Drugi dzień przedsezonowych testów w Jerez zakończył się pokazem szybkości ubiegłorocznego Mercedesa W02, prowadzonego przez Michaela Schumachera.
Niemiec jeszcze przed przerwą postawił poprzeczkę na 1:18,561, o przeszło sekundę pokonując wczorajszy wynik Kimiego Raikkonena.Należy jednak pamiętać, że ekipa Mercedesa cały czas używa zmodernizowanej, ubiegłorocznej konstrukcji auta. Najszybszy spośród nowych bolidów, okazał się dzisiaj RB8, prowadzony przez Marka Webbera (1:19,184).
Australijczyk, po wczorajszych problemach z dostawą nowych części do RB8, dzisiaj testy rozpoczął od samego rana, pokonują w trakcie dnia 97 okrążeń.
Czołową trójkę uzupełnił nowy nabytek Toro Rosso, Daniel Ricciardo, który jako ostatni kierowca dzisiejszego dnia zdołał zejść z czasem poniżej 1 minuty i 20 sekund.
Podobnie jak wczoraj, idealne warunki pogodowe na południu Hiszpanii, wiele ekip postanowiło wykorzystać do sprawdzania aerodynamiki swoich bolidów, zrzucając na dalszy plan rywalizację o jak najlepszy czas. Co potwierdzać może brak rywalizacji o jak najlepszy wynik w ostatnich minutach dzisiejszej sesji.
Za czołową trójką uplasował się debiutujący w zespole Force India Jules Bianchi, który dzisiaj do południa pokonał za kierownicą VJM05 46 okrążeń.
Najszybszy kierowca wczorajszego dnia, Kimi Raikkonen, dzisiaj sesję zakończył na piątej pozycji, tracąc do Schumachera przeszło 1,5 sekundy, ale pokonując aż 117 okrążeń pętli w Jerez. Fin miał dzisiaj kilka przygód, już na swoim 4 okrążeniu wypadając z toru i zabrudzając jego nawierzchnię na tyle, że potrzebne było przerwanie sesji w celu jej uprzątnięcia.
Szósty czas dnia odnotował Paul di Resta, który po południu powrócił za kierownicę swojego VJM05, wyprzedzając Massę, Buttona oraz Pereza.
Czołową dziesiątkę uzupełnił Pastor Maldonado, a w dole tabeli uplasował się najaktywniejszy dzisiaj kierowca, Heikki Kovalainen. Fin swoim CT01 przejechał dzisiaj tor w Jerez aż 139 razy, na najszybszym okrążeniu tracąc prawie 3 sekundy do Schumachera. Jutro w bolidzie Caterhama zasiądzie kierowca testowy ekipy Giedo van der Garde.
Stawkę tradycyjnie zamykał Pedro de la Rosa w ubiegłorocznej konstrukcji F111.
08.02.2012 17:03
0
Oby tak dalej :D
08.02.2012 17:11
0
Zobaczymy, czy dalej bedzie taki szybki po 22 lutym...
08.02.2012 17:12
0
po 21 lutym* sorki za pomylke
08.02.2012 17:12
0
Miejmy nadzieje, bo narazie to tylko prowizorka
08.02.2012 17:12
0
Ładnie Schumi.... Button cięko........
08.02.2012 17:23
0
Wiem że to tylko testy i wiekszosc czasów nie jest adekwatna do tych jakie będa uzyskiwane w Australi , ale modle sie o dzien w którym "Schumi" znów będzie na szczycie i uciszy tych którzy wysyłają go na emeryture
08.02.2012 17:33
0
6@ W mercu na szczycie to za szybko nie będzie... A martwi to, że z nowych konstrukcji bez spinania się o dobry czas i tak Red Bull był najszybszy.
08.02.2012 17:44
0
Stawkę tradycyjnie zamykał Pedro de la Rosa:D
08.02.2012 17:46
0
Raikkonenowi rajdy wrc pomyliły się z formułą 1 i dlatego postanowił jechać po żwirze a nie asfalcie czyniąc przejazd bardziej nieprzewidywalnym tak jak w rajdach:)
08.02.2012 17:47
0
7. Tilion Kazdy organizuje swoj program testow, nie ma co sie martwic ze Red Bull byl najszybszy, ostatnie HRT bylo tylko 3,5 s. wolniejsze od Schumiego
08.02.2012 17:56
0
Jak myślicie można pokusić się o stwierdzenie że Pirelli poprawiły gumy o przynajmniej 1 sek na okrążeniu. W ubiegłym roku drugiego dnia testów w Jerez Schumi tez był 1 z czasem - 1:20.352 i 112 okrążeń , dziś też jest pierwszy z czasem - 1:18.561 i 132 okrążenia ,więc jest różnica 1,791 sek. Bolid ten sam , jakieś nowinki na pewno testują , więc ciekawi mnie o ile są lepsze te oponki. . Mam pytanko, czy zespoły na testach mają ograniczoną ilość opon czy hulaj dusza . McLaren i Ferrari jakoś tak cicho , podejrzana sprawa :) na pewno mają jakiś wunderwaffe .Poczekamy zobaczymy
08.02.2012 18:11
0
11^ Bolid raczej nie ten sam, bolid z początku a ten dzisiejszy znacznie się różnią przecież...ponoć cały rok go rozwijali :)
08.02.2012 18:27
0
12. @STMan - Dokładnie. Sam Horner chwalił się ostatnio, że podczas całych zeszłorocznych testów przyśpieszyli RB7 o 2 sek/okr. Do tego jeszcze w trakcie sezonu pewnie dołożyli drugie tyle. Generalnie mieszanki opon są teraz bardziej miękkie niż te zeszłoroczne a te na tylnej osi podobno rekompensują nieco utratę docisku na wskutek zakazu dmuchania spalinami w dyfuzor.
08.02.2012 18:34
0
Schumacher jest słaby vettel lepszy
08.02.2012 18:49
0
14@ kolego szanowny pan" palec" jak na razie to nie dorasta do piet Szumiemu.
08.02.2012 19:28
0
Moim zdaniem nawet z nowymi oponami tegoroczne bolidy będą wolniejsze od zeszłorocznych. Dmuchany dyfuzor jednak sporo dawał.
08.02.2012 19:41
0
16. david9 Dokładnie chyba tak będzie nawet już Button mówił że brakuje docisku
08.02.2012 19:58
0
Cy Shumi ma dufuzor? Jeśli tak to rezultat jest cieniutki.
08.02.2012 20:20
0
Po wstępnych obserwacjach bolidów na torze wychodzi na to że Ferrari ma problemy. Red Bull oczywiście najlepiej sobie radzi, a zaraz za nim jest McLaren...
08.02.2012 20:31
0
19. Po wstępnych obserwacjach z zeszłego sezonu wynikało, że Ferrari jest praktycznie bezkonkurencyjne (ileż to widziałem narzekań na Pirelli), Sauber zbudował całkiem dobry bolid, natomiast RBR był zaraz za Ferrari, a Toro Rosso może dogonić czołówkę, natomiast McLaren zbudował bardzo kiepski bolid.
08.02.2012 20:31
0
No i jeszcze Renault, które weszło do pierwszej 3 i miało szansę na mistrzostwo ;).
08.02.2012 20:37
0
21. Polak477 No i jeszcze Heidfeld miał walczyć o mistrzostwo:)
08.02.2012 20:39
0
10@ rozumiem, jestem jak najdalej od wyciągania daleko idących wniosków po pierwszych 2 dniach testów, ale wolałbym, by to był po prostu przypadek wynikający z takiego a nie innego programu testów, a nie tendencja zapowiadająca kolejny sezon ich dominacji
08.02.2012 20:42
0
ale widocznie nowe "nosy" dobrze sie spisują ;] w tamtym roku na testach w jerez czas nie spadł ponizej 1:19 (i 300 coś tysięcznych), a tu juz sekunde szybciej ;]
08.02.2012 21:06
0
Myślę, że to bardziej kwestia opon, skoro na czele stawki jest stary Mercedes;)
08.02.2012 21:10
0
18. be_rcik - czy Shumi ma dyfuzor? Dobre pytanie. Myślę że jak większość ludzi Shumi nie ma dyfuzora. Jeżeli natomiast chodzi o bolid W02 to jak większość bolidów F1 posiada go. Jeżeli Ci chodzi o to czy posiada tzw. ''dmuchany'' dyfuzor to nie mam pojęcia, przypuszczam, że nie, ale to i tak nie ma znaczenia. Tak samo nie mają sensu porównania tegorocznych czasów z zeszłorocznymi. Wystarczy kilka stopni różnicy w temperaturze toru czy stopniu nagumowania/zabrudzenia/zużycia nawierzchni itp i wszelkie porównania mijają się z celem. Wydaje mi się że w ogóle jakiekolwiek porównywanie czasów poszczególnych ekip w obecnej chwili mija się z celem.
08.02.2012 21:46
0
@ kempa007 a jednak masz niezawodny sprzęt (komputerowy) ;)
08.02.2012 22:28
0
Jedyne co uwazam po tej sesji to dobrze że Kimi machnął aż tyle kółek dzisiaj ;) przyda mu się, MSC też pojeździł, ale co z tego jak to stary bolid, może co najwyżej kilka rzeczy do nowego modelu sprawdzili.
09.02.2012 08:15
0
Wczoraj pojawiły się pierwsze wstępne oceny tego kto w jakiej może być formie i wynika z tego ,że może Nas czekać kolejny sezon w ,którym to dominować będzie RBR. Z obserwacji ,które przeprowadzane sa na torze widać ,że RedBull jest najstabilniejszy w zakrętach czyli powtarza się sytuacja z poprzedniego roku z testów i sezonu. Chyba oszaleję jak czeka mnie kolejny sezon pod dyktando napojów landrynkowych. Pozostaje mieć nadzieję ,że tak nie będzie. TO na razie był 2 dzień testów. Zobaczymy jak to będzie się rozwijać.
09.02.2012 09:34
0
Właśnie Blaz To na razie był 2 dzień testów. Ale pragnę poinformować że są to TYLKO testy i wnioskowanie na podstawie testów - także tych co będą, jest błędem. Na testach zespół może wygrać wszystkie sesje testowe, a przyjdą 2 pierwsze GP i się okaże że są gdzieś w środku stawki. Nie patrzcie na testy tylko czekajcie do 1go GP czy do pierwszych dwóch. Po nich będzie można powiedzieć, ten zespół ma błysk, ten nie.
09.02.2012 11:21
0
@26. pz0 - ponoć Schumacher jeździł z dmuchanym dyfuzorem i ma W02 w najszybszej, ostatniej specyfikacji bo zespół przede wszystkim chciał sprawdzić różnicę w pracy opon (stąd najlepszy - niezaskakujący - czas sesji). Patrząc z tej storny można z grubsza oszacować różnicę w stosunku do obecnych bolidów, które z założenia powinny być znacznie wolniejsze. Jednak jak widać różnica ok. 1sek w trakcie testów pewnie zniknie, a w ciągu sezonu bolidy nie tylko odzyskają prędkość ale i będą szybsze od zeszłorocznych. Jednak oczywiście to tylko zgrubne szacunki, dające mglisty obraz prawdziwej formy poszczególnych bolidów. Prawdziwe porównanie otrzymamy w q3 pierwszego wyścigu ;).
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się