WIADOMOŚCI

Alonso najszybszy przed przerwą w Abu Zabi
Alonso najszybszy przed przerwą w Abu Zabi
Przed dzisiejszą przerwą obiadową najszybszy na torze w Abu Zabi na nowych oponach Pirelli PZero okazał się Fernando Alonso z Ferrari. Hiszpan był wolniejszy o około 0,3 sekundy od Felipe Massy, który opony Pirelli sprawdzał wczoraj.
baner_rbr_v3.jpg
Drugi podobnie jak wczoraj był Sebastian Vettel, który stracił do prowadzącego Alonso niespełna 0,3 sekundy. Trzecim czasem mógł pochwalić się najaktywniejszy przed przerwą Rubens Barrichello. Brazylijczyk przez pierwsze cztery godziny testów pokonał 52 okrążenia.

Czwarty czas zanotował Paul di Resta (Force India), który wyprzedził Olivera Turveya (McLaren). Kamui Kobayashi poranne zmagania na torze zakończył z szóstym czasem, przed Michaelem Schumacherem.

Robert Kubica, którego przejazdy wczoraj były ograniczone z powodu problemów mechanicznych z R30, dzisiaj wykonał już 47 okrążeń, na najszybszym uzyskując ósmy czas (1:42,178).

Za Polakiem poranne zmagania na torze Yas Marina zakończył Sebastien Buemi z Toro Rosso, a stawkę zamykali jak zwykle kierowcy nowych ekip. Tutaj najszybszy okazał się Jarno Trulli (Lotus), przed Timo Glockiem (Virgin Racing) oraz Pastorem Maldonado (HRT).

Dzisiejsze testy potrwają do godziny 17:00 czasu lokalnego (14:00 czasu polskiego).

Poz.  Kierowca             Zespół        Czas       Okr.
 1.   Fernando Alonso      Ferrari       1:40.529   47
 2.   Sebastien Vettel     Red Bull      1:40.825   28
 3.   Rubens Barrichello   Williams      1:41.294   52
 4.   Paul di Resta        Force India   1:41.869   35
 5.   Oliver Turvey        McLaren       1:42.046   29
 6.   Kamui Kobayshi       Sauber        1:42.110   43
 7.   Michael Schumacher   Mercedes      1:42.161   30
 8.   Robert Kubica        Renault       1:42.178   47
 9.   Sebastien Buemi      Toro Rosso    1:42.399   46
10.   Jarno Trulli         Lotus         1:44.839   44
11.   Timo Glock           Virgin        1:45.405   37
12.   Pastor Maldonado     HRT           1:45.516   27

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

50 KOMENTARZY
avatar
vip015a

20.11.2010 10:24

0

czyżby nowe opony pasowały pod ferrari


avatar
ripazha8

20.11.2010 10:26

0

oby


avatar
kempa007

20.11.2010 10:29

0

na takie oceny troche za wczesnie chyba, z tego jak postepuje pirelli wynika ze naprawde chca rownego traktowania zespolow.


avatar
szczepiol

20.11.2010 10:36

0

Gdzie oglądacie relację?? :)


avatar
mariusz199734

20.11.2010 10:56

0

Coś mi sie zdaje że napewno Robert poprawi swój czas ^ ^


avatar
mariusz199734

20.11.2010 10:57

0

Koabayshi popraw ; )


avatar
xdomino996

20.11.2010 11:03

0

Robert testowal R30 z srednią iloscią paliwa w zbiorniku teraz ma troche po przerwie poszalec;d


avatar
luka55

20.11.2010 11:10

0

Nie mozna prorokowac ale narazie to widac ze oponki najbardziej pasuja Ferrari co bylo do przewidzenia . Zobaczymy jak to bedzie wygladalo w przyszlosci .


avatar
prezesq

20.11.2010 11:22

0

poza tematem: podobno Jean Todt zagotowal sie po ostatnim gp i ma dosyc torow na ktorych trudno wyprzedzac, przed wydaniem homologacji na nowe tory maja zwracac na to wieksza uwage, czy to oznacza koniec pana Tilke? (znalazlem to na wp wiec nie wiem czy to prawda)


avatar
xdomino996

20.11.2010 11:26

0

9@ na innych portalach tez to jest. Poprostu beda chyba unikac takich lotnisk jak w Abu Dhabi


avatar
kierowca

20.11.2010 11:26

0

oj chiba r30 ma problem z tymi oponkami.


avatar
ArcyZ

20.11.2010 11:35

0

Problemy z tymi oponami to ma nazarie Vettel wczoraj i dzisiaj przebił opone. Faktycznie Todt podda taki temat do dyskusji (23 listopada chyba), i co ciekawe jako przykład nie podał pary Alo-Pet tylko Ham-Kub , na marginesie Hamilton po ostatnim wyścigu zaczął oskarżać Kubice że działał dla Vettela.


avatar
Gwyn_Bleidd

20.11.2010 11:36

0

#9 Problem w tym, ze nie zawsze da sie przewidziec potencjal toru do stwarzania sytuacji do wyprzedzania. W większym stopniu niz w mniejszym jednak sie da. Trzeba pamietac, ze na poczatku tor Yas Marina wydawal sie obiektem zdecydowanie umozliwiajacym wyprzedzanie, sam Kubica rowniez byl tego zdania. W praktyce jednak nie wyszlo. Mozliwe jest natomiast, ze przy zmianie warunkow technicznych bolidow oraz dzięki drobnym poprawkom na samym torze GP Abu Zabi stanie sie duzo bardziej atrakcyjne jesli chodzi o ilosc manewrow wyprzedzania. No i napewno sprawe ulatwi brak podwojnego dyfuzora, ktory w zakłóconej strudze powietrza generuje duuużo mniejszy docisk, a który wziął na swoje barki w tym sezonie lwią część ogólnej aerodynamiki bolidów.


avatar
kierowca

20.11.2010 11:41

0

Nie przesadzajcie z tymi oskarzeniami. To prasa kreuje konflikt i oskarzenia zeby sie cos działo. HAM wyraznie powiedział, ze KUB jechał bezbłednie i na tym torze nie było szans go wyprzedzic. Todt tez troszke sie zagalopował z tymi 2 sekundami. Takiej przewagi HAM nie miał, bo gdyby miał to by Roberta wyprzedził. KUB wcale tak bardzo tempem od VET nie odstawał. ALe sama inicjatywa Todta jest jak najbardziej potrzebna. Jest kilka torów na ktorych wyprzedza nie sposób.


avatar
kierowca

20.11.2010 11:42

0

@13 a to ciekawe, bo pamietam wypowiedzi z ub roku, jeszcze sprzed wyscigu i wszyscy zwracali uwage ze ciezko bedzie wyprzedzac.


avatar
fanAlonso=pziom

20.11.2010 11:44

0

lubie wyprzedzania jakk chyba kazdy ale fajnie tez poogladac walke kierowcy w słabszym samochodzie dzielnie broniącego się przed szybszym rywalem ale ma to swoje dobre strony ( kub i ham ) i złe ( ALO i pet )


avatar
kierowca

20.11.2010 11:44

0

@13 jeszcze raz, wg mnie nie nalezy szukac winy w bolidach. To jest tylko i wylacznie wina torów, które projektowane są w taki sposób ze w zakretach istnieje tylko jedna linia wyscigowa. Kwestią są właśnie wyjścia i wejścia w zakręty. Szerokie bądź wąskie.


avatar
Jacko

20.11.2010 11:54

0

Tylko dlaczego, to FIA ma decydować o wyborze torów, na których się będą ścigać? Ich zadaniem przy homologacji jest sprawdzenie poziomu bezpieczeństwa oraz wszystkich wymaganych standardów i nic więcej. Jeżeli na świecie będzie 1000 torów spełniających wymogi, to powinni dać homologację całemu tysiącowi. To jest rola Berniego i bezpośrednich zarządców F1, aby wybrać najatrakcyjniejsze tory.


avatar
Luk141

20.11.2010 11:59

0

siemka. można gdzieś śledzić wyniki live?


avatar
slaw810201

20.11.2010 12:01

0

Moim zdaniem żeby było ciekawiej powinni ustalić że każdy kierowca może podczas całego wyścigu użyć tylko 10 razy przycisku KERS. Czy to zrobi na jednym kółku czy w całym wyścigu to już jego sprawa.


avatar
kierowca

20.11.2010 12:03

0

no i zamiast testu opon zrobily sie testy innowacyjnych ciekawostek :)


avatar
f1matif1

20.11.2010 12:05

0

ej dajcie link do live


avatar
kierowca

20.11.2010 12:08

0

f1today.nl


avatar
f1matif1

20.11.2010 12:08

0

i potem w co mam wejsc


avatar
kierowca

20.11.2010 12:09

0

na dole po prawej masz grafik testow i klikasz live


avatar
f1matif1

20.11.2010 12:11

0

aha dzieki bardzo


avatar
omegags

20.11.2010 12:13

0

niech wprowadzą tankowanie i będą mieli wyprzedzanie


avatar
kierowca

20.11.2010 12:15

0

tankowanie zbyt niebezpieczne, ale jakby bardziej degradujące się oponki były to byłoby ciekawie. Taktycy i stratedzy mieliby pole do popisu.


avatar
f1matif1

20.11.2010 12:26

0

a to juz jest tam przerwa


avatar
saint77

20.11.2010 12:29

0

@23. kierowca: karwasz twasza barabasz, to po holendersku stronka:) nie wiesz czy jest tam zmiana języka na angielski?


avatar
konradosf1

20.11.2010 12:32

0

Pirelli będąc włoską ekipą może stawiać sprawę jak mishelin. Widać że te opony pasują Ferrari. Poczekajmy jednak do Bahrajnu i tam sie okaże kto njlepiej sie przygotował. Na komentarze na temat jazdy Kubicy to trooche za wcześnie.


avatar
neomod

20.11.2010 12:38

0

Widzę że Alonso ma nowe barwy kasku, podobnie jak u Kubicy pod kolor bolidu.


avatar
Elektram

20.11.2010 12:42

0

Hm, mam pytanie. Otóż zauważyłem że na stronie f1today.nl która superowo podaje wszystkie wyniki z testów jest chyba mały błąd. Przy wczorajszym treningu było napisane iż Felipe Massa jeździ bolidem F10 (czyli tegorocznym ferrari). Natomiast dzisiaj Fernando Alonso niby jeździ w F60 czyli ubiegłorocznym bolidzie?! Coś mi tu nie pasuje- chyba trzeba będzie poczekać na zdjęcia z treningów. Czas Alonso jest o 0.4s wolniejszy od wczorajszego massy więc to trochę nieprawdopodobny żeby obecny bolid z wszystkimi poprawkami i kanałem F ( bo Felipe jeździł z nim wczoraj) ale mimo wszystko z większym zbiornikiem paliwa był tylko trochę szybszy od ubiegłorocznego (dodajmy, że obydwa są szybsze od redbull'a). Wiem że to tylko testy, ale właśnie zauważyłem taką nieprawidłowość i chciałbym wiedzieć, czy ktoś się orientuję czy to błąd czy nie.


avatar
neomod

20.11.2010 12:46

0

Ze zdjęcia na oficjalnej stronie f1, można powiedzieć że Alonso siedzi w bolidzie z kanałem F, więc raczej tegorocznym.


avatar
Kotoski

20.11.2010 12:51

0

Widzę że RENAULT bardzo mocno testuje nowe opony PZero jak zrobią to dobrze bolid na 2011 bendzie bardzo szybki.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu