Zespół Williamsa potwierdził dzisiaj podpisanie umowy sprzedaży udziałów firmy Williams Hybrid Power firmie GKN Land Systems.
Williams Hybrid Power znajdowało się pod kontrolą Williams Grand Prix Engineering Limited od 2010 roku, jednak już w 2009 roku zajmowało się próbami wdrożenia do Formuły 1 innowacyjnego systemu KERS opartego na kole zamachowym.Wymiary urządzenia i kłopoty z jego integracją sprawiły, że nie znalazło się ono ostatecznie w bolidach Formuły 1 jednak z powodzeniem znalazło zastosowanie w innych seriach wyścigowych i cywilnym transporcie drogowym. System Williamsa znalazł się między innymi w zwycięskim Audi R 18 e-tron quattro, startującym w serii Le Mans.
Jak poinformowano cała transakcja jest „wielomilionowa”. Sprzedając część swojego przedsiębiorstwa Williams zachowa jednak możliwość otrzymania dodatkowego wynagrodzenia z tytułu wykorzystania w przyszłości systemu odzyskiwania energii opartego na kole zamachowym, jak również ewentualnych licencji.
„Biznes Williams Hybrid Power od kilku lat jest rozwijany z powodzeniem a obecnie jest na etapie komercjalizacji na szerszym rynku” mówił Mike O'Driscoll, dyrektor zarządzający Williamsa. „GKN ma odpowiednie zasoby i doświadczenie, głównie jeżeli chodzi o zastosowania w różnych środkach transportu publicznego, aby w pełni wykorzystać ogromny potencjał systemu koła zamachowego, który został potwierdzany w sporcie motorowym.”
„Williams Advanced Engineering będzie kontynuował dostarczanie efektywnych rozwiązań poprzez rozwijanie nowych technologii, które pochodzą głównie z działań na polu Formuły 1 dla wielu branży przemysłowych, w tym samochodowej, kosmicznej i energetycznej.”
01.04.2014 10:23
0
W ankiecie mogłaby znaleźć się odpowiedź ''żaden''.
01.04.2014 10:27
0
malo to prawdopdobne ale faktycznie ;-)
01.04.2014 10:48
0
kempa- jestem zawiedziony. A gdzie primaaprilisowy żart? Coś w stylu " Massa odchodzi z Williamsa po aferze z team order"
01.04.2014 11:01
0
jakos nie mam weny do zartow akurat dzisiaj. Obudzilem sie i sie zastanawialem czy czegos nie wrzucic, ale stwierdzilem ze w tym roku bedzie zart bez zartu :)
01.04.2014 11:09
0
może zainspiruje ciebie żart ze strony skijumping.pl
01.04.2014 11:10
0
:D
01.04.2014 11:29
0
kempa007 - mam małe pytanie poza tematem niestety, ale nie wiem, gdzie to napisać - dlaczego w punktacji konstruktorów ostatnie zespoły są nie po kolei? Tj z 4 ekip bez punktów najwyżej powinien być Lotus, bo Groszek dowiózł jednak 11 miejsce, a teraz ekipy są wypisane chyba losowo.
01.04.2014 11:38
0
bo odlozylem sobieto na pozniej i zapomnialem zaktualizowac;-) juz jest okay, dzieki.
01.04.2014 12:41
0
Dlaczego to miałby być żart ;]? KERS oparty na kole zamachowym faktycznie istniał i nad nim pracowano, ale nie wiem czy to prawda, że korzysta się z niego w motosporcie :P
01.04.2014 13:22
0
9. ekwador15 w tym roku nie ma zartu prima aprilisowego i nie bedzie. Nie doszukiwac sie go w artykulach :) W interncie krazy juz plotka ze RBR rozstaje sie z Renault i wykupil Coswortha :)
01.04.2014 20:05
0
Haha dobry żart Kępuś :)) moze odrazu z Bugatti albo Koinsegiem prima aprilis :)
02.04.2014 20:38
0
Usunięty
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się