z tym problemu.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

5 KOMENTARZY
avatar
domicjusz

11.04.2015 15:33

0

Przypomina mi to taki zabawkowy wydech dla dzieci które można przyczepić do ramy roweru, wystający z niego element uderza o szprychy wydając dźwięk imitujący motocykl.


avatar
fanAlonso=pziom

11.04.2015 15:47

0

a ja myślałem najpierw że ten pomysł porzucono tak jak restarty z pół po SC


avatar
dexter

11.04.2015 17:29

0

Hamilton takze troche narzekal na wysoka temp. pod tylkiem. Taka sytuacja moze kazdemu sie przydarzyc. Pod siedzeniem znajduje sie puszka z elektronika, klody tytanowe ktore przy kontakcie z podlozem moga sie rozgrzewac, silnik jest blisko itd. itd. Wystarczy tylko ze cos nie bedzie odpowiednio chlodzone. Dodatkowo generalnie bolidy w Chinach sa nisko zawieszone (tutaj trzeba bolid tak ustawic, aby silnie nie uderzal). Kiedys gdy jeszcze chlodnice byly inaczej zaprojektowane to byl pewien problem, ale dzisiaj w takim przypadku wystarczy dobrze odpowiednie miejsce uszczelnic, wpuscic wiecej powietrza i sprawa zalatwiona. Kierowca ma wobor miedzy normalnym siedzeniem i siedzeniem z izolacja cieplna. Tylko ze taki fotel wazy wiecej. Gorzej gdy cos takiego przydarzy sie w wyscigu ;))


avatar
ukarz

11.04.2015 19:49

0

Proponuję by dla zwiększenia widowiskowości oraz bezpieczeństwa kierowców wprowadzić fajerwerki, wystrzeliwane w czasie każdego przejazdu przez prostą startową. Myślę, że spodoba się to grupie docelowej odbiorców czyli podstarzałym właścicielom roleksów.


avatar
wro40i4

11.04.2015 21:33

0

@4 eeej, ukradłeś mój patent :D ja bym jeszcze dodał zapałki po każdej stronie bolidu i "draskę" na bandach torów ulicznych, tak żeby "była siara" ( ;) ) jak się o banę nie otrą :P


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu