WIADOMOŚCI

McLaren źle dobrał przełożenia
McLaren źle dobrał przełożenia
Kierowcy zespołu McLarena po wyścigu na torze Monza narzekają na nietrafiony dobór przełożeń w skrzyniach biegów. Zbyt krótki siódmy bieg sprawił, że przy mniejszej ilości paliwa, gdy auto stało się szybsze, na prostych załączał się im ogranicznik obrotów.
baner_rbr_v3.jpg
Jenson Button, P10
„Miałem kiepski start, sprzęgło zaczęło mi się ślizgać i spadłem o kilka pozycji. Pierwszy przejazd był całkiem dobrą zabawą, ale jak tylko utknąłem za Danielem [Ricciardo], nie miałem jak go wyprzedzić.”

„Nie dobraliśmy zbyt dobrze przełożeń skrzyni biegów. W konsekwencji tego, jak spadał nam poziom paliwa, a nasze prędkości na zakrętach wzrastały, dochodziliśmy do ograniczenia obrotów, a to ułatwiło bolidom z tyłu wyprzedzenie mnie i utrudniało mi wyprzedzanie.”

„W czystym powietrzu, nasze tempo było całkiem dobre, ale z tak krótkim ostatnim biegiem, zwłaszcza przy włączonym systemie DRS, włączał nam się ogranicznik obrotów.”

„Co więcej, na 15 okrążeń przed metą, zblokowałem koła na pierwszym zakręcie i mocno spłaszczyłem przednią prawą oponę- potem niewiele widziałem ze względu na wibracje, ale udało mi się dowieźć auto do mety i zdobyć punkt dla zespołu.”

„Na koniec, chciałbym podziękować wszystkim chłopakom w garażu. Musieli ciężko pracować przed wyścigiem, aby naprawić w rekordowym czasie system paliwa w moim aucie. Niewiele brakowało, ale dobrze zareagowali na to i wykonali niesamowitą robotę.”

„Gdy jest mało czasu, są najlepsi na świecie- po raz kolejny okazali się bezbłędni.”

Sergio Perez, P12
„To było rozczarowujące popołudnie. Uważam, że zasłużyliśmy na coś więcej.”

„Zostałem uderzony z tyłu na pierwszym zakręcie i musiałem ściąć szykanę. Potem w trakcie wyścigu byłem wstrzymywany przez Daniela Ricciardo z Toro Rosso. Mój bolid był ogólnie szybszy, ale prędkość maksymalna nie pozwalała mi się z nim zrównać na prostych i wyprzedzić.”

„Zatrzymywaliśmy się w boksach okrążenie później niż planowaliśmy i straciłem pozycję na rzecz Jensona, po tym jak mieliśmy problemy przy zmianie kół. Potem utknąłem w korku; ze względu na brak prędkości maksymalnej nie mogłem nikogo wyprzedzić.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
Kalor666

08.09.2013 17:41

0

To jakiś żart! 50 lat tradycji i nie potrafią dobrać przelozeń.


avatar
waterball

08.09.2013 17:43

0

Może spece z Williamsa (podobne doświadczenie) by im pomogli ...


avatar
Michael Schumi

08.09.2013 18:00

0

@1 Jest jeszcze gorzej. Ferrari: startowali od początków, mają dobrą kasę, topowego kierowcę, a potrafią spieprzyć najważniejsze rzeczy. Tytuł w 2010, bolid w 2011 i na początku 2012 oraz ostatnio w tym roku błędy strategiczne. Jak weźmiesz pod uwagę ich ostatnie sezony, McLaren jest górą. W 800 tnym wyścigu Ferrari, Turcji 2010 Ferrari zdobyło 7 i 8 miejsce. McLaren ma dublet. To jest żart. W taką rocznicę takie wyniki Scuderii?


avatar
Angulo

08.09.2013 18:07

0

Za to McLaren spieprzył tytuły w 1999, 2000, 2003, 2005, 2007 i 2012. Ferrari to mimo wszystko dużo lepszy zespół niz McLaren...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu