Firma Pirelli potwierdziła, że jest gotowa do przeanalizowania możliwości wdrożenia do F1 szerszych opon.
Felipe Massa w jednym z ostatnich wywiadów zasugerował, że w Formuła 1 wraz ze spadkiem wpływu siły dociskającej płynącej z aerodynamiki bolidów, powinna zastanowić się również nad powrotem do szerszych opon.Paul Hembery z Pirelli przyznał, że taka możliwość była rozważana już na sezon 2014, jednak zespoły odrzuciły ten plan.
„To była jedna z rzeczy, które dyskutowaliśmy w ubiegłym roku, gdy po raz pierwszy zobaczyliśmy nowe regulaminy- mniejsze pakiety aerodynamiczne, a my chcieliśmy zaproponować szersze opony” wspominał Hembery. „Wtedy zespoły nie uważały, że to konieczne i chciały, abyśmy utrzymali obecne rozmiary opon. Nie mogliśmy więc zrealizować tego pomysłu.”
„Zawsze jednak mówimy, że zrobimy to czego chce od nas sport. Jeżeli będą chcieli, abyśmy powrócili do starych, super szerokich opon, zrobimy to; 15-calowe, 20-calowe- niech mówią czego chcą a my to zrobimy.”
„Najpierw trzeba jednak zdecydować się co chce się w ten sposób osiągnąć.”
Hembery uważa także, że ostatnia krytyka producenta opon F1 za zbyt twarde mieszanki na sezon 2014 wynika z faktu, że Pirelli musiało zaprojektować pewien zestaw opon, który będzie się sprawdzał na wszystkich torach, a w takiej sytuacji pewne kompromisy są nie do uniknięcia.
„Z punktu widzenia ogumienia, mamy cztery mieszanki i w pewnych wypadkach musimy wykazać się kompromisem, podczas gdy w innych idealnie się wstrzeliwujemy. Te zmienne dodają jednak nieco nieprzewidywalności wyścigom.”
03.06.2014 15:50
0
a czy nie można wprowadzić szerszych opon w czasie sezonu ?
03.06.2014 16:11
0
Ponieważ regulaminu nie zmienia się w trakcie gry. Byłaby taka możliwość ale wszystkie zespoły musiałyby na to pójść a nie pójdą. Tyle.
03.06.2014 16:54
0
@2 dlaczego miałyby nie pójść ? szanse były by równe a prowadzenie bolidu znacznie łatwiejsze :)
03.06.2014 17:11
0
@3 Nie sądzę. Były w 2013 takie zespoły, które budowały bolid pod opony, np. Lotus. Potem ich wyniki spadły. Podobnie ucierpiało Force India, a zyskał Red Bull. Nie będzie jednomyślności, ponieważ niektórym zespołom to da przewagę, a innym starty.
03.06.2014 17:12
0
@3 Po prostu nie każdemu byłoby to na rękę tak bardzo jak innemu itd. Moim zdaniem jeśli w ogóle mieliby to wprowadzać, to w 2015 roku i to po zaakceptowaniu przez zespoły i późniejszych testach. Taka jest procedura ;)
03.06.2014 17:19
0
@5, @4 dzięki :)
03.06.2014 18:03
0
Uprzedzili mnie. ;)
03.06.2014 18:56
0
To jeszcze bardziej zwiększy przewagę Merca... ;)
03.06.2014 20:13
0
Bolidy by fajniej wyglądały mając szersze i większe tylne opony.
03.06.2014 21:31
0
1. Hamcio20 Bolidy nie są przygotowane na takie opony. Odpowiedź jest więc tylko jedna: nie.
03.06.2014 23:36
0
Szersze opony wymagałyby przeprojektowania bolidu. Przed sezonem 2014 zespoły sie nie zgodziły właśnie dlatego, że propozycja pojawiła się gdy rozwój nowych bolidy(głównie skrzyni biegów) był na bardzo zaawansowanym etapie.
04.06.2014 15:57
0
A moze niech powrócą rowkowane opony??
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się