WIADOMOŚCI

Mercedes utrzymuje przewagę mimo braku FRIC
Mercedes utrzymuje przewagę mimo braku FRIC
Mimo braku systemów FRIC w bolidach F1 na torze Hockenheimring ekipa Mercedesa przed własną publicznością cały czas utrzymuje przewagę nad konkurencją. Najszybszy w pierwszym treningu okazał się Nico Rosberg, który nieznacznie wyprzedził Lewisa Hamiltona.
baner_rbr_v3.jpg
Trzeci Fernando Alonso stracił do lidera mistrzostw świata F1 niespełna 0,3 sekundy. Strata ta wydaje się mniejsza niż w poprzednich wyścigach, jednak pamiętać również należy, że ekipa Ferrari w piątkowych treningach z reguły wypada lepiej niż podczas najważniejszej części weekendu wyścigowego.

Formuła 1 w Hockenheim przekracza półmetek mistrzostw świata. Pogoda w okolicach niemieckiego toru w piątek dopisuje zespołom. Rano temperatura powietrza osiągnęła 28 stopni Celsjusza, a tor nagrzał się do 43 stopni.

Firma Pirelli do Niemiec przywiozła dwie najbardziej miękkie opony P Zero- żółtą (miękką) oraz czerwoną (super-miękką). Rano zespoły tradycyjnie sprawdzały jedynie twardszą mieszankę, porównanie opon zostawiając sobie na drugą sesję treningową.

Przed GP Niemiec FIA wydała kontrowersyjną dyrektywę techniczną, z której wynikało iż rozwijane od sezonu 2008 systemy połączonych przednich i tylnych zawieszeń, tzw. FRIC, od tej pory mogą być uznawane za nielegalne.

Po czwartkowym badaniu technicznym bolidów jasne stało się, że żaden zespół nie zdecydował się sprawdzić w praktyce stanowiska FIA w tej kwestii. Na Hockenheimring żaden bolid nie korzysta z systemu FRIC.

Brak systemów typu FRIC z pewnością utrudnił życie kierowcom na technicznym torze. Wielu z nich miało spore problemy z utrzymaniem się na torze podczas mocnych dohamowań. W ciepłych warunkach i na półmetku mistrzostw podczas treningu wyszło także sporo problemów technicznych.

Już na samym początku sesji Susie Wolff, która w Niemczech otrzymała drugą szansę pokazania się na torze podczas weekendu F1, ponownie miała problemy techniczne. Tym razem ze skrzynią biegów. Szczęśliwie tym razem udało się jej powrócić do boksów o własnych siłach a ekipa zdołała szybko rozwiązać problem. Wolff, zastępując rano Valtteri Bottasa, pokonała rano 22 okrążenia, na najlepszym uzyskując czas 1:20,769, uzyskując tym samym 15 wynik.

Problemy z pompą wody miał także Kimi Raikkonen, który z tego tytułu stracił część porannego treningu. Fin pierwsze przygotowania na torze w Hockenheim zakończył z ósmym wynikiem.

Za czołową trójką znalazł się Daniel Ricciardo, Jenson Button oraz Sebastian Vettel. Przed fińskim kierowcą Ferrari uplasował się także Kevin Magnussen. Czołową dziesiątkę uzupełnili Kwiat i Sutil. Stawkę tradycyjnie zamykali kierowcy Caterhama i Marussia.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 de Nico Rosberg Mercedes 1:19.131 29
2 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:19.196 25
3 es Fernando Alonso Ferrari 1:19.423 21
4 au Daniel Ricciardo Red Bull 1:19.697 27
5 gb Jenson Button McLaren 1:19.833 24
6 de Sebastian Vettel Red Bull 1:20.097 28
7 dk Kevin Magnussen McLaren 1:20.105 32
8 fi Kimi Raikkonen Ferrari 1:20.210 21
9 ru Daniił Kwiat 1:20.337 28
10 de Adrian Sutil BMW Sauber 1:20.505 18
11 br Felipe Massa Williams 1:20.542 19
12 de Ralf Schumacher 1:20.586 23
13 de Nico Hulkenberg Force India 1:20.592 22
14 mx Sergio Perez Force India 1:20.598 24
15 Williams 1:20.769 22
16 nl Giedo van der Garde BMW Sauber 1:20.782 23
17 fr Romain Grosjean Team Lotus 1:21.603 20
18 Pastor Maldonado Team Lotus 1:21.854 30
19 jp Kamui Kobayashi Caterham 1:22.572 31
20 fr Jules Bianchi Marussia 1:22.982 24
21 Marcus Ericsson Caterham 1:23.256 35
22 gb Max Chilton Marussia 1:23.299 22

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

20 KOMENTARZY
avatar
Kalor666

18.07.2014 11:45

0

Susie nieźle! Lepiej od Romka i paru innych!


avatar
ArcyZ

18.07.2014 11:47

0

@1 tylko Williams jest 2 albo 3 najszybszym wozem, a Lotus to 4 od końca.


avatar
Skoczek130

18.07.2014 12:07

0

FRIC mógł dawać Mercowi korzyści przede wszystkim w wyścigu... poczekajmy więc tam. Oczywiście nie ma się co łudzić, ze ktoś ich pokona... ale niech się trochę zmniejszy ta strata, to mamy istny podział na kategorię - Merc i "reszta świata"... ;)


avatar
devious

18.07.2014 12:17

0

@3 Nudny już jesteś w powtarzaniu w kółko, pod każdym postem - tego samego. Tak, wszyscy już dobrze wiedzą, że Merc to "inna liga" i masz z tego powodu niesamowity ból tyłka - że to nie boski Red Bull dominuje tylko ktoś inny - ale naprawdę nie musisz tego pisać przez kilka miesięcy kilka razy dziennie pod każdym artykułem. Bo to naprawdę staje się irytujące.


avatar
devious

18.07.2014 12:20

0

@1 To, że jest szybsza od Lotusów, Caterhamów czy Marussi to żaden wyczyn - ale już 0,2s straty do Massy robi wrażenie :) Oczywiście to tylko trening i ciężko wyciągać jakieś wnioski - bo dla przykładu Sutil był 10 na co w qualu nie ma żadnych szans. van der Garde w drugim "złomiastym" Sauberze też tylko 0,013s za Susie - więc te wyniki są niezbyt wiarygodne. Pewnie Williamsy z tego czasu jeszcze ze 2-3 sekundy "zejdą" w kwalifikacjach...


avatar
nonam3k

18.07.2014 12:48

0

Ogladalm 1 trening i wydaj mi sie ze mercedes duzo stracil.na usunieciu fric . O ile n pusto maj minimalna przewage to po zatankowaniu mieli okolo 0.3 straty do vettela podczas symulacji wyscigu . Oprocz tego.mercedes najwiecej razy zwiedzal pobocze co by swiadczylo ze troche przyczepnosci stracili.


avatar
fankaWilliamsa

18.07.2014 13:23

0

To tylko 1 trening i nie ma się czym ekscytować w kwal i wyścigu wszystko wróci do normy,czyli ku mojej uciesze Williams i Mercedes w świetnej formie a Rbr w nieco gorszej ;-)


avatar
pjc

18.07.2014 13:25

0

@devious, moim zdaniem dziewczyna sobie niezle poradzila. Pamietam wystepy Amati i na tle Van de Poele wygladala bardzo mizernie, okupujac ostatnie miejsca w treningach. Brabham to byl wtedy szrot, z ktorym radzil sobie jedynie Hill. Wolff wykonala swoje zadania przyzwoicie i to sie liczy. No i ironicznie mowiac, drugi raz dokopala Maldonado:-)


avatar
jack22

18.07.2014 13:50

0

mam nadzieje ze kiedyś doczekam powstanie pierwszego kobiecego zespołu Pink Pussy GP F1 Team, i jakieś dwie laseczki za kierownicą:)


avatar
Skoczek130

18.07.2014 14:00

0

@devious - ty mądralo z kolei masz jak widać ból tyłka z tego, co pisze. Sam nie byłeś lepszy, dyskredytując przy okazji Vettela. Więc teraz nie zarzucaj komuś tego i owego, bo sam lepszy nie byłeś. ;) To, co napisałem, to oczywisty fakt. Więc nie czepiaj się "niczego"... ;) Chyba, że podoba ci się ogromna dysproporcja w osiągach... ty też byłeś sfrustrowany dominacją RBR... tylko, że "czerwone byki" tak nie dominowały. Z nimi przynajmniej można było podjąć walkę. Z Mercem jest, jak z kangurem w ringu... ;) Zarąbałby cię kopytami na Amen... ;) Osobiście liczę na to, iż w sezonie 2015 nie ujrzymy dominujących Merców.


avatar
Skoczek130

18.07.2014 14:04

0

P.S. Stwierdzenie, iż Merc ma tak dużą przewagę, że zakazanie FRIC nie pomoże w ich pokonaniu, nie jest niczym złym. Stwierdzanie faktu o kosmicznej przewadze Merca też... w końcu słyszałem to o RBR o 4 lat... ;) Czy ja pisałem komuś, że "jest nudny, bo pisze tylko ["ciągle ten Vettel"]"?? Raczej nie... ;)


avatar
fankaWilliamsa

18.07.2014 14:20

0

@Skoczek130 ale dominacja Mercedesów nie irytuje w tak dużym stopniu jak to bylo za czasów RBR powod tego bynajmniej jest prosty w ekipie Mercedesa nie ma kierowcy nr 1 i drugiego tzw."chłopca do bicia"zarówno Nico jak i Lewis walczą łeb w łeb ;-) ja się nie obrażę jeśli przyszły sezon będzie podobny(zarówno pod względem dobrej dyspozycji Williamsa) ;-)


avatar
KowalAMG

18.07.2014 14:23

0

Merc będzie dominował dopóty dopóki nie zmienia jednostek na V4 albo z powrotem na V8 serce ich sukcesu znajduje sie w silniku ktory jest dopracowany z reszta , Honda McLaren ewetualnie moze im zagrozic w przyszlym roku dobrze by vylo zeby Ferrari tez wrocilo :)


avatar
KowalAMG

18.07.2014 14:26

0

Popieram Devoius i FrankaWilliams pozdrawiam :)


avatar
RyżyWuj

18.07.2014 15:32

0

Massa jest tragiczny. Żona Wolffa jeździ 0.2 sekundy za takim prawie-mistrzem, wyjadaczem F1. Wstyd.


avatar
Skoczek130

18.07.2014 15:46

0

@fankaWilliamsa - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Pasuje Ci, bo dobrze spisują twoi faworyci. Nie jest jednak dobre dla F1, kiedy walka o zwycięstwa toczy się wyłącznie między kierowcami jednego zespołu. Gdyby chociaż był jakiś kontakt między Mercem, a resztą... ale takiego kontaktu po prostu nie ma. I to raczej nie może się podobać... oczywiście poza fanami... ;)


avatar
fankaWilliamsa

18.07.2014 16:02

0

@Skoczek130 były sezony,w których Vettel był poza zasięgiem i też reszta nie miała żadnych szans i fani Vettela byli zachwyceni teraz przyszedł czas na Mercedesa a ja po cichu licze,że Williams utrzyma ten progres ;-) F1 to piękny sport i ta miłości do Niej Nas jej fanów"łączy" a dobrze wiesz,że nie da się Wszystkich zadowolić ;-)


avatar
Rick

18.07.2014 16:23

0

S. Wolff cieszy sie, ze troche pojezdzila ale nam jej wynik niewiele mowi. ciekawiej by bylo jakby na kilku torach zrobili mini-wyscig dla kierowcow testowych. np 1/3 trasy normalnego wyscigu :-) Chocby kosztem piatkowego treningu


avatar
mwhakowscy

18.07.2014 20:24

0

@6.nonam3k Trafne spostrzeżenie.


avatar
devious

18.07.2014 21:31

0

@Skoczek130 Nie pasuje mi dominacja Mercedesa tak samo jak nie pasowała Red Bulla ale nie jęczę o tym codziennie od marca. WSZYSCY O TYM DOSKONALE WIEDZĄ więc nie musisz w kółko tego powtarzać. Kiedyś potrafiłeś coś ciekawego i mądrego napisać, teraz tylko w kółko jęczysz o tym Mercedsie, z tysiąc postów już było o tym, że nawet Sakon Yamamoto by tym bolidem zdobył mistrza, że jakby Mercedes chciał to by wszystkich zdublował bla, bla, bla... Sorry ale już mnie to irytuje - takim narzekaniem nic nie zmienisz i tak. Skup się lepiej na pozytywach - Twój ukochany Red Bull pomimo wielkiego kryzysu przed sezonem i tak jest drugą siłą, wygrał też wyścig, ma sporo podiów na koncie. Źle? A Ty widzisz, że szklanka jest w połowie pusta - patrz na tę pełną część :) Sezon jest przez dominację Mercedesa "popsuty" ale i tak jest ciekawiej niż w 2011 czy 2013 bo nadal nie wiemy kto będzie mistrzem - i są szanse, że nie będziemy wiedzieć aż do ostatniego wyścigu. Ergo i tak jest lepiej niż było choćby w zeszłym roku :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu