WIADOMOŚCI

McLaren będzie miał lżejszy dyfuzor
McLaren będzie miał lżejszy dyfuzor
Jak podał serwis Auto Motor und Sport, zespół McLaren w Australii używał dyfuzora wykonanego z tytanu, który jest cięższy niż włókno węglowe.
baner_rbr_v3.jpg
Ekipa Martina Whitmarsha w ostatniej chwili przed sezonem zrezygnowała ze skomplikowanego systemu wydechowego, poprawiającego pracę dyfuzora i zdecydowała się wykorzystać pomysł Red Bulla, jednak miała zbyt mało czasu, aby wykonać dyfuzor z włókna węglowego.

„Musieliśmy wyprodukować części dla nowego wydechu w bardzo krótkim czasie” mówił Whitmarsh. „Musieliśmy więc zbudować dyfuzor w całości z tytanu, co oczywiście kosztowało nas trochę wagi.”

Szef ekipy poinformował także, że w Malezji bolidy MP4-26 będą miały już dyfuzor wykonany z włókna węglowego i odpornego na wysoką temperaturę, egzotycznego materiału wykorzystywanego także przez NASA- Pyrosic’u.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

38 KOMENTARZY
avatar
Gosu

31.03.2011 09:15

0

Gonić Bulla ! ;)


avatar
mario7878

31.03.2011 09:33

0

ładnie ładnie MC jedzie ostro po bandzie i to mi się uśmiecha :)


avatar
Ferrari150

31.03.2011 09:47

0

napoje w tym toku już nie będą takie mocne. będzie tak samo jak z Brawnem GP No może jeszcze w tym sezonie będą wysoko ale nie tak jak w tamtym sezonie. a Później jak Mercedes.. ŚrOdeK StaWki


avatar
Ferrari150

31.03.2011 09:48

0

roku :)


avatar
zajac1211

31.03.2011 10:15

0

Dobrze że coś się dzieje. Trzeba gonić Czerwone Byki. A McLaren mimo że nie jakiś ulubiony przeze mnie wydaje się najbliżej. Ah kiedy te Ferrari wreszcie się przebudzi :x


avatar
pjc

31.03.2011 11:45

0

To może być lekarstwo na RB7.


avatar
Krokiet

31.03.2011 12:09

0

to jakby ktoś chciał wiedzieć więcej o tym materiale NASA: http :/ /www .high- temperature-composites .com/ high-temperature- composites-and -fire-barriers -pyrosic-pyrokarb . htm


avatar
jankes15

31.03.2011 12:39

0

he he he McLwymysla to Ferrari coś innego... LRGP wydech z przodu...a Byki jak odjeżdżały tak odjeżdżają a Newey pewnie czytając te newsy siedzi i popija browek uśmiechając się do siebie:-)


avatar
Marx_76

31.03.2011 13:08

0

Chciałbym w tym roku zobaczyć Team, który dorówna RB do takiego poziomu by móc nawiązać z nimi walkę, pokładam wiarę w MClarenie.


avatar
robtusiek

31.03.2011 13:39

0

9. Marx_76 jeżeli jakiś dorówna, to pewnie w środku lub na końcu sezonu, no a wtedy..."łabędzi śpiew" ;)


avatar
matito

31.03.2011 14:26

0

Teraz niech szukają luk w regulaminie aby dorównać red bullowi. RBR ma poprostu dużą przyczepnosc chyab wszyscy widzieli co robił Sebastian Vettel podczas kwalifikacji. Ferrari jeździło ledow przy brzegach toru a S.V prawie po trawie


avatar
ziyon

31.03.2011 14:52

0

Znowu Mac fani zaczną się jarać... ];-)


avatar
szalek

31.03.2011 14:57

0

i dobrze . może chociaż oni tak naprawdę dogonią Red bulla . Tylko trochę szkoda że to tak nagłośnili bo moim zdaniem Red bull ukradnie im pomysł ;///


avatar
Senna_olk

31.03.2011 15:10

0

12. ziyon A reszta znowu zacznie płakać ;) Jeśli McLaren faktycznie dorówna RBR, zapowiadają się arcyciekawe pojedynki Ham-Vet :)


avatar
McLfan

31.03.2011 15:22

0

Raczej jestem spokojny o te pojedynki, jeśli auta faktycznie będą na tym samym poziome. :]


avatar
Łukasz.

31.03.2011 15:41

0

KEMPA CO SIĘ DZIEJE ? WYSŁAŁEM CI ARTYKUŁ W PONIEDZIAŁEK I NADAL NIE MAM ODPOWIEDZI ORAZ SUGESTIE W NIEDZIELĘ I TO SAMO ...


avatar
lukaas67

31.03.2011 16:29

0

Redbull ugnie ci skrzydła ;D


avatar
beltzaboob

31.03.2011 19:05

0

Bardzo by było dobrze, gdyby Maki odrobiły stratę do Red Bulli, a wszystko wskazuje na to, że jest to możliwe.... Po ostanim wyścigu utwierdziłem się w przekonaniu, że w konfrontacji Vettel - Hamilton na sprzętach o zbliżonych osiągach Lewis by zjadł młodego Niemca. Myślę, że mimo narowów Hamilton jest aktualnie najszybszym kierowcą w stawce. Szybszym nawet ot Vettela i Alonso. Inna sprawa, że najszybszy zwłaszcza we współczesnej F1 nie jest synonimem najlepszego. Ale, w przeciwieństwie do gwiazdy Red Bulla, Brytyjczyk świetnie wyprzedza i wyciska z bolidu 110% możliwości. A Vettel jak dotąd w walce się nie sprawdził a Webber nie jest przeciwnikiem, który zmusiłby go do nadludzkich wyczynów. Dlatego niechaj się stanie tak, że McLaren zbliży się osiągami do RB07 i wtedy się przekonamy, na co stać Vettela....


avatar
pjc

31.03.2011 19:50

0

@ziyon powiem,krótko ja fan innej brytyjskiej ekipy też bym się cieszył gdyby Hamilton z Buttonem dobrali się w końcu SV do skóry. Byłoby o wiele ciekawsze widowisko dla wszystkich kibiców. Może MCL będzie dochodził RB w podobnym tempie jak Williams w 1991r. MCL. Tylko może tym razem ta pogoń się powiedzie.


avatar
fanAlonso=pziom

31.03.2011 20:07

0

zauwazylem ze mclaren w australii miał bialy dyfuzor z tylu ktos wie cos wiecej dlaczego tak mieli ?


avatar
jar188

31.03.2011 20:15

0

@20 Zdaje się, że miało to właśnie związek z materiałem z którego na szybko robili dyfuzor.


avatar
McLfan

31.03.2011 20:27

0

20 i 21. Rzucilibyście okiem na artykuł, to wszystko byłoby wiadome. Chyba, ze nie zrozumieliście. Tym bardziej powinniście odstawić narzędzie, jakim są komentarze. Tak BTW, jeśli Alonso trzyma poziom pana fanAlonso=pziom, to tym gorzej dla biednego Ferdka...


avatar
jar188

31.03.2011 20:55

0

@22. McLfan, Jeden się pyta, drugi stara się odpowiedzieć a trzeci robi za bufona. Nie każdy musi wiedzieć,że tytan jest jasny, rozumiem, że dla ciebie wszytko jest oczywiste o wszystkim masz pojęcie, w takim razie gratuluję.


avatar
RoninRonin

31.03.2011 21:35

0

Myślę, że Horner jest cwańszy niż myślicie. Ta gadka o przewadze którą mają dzięki dyfuzorowi i którą niby mclaren zniweluje jest tylko dla odwrócenia uwagi. Prawdziwe COŚ w samochodzie RedBula kryje się gdzie indziej. Jednym słowem, niezłe rozwiązanie ale fałszywy trop.


avatar
Alonsofan

31.03.2011 21:53

0

najdziwniejsze jest to ze podczas ostatniego gp na starcia Hamilton uzywajacy kers byl prawie wyprzedzony przed Webbera ktory kersu nei posiadal ...


avatar
greg32

31.03.2011 21:59

0

Też uważam że RB tylko utwierdza MC że sa w błędzie a diabeł tkwi w innych szczegółach kto to odkryje i skopiuje będzie w siódmym niebie ale chyba nie w tym sezonie.


avatar
McLfan

31.03.2011 22:13

0

23. To w kiepski sposób wyjaśniasz, bo w artykule JEST NAPISANE, DLACZEGO DYFUZOR BYŁ JASNY! Wystarczyło przeczytać, nie trzeba do tego przemądrzałków, za jakiego mnie pewnie masz.


avatar
jar188

31.03.2011 22:19

0

@27. McLfan , To zacytuj dokładnie który fragment artykułu mówi o tym, że dyfuzor był jasny?? Bo ja tam nic takiego nie widzę.


avatar
fanAlonso=pziom

31.03.2011 22:22

0

27 sory ale widocznie nie posiadam twojej oszalamiajacej wiedzy na temat tytanu mialem pytanie dostalem kulturalna odpowiedz a twoja uwaga wg mnie nie potrzebna tak samo jak uwaga dotycząca Fernando która po nicku mnie nie dziwi


avatar
jar188

31.03.2011 22:25

0

27. McLfan, Tak BTW Wcale nie mam Cię za przemądrzałka, to była ironia.


avatar
conrad30

01.04.2011 09:23

0

16. Łukasz.-A TY CO NOWY NACZELNY?A może by tak "Szanowny Panie Przemysławie...";)


avatar
darecky3

01.04.2011 10:07

0

panowie po co ta sprzeczka o ten dyfuzor. po pierwsze to BBC i RTL przed rozpoczeciem wyscigu dudnilo o tym przez ponad pol godziny, pokazywano ten dyfuzor tak dokladnie ze prawie mialem wrazenie ze go dodykam. kolejna pewna niezgodnosc, o ktorej tu widze prowadzona jest dyskusja to taka ze ten dyfuzor nie jest zadna proba kopiowania dyfuzora Red Bull'i, lecz calkiem innowacyjnym elementem szybkiej konwersji pakietu na wyscig po ostatnich testach. Zmiana koncepcji konstrukcyjnej przyniosla jak widac oczekiwany efekt. Niestety McLaren odczul brak oczekiwanego tempa jakies 0.2-0.5 sek na okrazeniu poprzez dodatkowy balast dyfuzora, ktory zostal zmodernizowany na potrzeby nowej konstrukcji. Dlaczego byl taki jasny i czemu ciezki?. Otoz braklo czasu na zastosowanie lekkich materialow syntetyczno weglowych wytrzymujacych ekstremalne temperatury tzn na przemian niskie i wysokie, zachowujac przy tym stala sztywnosc. Tytan ma te wlasciwosci za wyjatkiem malej wagi. Jak widac nowa koncepcja juz dala bardzo widoczne efekty. Pamietajcie panowie ze dyfuzor jest zbudowany z bardzo zblizonych do siebie materialow stosowanych do budowy np. typu monocock, gdzie nadanie formy pochlania cale dni, natomiast samo tworzywo nalezy uszlachetnic poddajac skomplikowanemu procesowi "hartowania syntetykow" albo jak kto woli wyzarzaniu, ktory trwa ponad dwa tygodnie (w przypadku monocock ponad miesiac) stad tez inny kolor, waga i ksztalt tego co zobaczylismy w Australii. Mysle ze to juz cos wyjasnilo bo Zientarski na pewno nie ma o tym zielonego pojecia wiec nie powiedzial a taki spec od samochodow (w czasach wartburka i skody)....hehe pozdrawiam


avatar
McLfan

01.04.2011 12:52

0

27, 28, tutaj jest idealnie napisane dlaczego był jasny (po co mówić, że był jasny, skoro każdy widział): „Musieliśmy więc zbudować dyfuzor w całości z tytanu, co oczywiście kosztowało nas trochę wagi.”


avatar
jar188

01.04.2011 20:32

0

@33. McLfan, Pomyśl najpierw co napisałeś, o co ja się zapytałem a później sam sobie sobie odpowiedz czy oby na pewno o to chodziło, bo ja z tobą nie mam zamiaru dłużej dyskutować na jakiś wyimaginowany problem, tak w ogóle to następny raz nie udzielaj się na siłę i nie dawaj rad typu "przestańcie pisać komentarze" bo w zasadzie to do ciebie powinno się odnosić w tym przypadku. @32. darecky3 , Ja dla odmiany musiałem oglądać GP przez internet i to marnej jakości, przerywający cały czas i o dyfuzorze jasnego koloru dowiedziałem się z innego portalu po wyścigu. Co do samego dyfuzora ja jednak wyczytałem (nie tylko tu), że jednak jest to próba zrobienia dyfuzora na wzór RBR po tym jak ich innowacyjny niby coś ala ośmiornica się nie sprawdził, być może ,że gdzieś indziej było dokładniejsze info.


avatar
beltzaboob

02.04.2011 15:23

0

Nie chcę być złośliwy, ale kluczowe pytanie o kolor owego tytanowego dyfuzora pozostało bez odpowiedzi (wbrew temu, co twierdzi @MclFan). A przecież to ta kwestia zdawała się być fundamentalną w Waszej dyskusji. Pozostaje mi tylko dodać, że w gruncie rzeczy na


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu