Red Bull z F-duct już w Walencji?
Wiele wskazuje na to, że zespół Red Bull już w najbliższym GP Europy użyje systemu F-duct.Ekipa Adriana Neweya po raz pierwszy na torze przetestowała F-duct podczas treningów przed GP Turcji. W Kanadzie bolidy RB6 nie były wyposażone w ogóle w innowacyjny system, którego pionierem jest McLaren.
„System F-duct będzie ważną częścią bolidu” mówił dla Auto Bild Motorsport Sebastian Vettel. „Nasz główny inżynier, Adrian Newey, nie przyjechał do Kanady, żeby móc doszlifować nasz nowy system w fabryce.”
Informacja ta jest sprzeczna z niedawnymi plotkami, które sugerowały, że ekipa Red Bulla w wyścigu po raz pierwszy użyje systemu F-duct dopiero podczas weekendu w Hockenheim.
komentarze
1. Ataru
Jak testowali tamten F-DUCK to jakos im nie dzialal, w Ferrari tez nie bylo zbyt dobrze na starcie, mam nadzieje, ze Newey nie jest az tak genialny, ze nagle na papierze wymyslil cos, co sie spisze swietnie bez poprawek. Nie chce nudnego sezonu ;-)
2. xdomino996
Renault ma też mieć we Walencji F-Duct'a
3. wham16
http://www.f1ligaone.aaf.pl/news.php jak ktos chce sobie pograc w sezon 2006 w lidze tak dla zabawy zapisy na forum w dziale zapisy,zapisywac sie wedlug wzoru podanego!.
4. trooh
po to go w turcji testowali zeby sie dowiedziec jak pracuje co poprawic. newey przez 2 tygodnie zrobi swoje wkoncu zbudowal najlepszy bolid wie gosc corobi . zawszemozna po testach przed wyscigiem mozna wrocic do poprzedniej wersji
5. nomadwcm
2. xdomino996
Nie, dopiero na Silverstone. Teraz będzie nowa podłoga, nowe przednie zawieszenie (to które miało być na Kanadę) i kolejna modyfikacja przedniego skrzydła. A Red Bull poczuł chyba oddech McLarena skoro tak szybko chcą wdrożyć ten system, a Walencja będzie z pewnością odpowiadać MP4/25. Można się spodziewać że znowu go tylko przetestują, a w wyścigu z niego nie skorzystają chyba że będzie działał jak należy w co wątpię. Mniejsza z tym Permane liczy że poprawki przygotowane na Walencje pozwolą Robertowi na zajęcie pudła, więc na treningach wyłącznie skupiam się na formie R30. Pozdro.
6. Jaro75
"5" i ja też. Pozdrawiam.
7. URAN
@2 Sprawa z F-duct'em Renault jest niepewna. Dwa dni temu Robert Kubica potwierdzał, że w Walencji Renault będzie miał F-duct, nowe przednie skrzydło, podłogę i zawieszenie! Dzień później informacja uległa zmianie i o F-duct w Barcelonie nie było już ani słowa. Reszta "nowości" pozostała. Pożyjemy, zobaczymy. Osobiście podejrzewam, że F-duct made in Renault pojawi się dopiero na Silverstone, ale to tylko moja prywatna opinia. F-duct "dorabiany" na siłę do bolidu a nie uwzględniony w projekcie od początku (jak u Mc Laren'a) nie działa dobrze. Przekonali się już o tym w Ferrari, Sauberze i Red Bullu. Pewnie będą dalej sprawdzać swoją wersje w tunelu aerodynamicznym.
8. marco35
Wydaje mi się ale mogę się mylić, że każdy z zespołów homologuje Monocoque. F-Duct w MP4/25 działa godnie bo był brany pod uwagę od samego początku. Inni nie mogą wprowadzić zmian w "budzie F1" i kombinują ..Jestem ciekaw efektywności tego rozwiązania w R30..Długo pracowali ..zobaczymy co zaprezentują ..Czekam na bitwę w GP Europe
9. nomadwcm
7. URAN
Tunel tunelem, ale i tak najwięcej danych zyskasz z takich testów na treningach. Jak zachowuje się bolid w zakrętach, na nierównościach itd. Szkoda trochę że Renault z tym śpi, choć pracują nad tym, ale zawsze takie testy znacznie pomogą w poprawieniu jego działania.
10. zenobi29
No i ciekawe ?! Komu lepiej wyjdzie inauguracja jazdy z" kanałem"?
Bykom , czy Renault ??
11. URAN
@9 Mam nadzieję, że w Renault wiedzą, co robią! Trudno powiedzieć dlaczego jeszcze nie testują swojej wersji F-duct, która podobno jest już "prawie" gotowa. Jedyne wytłumaczenie - nie chcą pokazać rozwiązania konkurencji, zanim nie będzie w pełni funkcjonalna. Z drugiej strony - jak mieć pewność bez testów? Chyba, że po cichutku coś próbują, np. na torze Magny Cours. Licho wie o co naprawdę tu chodzi. Pozdrawiam
12. Oski9191
Ja z kolei uważam że zespół Reno miał plan rozwoju bolidu nagle wyszlo cos takiego jak F-duct i musieli go gdzies upchnac nie powodujac zmiany planow tak jak to zrobiło ferrari które całe siły skupilo na tym systemie
13. Kojag
A kto to sprawdzi, co Reno ma zamontowane w zeszłorocznym bolidze podczas ich tzw. Roadshow? Wiadomo napewno, że mają tam KERS który testują już na przyszły sezon, więc może mają też kanał F?
A może te sprzeczne informacje dotyczące obecności kanału F podczas GP Europy wynikają z tego, że Renia jeszcze sama nie wie czy go użyje? Może oni zwyczajnie chcą go tam najpierw przetestować, ocenić i zdecydować?
14. dziarmol@biss
10. zenobi29- Elo ;-)) A w temacie jak wyżej to wydaje mi się że ten F-Duct to jeden wielki kanał ;-))
15. zenobi29
Hejka dziarmol@biss ;-)
Też sobie pomyślałem, że nim zacznie to funkcjonować, to mogą ( raczej pewne ) się pojawić pewne problemy, które napsują krwi kierowcom.
Brak testów jest niestety de motywujący , gdyż teoria nijak ma się do praktyki.
Pozdrówka
16. nomadwcm
13. Kojag
F-duct na RoadShow... R29 toż to całkiem inny bolid, ustawienia, opony, aero itd. NIE testują nic na RoadShow, po za tym myślisz że nikt nie sprawdza co oni robią na takich pokazach?
17. stozek08
11. URAN słuszna uwaga
No właśnie ,na świecie jest tyle torów używanych ,nieużywanych ,mniejszych ,większych itd nie można chyba z całkowitą pewnością twierdzić że wszystkie zespoły trzymają się zakazy dotyczącego testowania. Jakim cudem FIA może kontrolować je wszystkie.Może jest tak że jakaś firma powiązana z Renault F1 albo zespół fabryczny Renault na ich zlecenie testuje jakiś element
18. pajadinho
Wie ktoś może , gdzie można obejrzeć GP Europy we Wrocławiu? Chodzi mi o jakąś knajpę, pub lub pizzerię ;) Będę we Wrocławiu związku z meczem Ligi Światowej Polska-Argentyna, ale wyścigu nie mogę przegapić ;)
19. piotrek74
14. dziarmol@biss-masz rację
MCL wpuścił wszystkich w kanał
20. nomadwcm
18. pajadinho
Polecam wybrać się 27 do Arkad wrocławskich :) Miasteczko RF1 będzie i tegoroczny bolid na wystawce i wiele wiele innych rozrywek symulatory, pokazy itd. Wstęp wolny, a i transmisja z wyścigu w kinie za darmola. Polecam. :P
21. nomadwcm
Zresztą sam zobacz:
http:/ /pik.wroclaw. pl/Grand-Prix-F1-by-Ren ault-Miasteczko-F1-w 17036.html
22. pajadinho
Dzięki bardzo ;))
23. sebsaa
Witam wszystkich.18. pajadinho Zapraszam do mnie do Pubu Guinness na pl. Solnym. Pozdrawiam.
Ps. To nie reklama - poprostu odpowiedź na pytanie.
24. hotshots
23. sebsaa
Gratulacje, że macie takie miejsca we Wrocku......
a może ktoś da namiar na podobne w W-wie ...znaczy pub piwny+F1 ???
25. karlito
Uwaga! Najnowsza nowość ! Karun Chandhok ma mieć na GP Europy sandały wyścigowe z systemem F-BUT ! Bolid lepiej trzyma w zakrętach , a sam system dodatkowo zabezpiecza kierowcę przed podlaniem się w czasie startu :)) . Pozdro 4 all on Dark Side Of The Force ;)
26. przemoziom99
25 po buty to się zglos do ala bundego
27. sebsaa
24. hotshots Dzięki, ale to przecież nic wielkiego :) Są telewizory, są dekodery to jaki problem puścić F1? Każdy wyścig leci i nawet Angole muszą czekać na swoją ligę :)
28. iksik
Skoro jesteśmy przy red bullu to Mark Webber gości aktualnie w Toruniu na żużlowym gp polski! :)
29. rafekf1
W przekroju zeszłego sezonu też byli najlepsi ale przegrali z Brawn GP. Teraz sytuacja się może powtórzyc. Na dzień dzisiejszy mają najszybszy bolid ale nie będę zdziwiony jeśli przegrają mistrzostwo z McL!! Być może w ich przypadku F-Duct jest receptą na majstra. Na tę chwilę posiadają bolid niemal idealny. Jeśli dopracują kanał F, wyeleminują awaryjność i zdyscyplinują kierowców .... mają tytuły w kieszeni. Jeśli nie, to mistrza świętować będą Lewis i Jenson. Takie moje zdanie.
30. rafekf1
25. @karlito ..... Obserwuję Twoje "dowcipy" od jakiegoś czasu i zauważyłem jedynie to, że po pierwsze: Nikogo raczej nie bawią, a po drugie: Sprawiają wrażenie jakby wzięte z onetu czy innego podobnego poziomem portalu. ;( Więc jeśli chcesz zabłysnąć kolego, to napisz coś konstruktywnego i sensownego!! Nie mam zamiaru być złośliwy!! Chcę tylko byśmy wymieniali się poglądami. Szczypta humoru nie zaszkodzi ale bez przesady. Pozdrawiam.
31. rafekf1
11. @URAN ... Zgadzam się z Tobą w kwesti F-Duct "made in Renault" Były plotki, że zastosują to już w za tydzień w Hiszpani ale wygląda na to, że porzucili ten pomysł i skupią się na noewj podłodze, kolejnej wersji przedniego skrzydla i mowym przednim zawieszeniu. Przyklad innych stajni pokazuje, że z pospieszne wprowadzanie kanału F niekoniecznie przynodi korzyści. Nie jest to aż taki poważny zysk jak podwójne dyfuzory w poprzenim sezonie. Niech ten F-Duct porządnie dopracują do nowego pakietu aero. Nic na siłę!! Kilku już się przejechało. Mi też się wydaje, że z kanałem wyskoczą " dopiero " na Silverstone. Oby był już w 100% dopracowany!
32. karlito
30.rafekf1. więc obserwujesz "tylko" moje dowcipy, coś sensownego i konstruktywnego też było, mogło ci umknąć przez "dowcipy". Na Onecie nie byłem i nie bywam. Każdy może mieć inne poczucie humoru. W twój gust nie trafiłem ale paru osobom się podobało. Jesteś pierwszy który mnie za mój humor krytykuje. Masz takie prawo. Ja się bardzo często śmieję , nawet z siebie. Nie zamierzam błyszczeć ani się lansować. Na nikogo na forum nie pluje i nie zamierzam. Lubię czytać wasze opinie bo większość ma fajne przemyślenia i widać że siedzą w temacie. Niektórzy podnoszą , niektórzy zaniżają poziom ale nikt nie jest doskonały :) . Więcej dystansu do tego co czytasz (napisałbym "kolego" ale nie jesteśmy nimi , a nie chciałbym cię urazić więc przesyłam tylko "z wyrazami szacunku")
33. rafekf1
32. @karllito ... Rzeczywiście, było. Zwracam honor.
34. karlito
33 .rafekf1. Dzięki, doceniam i szanuje to co zrobiłeś.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz