Istambul Park okiem Roberta Kubicy
Cyrk Formuły 1 prosto z Monako przemiesza się do Turcji. Przed wyścigiem większość kierowców uważa Istambul Park za najlepszy nowy tor F1. Nie inaczej myśli również Robert Kubica. Polak przed wyścigiem jak zwykle opowiada swoim fanom okrążenie toru z punktu widzenia doświadczonego kierowcy.„Istambul Park to jeden z najlepszych nowoczesnych torów ze wspaniałym pierwszym sektorem, który ma pełno długich i gładkich zakrętów. Pierwszy zakręt jest całkiem zdradliwy, gdyż jest tam ślepy apeks, zaczyna się skręcać zanim zobaczy się wewnętrzną tarkę. Potem jedzie się pod górę do zakrętu numer dwa, który jest bardzo długim łukiem, a na pierwszym okrążeniu wyścigu jest bardzo emocjonujący, gdyż sporo się tam dzieje, a bolidy jadą jeden obok drugiego.”
„W środku okrążenia, dojeżdża się do zakrętu numer 8, który składa się z czterech szczytów, pokonywanych przy prędkości 260 km/h. Największym problemem nie jest wybór toru jazdy, ale dobijanie auta do ziemi, gdyż jest tam sporo nierówności. Z dzisiejszymi bolidami to praktycznie zakręt pokonywany na pełnym gazie, więc nie jest dużym wyzwaniem, ale będzie na pierwszym okrążeniu gdy ciśnienie opon jest niskie, a bolid jest bardzo ciężki. Jedyną rzeczą, na którą trzeba uważać to przednia prawa opona, która jest poddawana olbrzymim przeciążeniom i może mocno łuszczyć się na tym zakręcie.”
„Po zakręcie numer 8 jedzie się w dół i dochodzi do zakrętu numer 9 i 10, które tworzą szykanę, która nagle wiedzie ku górze. Można tam utrzymać sporą prędkość, ale jeżeli nie jest się uważnym można ją stracić na wyjściu, ponieważ bardzo łatwo jest pojechać zbyt szeroko- tak jak to zrobił Vettel w ubiegłym roku na pierwszym okrążeniu. Czasami trzeba zmienić swój tor, zwłaszcza gdy ściga się z kimś, można też poświęcić prędkość na wejściu, aby wcześniej przyspieszyć na wyjściu. To dziwny zakręt, dla którego zawsze mam duży respekt, gdyż nigdy nie ma się tam idealnego balansu.”
„Najlepszą okazją do wyprzedzania jest ostatnia sekcja okrążenia przed zakrętem numer 12, który jest po długiej prostej i wiedzie do krętej części toru. Można tutaj jechać bok w bok, ale zawsze jest się ograniczonym przez trakcję i przyczepność z przodu. Dopóki ktoś nie popełni błędu, ciężko jest wyprzedzić.”
„Jeżeli chodzi o ustawienia bolidu, mamy tu kompromis pomiędzy pierwszym i ostatnim sektorem. Gdy wybierze się ustawienia pod szybką część toru, gdy jest się dobrym aerodynamicznie w pierwszym sektorze, poświęca się przyczepność mechaniczną i traci trakcję oraz stabilność hamowania, co jest wyjątkowo ważne w ostatnim sektorze.”
komentarze
1. renault-rk
elegancko
2. darexmoto
w końcu Robert nie jeździ w formule od wczoraj to już doświadczony kierowca
3. matito
co innego sądzi widz przed TV albo kibic za torem niż kierowca w bolidzie
4. Wiater
Bedzie dobrze ;) Renia będzie nie do poznania zobaczycie ;D
5. Gwyn_Bleidd
zakret numer osiem powinien pasowac im bo sa nierownosci ;))
6. Budyn_F1
Renault napewno znajdzie dobre ustawienia.
7. fezuj
4. Wiater - a co mają zamiar bolid przemalować ? ;)
8. Siganiv
Z doświadczenia ;) w rFactor mogę zgodzić się- ciekawy i trudny tor. Pewnie najlepszy z nowych, fajny ten podjazd pod górkę. (I tak nie umywa się do Spa i Nurburgringu ;)
Małą widzę szansę dla Renault, pewnie będą rządziły McLareny i Red Bulle :(
Ale może może Renia coś nowego wykombinowała i Kubica da radę.
9. koal007
Nie daj boże - Kubka znów ustawią pod trzeci sektor i MAC i FERR będą go objeżdżać w pierwszym. W tym sezonie jest sporo bolidów dużo szybszych od Reniek.
10. Oski9191
Karun Chandhok: Tam są dobrze zbalansowane zakręty, zwłaszcza zakręt numer 8, który jest wyzwaniem, bardzo długim, szybkim z trzema wierzchołkami. Karun ma 1 zakręt mniej :D
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz