WIADOMOŚCI

Williams sprzedaje WHP
Williams sprzedaje WHP
Zespół Williamsa potwierdził dzisiaj podpisanie umowy sprzedaży udziałów firmy Williams Hybrid Power firmie GKN Land Systems.
baner_rbr_v3.jpg
Williams Hybrid Power znajdowało się pod kontrolą Williams Grand Prix Engineering Limited od 2010 roku, jednak już w 2009 roku zajmowało się próbami wdrożenia do Formuły 1 innowacyjnego systemu KERS opartego na kole zamachowym.

Wymiary urządzenia i kłopoty z jego integracją sprawiły, że nie znalazło się ono ostatecznie w bolidach Formuły 1 jednak z powodzeniem znalazło zastosowanie w innych seriach wyścigowych i cywilnym transporcie drogowym. System Williamsa znalazł się między innymi w zwycięskim Audi R 18 e-tron quattro, startującym w serii Le Mans.

Jak poinformowano cała transakcja jest „wielomilionowa”. Sprzedając część swojego przedsiębiorstwa Williams zachowa jednak możliwość otrzymania dodatkowego wynagrodzenia z tytułu wykorzystania w przyszłości systemu odzyskiwania energii opartego na kole zamachowym, jak również ewentualnych licencji.

„Biznes Williams Hybrid Power od kilku lat jest rozwijany z powodzeniem a obecnie jest na etapie komercjalizacji na szerszym rynku” mówił Mike O'Driscoll, dyrektor zarządzający Williamsa. „GKN ma odpowiednie zasoby i doświadczenie, głównie jeżeli chodzi o zastosowania w różnych środkach transportu publicznego, aby w pełni wykorzystać ogromny potencjał systemu koła zamachowego, który został potwierdzany w sporcie motorowym.”

„Williams Advanced Engineering będzie kontynuował dostarczanie efektywnych rozwiązań poprzez rozwijanie nowych technologii, które pochodzą głównie z działań na polu Formuły 1 dla wielu branży przemysłowych, w tym samochodowej, kosmicznej i energetycznej.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
KmK.pl

01.04.2014 10:23

0

W ankiecie mogłaby znaleźć się odpowiedź ''żaden''.


avatar
kempa007

01.04.2014 10:27

0

malo to prawdopdobne ale faktycznie ;-)


avatar
Kalor666

01.04.2014 10:48

0

kempa- jestem zawiedziony. A gdzie primaaprilisowy żart? Coś w stylu " Massa odchodzi z Williamsa po aferze z team order"


avatar
kempa007

01.04.2014 11:01

0

jakos nie mam weny do zartow akurat dzisiaj. Obudzilem sie i sie zastanawialem czy czegos nie wrzucic, ale stwierdzilem ze w tym roku bedzie zart bez zartu :)


avatar
KmK.pl

01.04.2014 11:09

0

może zainspiruje ciebie żart ze strony skijumping.pl


avatar
KmK.pl

01.04.2014 11:10

0

:D


avatar
Tilion

01.04.2014 11:29

0

kempa007 - mam małe pytanie poza tematem niestety, ale nie wiem, gdzie to napisać - dlaczego w punktacji konstruktorów ostatnie zespoły są nie po kolei? Tj z 4 ekip bez punktów najwyżej powinien być Lotus, bo Groszek dowiózł jednak 11 miejsce, a teraz ekipy są wypisane chyba losowo.


avatar
kempa007

01.04.2014 11:38

0

bo odlozylem sobieto na pozniej i zapomnialem zaktualizowac;-) juz jest okay, dzieki.


avatar
ekwador15

01.04.2014 12:41

0

Dlaczego to miałby być żart ;]? KERS oparty na kole zamachowym faktycznie istniał i nad nim pracowano, ale nie wiem czy to prawda, że korzysta się z niego w motosporcie :P


avatar
kempa007

01.04.2014 13:22

0

9. ekwador15 w tym roku nie ma zartu prima aprilisowego i nie bedzie. Nie doszukiwac sie go w artykulach :) W interncie krazy juz plotka ze RBR rozstaje sie z Renault i wykupil Coswortha :)


avatar
KowalAMG

01.04.2014 20:05

0

Haha dobry żart Kępuś :)) moze odrazu z Bugatti albo Koinsegiem prima aprilis :)


avatar
patrykgos

02.04.2014 20:38

0

Usunięty


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu